حماسه و جهاد >>  دفاع مقدس >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۰  ، 
کد خبر : ۲۹۹۸۹۵

پیش بینی بازدید بیش از پنج میلیون و 500 هزار زائر از مناطق عملیاتی جنوب در نوروز

جانشین رئیس ستاد مرکزی راهیان نورگفت: پیش بینی می شود بیش از پنج میلیون و 500 هزار زائر در تعطیلات نوروز 96 از مناطق عملیاتی دفاع مقدس دیدن کنند.
به گزارش بصیرت به نقل از ایرنا؛ سردار علی فضلی جمعه شب در حاشیه بزرگداشت روز ملی راهیان نور در اردوگاه شهید باکری در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در نوروز سال 95 بیش از 5 میلیون و 300 هزار زائر در قالب راهیان نور از مناطق عملیاتی دفاع مقدس دیدن کردند.
وی تصریح کرد: برای حمایت از اعزام دانش آموزان، دانشجویان و اعزام بخش های تخصصی و قشرهای مختلف، خدمات و زیرساخت ها تقویت شود که این مهم با ایجاد وضعیت بهتر هم از نظر زیرساخت ها و هم در خدمت رسانی برای زائران در دستور کار قرار دارد.
سردار فضلی با بیان اینکه ۵۱ اردوگاه کوچک و بزرگ برای راهیان نور وجود دارد، به اردوگاه شهید باکری اشاره کرد و گفت: اردوگاه شهید باکری یکی از اردوگاه هایی است که ۱۷ استان شیعه و سنی زائرسرایشان در آن یا تکمیل شده یا در حال تکمیل است تا از آن بهره بیشتری را ببرند.
جانشین رئیس ستاد مرکزی راهیان نور به وضعیت فعلی اردوگاه شهید باکری خرمشهر اشاره و بیان کرد: اردوگاه شهید باکری تا سال ۸۸، یک قطعه زمین بود همه دستگاه ها و بخش های مردم نهاد همت کردند و در بخش هایی از اردوگاه برای ۳۰ هزار زائر امکانات شبانه روزی ایجاد شد که در حال حاضر با ظرفیت بیش از ۲۰ هزار تن از آن بهره برداری می شود اما هنوز در حال ساخت و ساز و توسعه است.
سردار فضلی در ادامه یکی از توفیقات برنامه راهیان نور را گسترش دادن زمان و دوره بازدید دانست و بیان کرد: در طول سال مردم از مناطق مختلف سردسیر و گرمسیر می توانند در قالب کاروان های راهیان نور در این مناطق حضور پیدا کنند.
وی همچنین با بیان اینکه راهیان نور در اصل یک کار فرهنگی است و در حوزه کار فرهنگی خلاقیت و نوآوری در انتشار فرهنگ کاروان های نور نقش بسزایی دارد، عنوان کرد: در تلاش هستیم این مفاهیم بیشتر منتقل شده و از فرازها و ناگفته های بیشتری از دفاع مقدس پرده برداشته شود چرا که این جنگ همچون ثروتی در اختیار این مردم هست و رهبری فرمودند از این گنج باید بهره ببریم.
سردار فضلی به برگزاری برنامه های فرهنگی مختلف ویژه کاروان های راهیان نور در راستای نیل به این هدف اشاره و اظهار کرد: برنامه های فرهنگی از امشب به مدت ۱۰ شب برگزار شده و نمایش رزمی هر شب در محل ارودگاه هایمان اجرا می شود.
جانشین رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور افزود: اختتامیه جشنواره رهاورد سرزمین نور هم که یکی از بزرگترین جشنواره های بزرگ مردمی است که ۲۲ اسفند ماه آغاز می شود.
سردار فضلی از اهدای جایزه باروت خیس در ۲۳ اسفند خبر داد و گفت: در این شب ویژه برنامه باروت خیس برگزار می شود که از دریافت کننده جایزه بارروت خیس که بدترین انسان به رای مردم ایران است، رونمایی می شود.
وی بیان کرد: در شب های بعد ارتش، نیروی انتظامی و سپاه پاسداران ویژه برنامه هایی خواهند داشت که در سالن شهید جهان آرای اردوگاه شهید باکری بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می شود.
جانشین رئیس ستاد مرکزی راهیان نور به شعار «من انقلابیم» هم اشاره و آن را یک جریان انقلابی خواند و توضیح داد: امروز همه به ویژه جوانان از جمله مختلف دانشجویان و دانش آموزان و سایر اقشار در مسیر یک حرکت و جریان انقلابی در دفاع از دین خدا در مواجه با دشمنان انقلاب اسلامی خودشان را آماده می کنند که باید انقلابیون و پیشکسوتان انقلاب اسلامی و کسانی که راهنمای مسیر بودند و الگوهایی که در میان عزیزان امت قرار دادند را تکریم کرد.
به گزارش ایرنا؛ روز جمعه 20 اسفند سالروز ملی راهیان با حضور مسئولان کشوری و لشکری ، فرماندهان و تولیت آستان قدس رضوی و کاروان های راهیان نور نور در سالن شهید جهان آرای اردوگاه شهید باکری برگزار شد.
خوزستان یکی از مناطق بزرگ عملیاتی جنگی است که هرسال در اسفندماه همزمان با روز ملی راهیان نور نزدیک به 6 میلیون نفر زائر از سراسر کشور از طریق شهرستان‌های اندیمشک، بهبهان و ایذه از مناطق عملیاتی و جنگی استان از جمله آبادان، خرمشهر، بستان، هویزه، سوسنگرد، شوش و دزفول بازدید می‌کنند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات