صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱  ، 
کد خبر : ۲۹۹۹۲۷

تلاش برای دوقطبی جدید!

  علی حیدری / سه هفته پیش، علی‌اکبر پرویزی، استاندار خراسان جنوبی در نشستی که با جمعی از جوانان هنرمند این استان داشت، در سخنانی عجیب و تأمل‌برانگیز گفت: «باید به حال هنر در استان گریه کرد؛ زیرا فضا، فضای خوبی نیست. باید تفکر برخی از آقایان که به نام دین با همه چیز مخالفت می‌کنند را عوض کرد. برخی‌ها موضوعاتی که به دین ارتباط ندارد را ابزار می‌کنند... اماکن کیست که برای مردم شهر پادگان درست کرده‌اند؟! نیروی انتظامی مسئول حفظ نظم و تنظیم ترافیک است و در هیچ چیز دیگری نباید دخالت کند. اگر جرمی و خلافی اتفاق افتاد آن وقت مسئولانی که مجوز را داده‌اند پاسخگو خواهند بود... رقصیدن زن و مرد به اسلام لطمه وارد نمی‌کند... .» وی همچنین مدعی شد، در حاشیه سفر آقای رئیس‌جمهور به خراسان شمالی به وی گفته است، «مردم خراسان شمالی مردمی شاد هستند و ساز و دهل‌شان، تار و دف در همه حوزه‌ها هست و در مراسم عروسی‌های برخی مناطق ما بسیار مرسوم است که آقایان می‌رقصند؛ خانم‌ها می‌رقصند؛ اماکنی هم وجود دارد که خیلی به اسلام و مسلمین لطمه وارد نمی‌شود.»
به دنبال این اظهارات استاندار، ائمه جمعه استان خراسان جنوبی به سخنان وی مبنی بر رقص زنان و مردان واکنش نشان دادند و اقشار مختلف مردم و تشکل‌های صنفی، دانشجویی، هیئات مذهبی و تشکل‌های دینی استان به شکل‌های مختلف، از جمله صدور بیانیه‌هایی به آن اعتراض کردند و خواستار پاسخگویی استاندار و مسئولان دولتی، از جمله وزیر کشور در این باره شدند. با گذشت بیش از دو هفته و سکوت استاندار در برابر اعتراض‌های مردمی، مسئولان دولتی هم هیچ واکنشی نشان ندادند تا اینکه از چند روز گذشته طلاب و فضلای حوزه علمیه خراسان جنوبی در اعتراض به این سخنان تحصن کرده و برکناری استاندر را خواستار شدند. در این میان، با وجود عذرخواهی دیرهنگام استاندار از مردم در یک نشست خبری، از واکنش‌های برخی مراجع عظام تقلید گرفته تا گفت‌وگوی تولیت آستان قدس رضوی با وزیر کشور برای پاسخگویی به خواسته مردم این استان تاکنون نتیجه‌ای نداشته است!
تأملی در اتفاقات اخیر در خراسان جنوبی توجه به دو نکته را می‌طلبد؛
اول اینکه سعی بر ایجاد فضای دوقطبی در موضوع شادی و نشاط در جامعه و تقسیم مسئولان و مدیران به دو طیف موافق و مخالف از چندی پیش در دستور کار برخی فعالان سیاسی نزدیک به دولت یازدهم قرار گرفته است که در ماه‌های گذشته نیز به جریان‌ها و شخصیت‌هایی، مانند موافقان و مخالفان برگزاری کنسرت‌ها در مشهد و قم و... نیز در همین راستا دامن زده می‌شد. واقعیت این است که تلاش برای ایجاد این دوقطبی ساختگی، برای جلب آرای اقشار خاص، به ویژه جوانان در دستور کار یک جریان سیاسی است که قصد دارد جامعه دینی، انقلابی و حوزه‌های علمیه و طلاب را مخالف نشاط و شادی قلمداد کرده و خود را علاقه‌مند به آزادی و شور و نشاط معرفی کند که این نکته ضرورت هوشیاری بیش از پیش نیروهای متدین و انقلابی را می‌طلبد.
دوم اینکه در ماه‌های پایانی دولت و پایان سال اقدام و عمل در عرصه اقتصاد مقاومتی برخی مدیرانی که متأسفانه به دلیل ناکارآمدی و اشتغال بیش از حد به مباحث سیاسی، کارنامه قابل دفاعی در برابر دیدگان ملت ندارند، درصدد طرح موضوعاتی از این قبیل هستند تا با اصلی کردن موضوعات فرعی از پاسخگویی درباره اقتصاد، معیشت و... طفره روند. این موضوع در برخی دیگر از نقاط کشور نیز در دستور کار جریان‌های سیاسی نزدیک به دولت قرار داشته که هنوز موفق به عملیاتی کردن آن نشده‌اند. استان خراسان جنوبی با وجود محرومیت‌هایی که با آن دست به گریبان است، امروز باید میدان کار و تلاش برای حل مشکلات و پاسخ به مطالبات مردم این استان باشد، نه محلی برای بازی‌های سیاسی بی‌حاصل که خوراک انتخاباتی دارد و لا غیر.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات