صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴  ، 
کد خبر : ۲۹۹۹۰۴

اخبار کوتاه شنبه 21 اسفند

پوتین کتاب «جنگ یهودیان» را به نتانیاهو هدیه کرد. این کتاب که فلاویوس جوزف در سال ۱۵۲۶ نوشته، درباره جنگی است که یهودیان در اورشلیم با رومی‌ها داشته‌اند. نتانیاهو در دیدار خود با پوتین به حوادث تاریخی اشاره کرد و مدعی شد، ایران از ۲۵۰۰ سال پیش به دنبال نابودی یهودیان بوده است. این سخنان با واکنش رئیس‌جمهوری روسیه مواجه شد و وی گفت، این سخنان برای گذشته است و ما با جهانی تازه روبه‌رو هستیم؛ پس درباره مسائل روز صحبت کنیم.
ائمه جمعه شهرستان‌های خراسان جنوبی در اعتراض به سخنان هنجارشکنانه استاندار و برکنار نشدن وی از سمتش، نماز جمعه را اقامه نکردند و ائمه جمعه موقت نماز را خواندند. گفتنی است، ائمه جمعه، روحانیون و طلاب و جمعی از مردم استان خراسان جنوبی در پی اعتراض به سخنان استاندار خراسان جنوبی در جلسه‌ای که با حضور هنرمندان این استان در ۲۸ بهمن ماه برگزار شده بود، از روز ۱۸ اسفند در مدرسه علمیه سفیران هدایت بیرجند تحصن کرده‌اند.
ارسلان قاسمی، رئیس اتحادیه پرورش آبزیان مساحت کل اراضی شناسایی شده مستعد پرورش میگو در استان خوزستان را بالغ بر ۳۳ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: از این میزان حدود ۲۵ هزار هکتار قابلیت تبدیل شدن به مزرعه پرورش میگو را دارد که در صورت تحقق این امر شرایط برای تولید حداقل ۷۵ هزار تن میگوی پرورشی و اشتغال فعال برای ۲۵ هزار نفر فراهم می‌شود.
رودسکوی، رئیس اداره کل عملیات ستاد کل ارتش روسیه اعلام کرد: بمب‌افکن‌های روسی هفته گذشته ۴۵۲ بار به مواضع داعش در شرق استان حلب حمله کردند که در جریان آن بیش از ۶۰۰ شبه نظامی کشته، ۱۶ ماشین رزمی و دیگر تجهیزات متعلق به تروریست‌ها، از جمله ۴۱ وانت حامل مسلسل‌های سنگین و بیش از ۴۰ خودرو منهدم شدند.
روسیه در بیانیه‌ای بخشی از تحریم‌های کشاورزی را که ابتدای سال گذشته علیه ترکیه اعمال کرده بود، لغو کرد. روسیه پذیرفته است واردات پیاز، گل‌کلم و کلم بروکلی را از این کشور ادامه دهد؛ اما ممنوعیت واردات کماکان روی محصولات کشاورزی مهم، نظیر گوجه ‌فرنگی برقرار است.
رئیس مؤسسه کنترل سلاح آمریکا با اشاره به اینکه پایبندی دولت ترامپ به برجام تا اواسط ماه می میلادی (اردیبهشت) مشخص می‌شود، گفت: احتمال تحریم سپاه پاسداران از سوی واشنگتن کم است.
مؤسسه جایکای ژاپن ۸۰۰ میلیون ین (معادل ۷/۶ میلیون دلار) به صورت وام بلاعوض به گمرک ایران اختصاص داده است تا دستگاه ایکس ری خریداری کند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات