تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲  ، 
کد خبر : ۲۹۹۹۳۴

بيداري اسلامي و افول قدرت صهيونيسم

پایگاه بصیرت / محمدكاظم انبارلويي / anbarloee.ir

(روزنامه رسالت – 1395/12/05 – شماره 8884 – صفحه 1)

ظهور انقلاب اسلامي به رهبري امام خميني (ره) در پايان هزاره دوم، گفتمان مقاومت اسلامي و مقابله با سازش و حمايت از ملت فلسطين را در دستور كار نخبگان جهان اسلام قرار داد. پيش از اين رژيم اشغالگر قدس با حمايت ابرقدرت‌ها به ويژه آمريكاي جهانخوار، حد يقفي براي مرزهاي سرزمين‌هاي اشغالي و نيز نفوذ در دولت‌هاي اسلامي به ويژه عربي نمي شناخت. جنگ 33 روزه حزب الله لنبان و جنگ هاي 22 روزه، 12 روزه و 51 روزه رزمندگان حماس در غزه، رژيم صهيونيستي را در مرزهاي خود محبوس كرد و سقوط رژيم هاي وابسته در دولت هاي عربي در پرتو بيداري اسلامي يك پوست‌اندازي جدي در منطقه پديد آورد . دستگاه هاي اطلاعاتي و امنيتي آمريكا ، انگليس و رژيم صهيونيستي در مقابله با پديده بيداري اسلامي به عجز خود در نوع پيدايش وضعيت جديد اعتراف كردند. لذا در صدد برآمدند اين غافلگيري را مديريت كنند.

نظم جديد در غرب آسيا بر اساس اراده مقاومت شكل مي گيرد. ديگر سخني از نيل تا فرات و خاورميانه جديد نيست. رژيم صهيونيستي در لاك دفاعي فرو رفته و به جنگ نيابتي در منطقه روي آورده است. تجهيز و تدارك داعش و تحريك عربستان و دولت‌هاي قاروني در خليج فارس عليه ايران، قتل‌عام مردم مظلوم به ويژه كودكان بي‌گناه در يمن نمونه هايي از راه اندازي اين نوع جنگ هاي نيابتي است. صهيونيست ها در آغاز بيداري اسلامي هر چه سعي كردند از سقوط مبارك در مصر و بن علي در تونس به عنوان كليدي ترين همپيمانان خود جلوگيري كنند، نتوانستند.

جنگ هاي نيابتي اسرائيل و آمريكا و نيز انگليس در منطقه ، فرصت ها و تهديدهايي را پديد آورده است كه اگر هوشمندانه عمل نكنيم استكبار و استبداد جهاني در مهار بيداري اسلامي يك گام به جلو برخواهند داشت و جلوي فروريزي سلطه خود را در منطقه خواهند گرفت. آمريكايي‌ها امروز پذيرفته اند كه رويارويي نظامي يا به قول خودشان گزينه نظامي، نه تنها براي آنها دستاوردي ندارد بلكه در نهايت موجب تقويت مقاومت خواهد شد.

از طرفي هزينه هاي سرسام‌آور نظامي با موجي از مخالفت در داخل آمريکا روبه رو خواهد شد. ترامپ با همين شعار نگاه به داخل و پرهيز از نظامي‌گري در خارج، رأي آورد. او اكنون مي خواهد با صرفه‌جويي يا محدود كردن هزينه هاي نظامي جلوي ورشكستگي و نيز سرشكستگي در داخل را بگيرد. او مي خواهد قدري به ترميم ويرانه هاي داخل بپردازد، شايد بازسازي اين ويرانه ها، كمكي به مشروعيت از دست رفته حكومت حكام كاخ سفيد بكند.

امروز آمريكا با چند مشكل روبه روست:

1- انزواي جهاني و افول قدرت

2- ناكارآمدي اطلاعاتي از آنچه در جهان امروز مي گذرد

3- بي ثباتي در داخل و بحران مشروعيت

4- خطرات نظامي در حوزه هاي نفوذ

5- اولين سيبل تروريسم در جهان توسط تروريست‌هايي كه خود به آنها آموزش داده و آنها را تربيت كرده است.

همين مشكلات را رژيم صهيونيستي به عنوان ايالت پنجاهم آمريكا در غرب آسيا دارد.

آمريكا و همپيمانان آنها به ويژه رژيم صهيونيستي همواره مسلمانان را از گزينه نظامي مي ترسانند. حال آنكه خود مي دانند اين حربه زنگ زده است و كاربردي ندارد. اگر دستگاه هاي اطلاعاتي دشمن كمي هوشياري داشتند مي فهميدند كه بايد امروز از گزينه نظامي روي ميز مقاومت در منطقه بترسند و حكام ‌آنها با احتياط سخن بگويند.

بيداري اسلامي و انقلاب هاي مردمي چون ‌آتشي زير خاكستر در منطقه و جهان اسلام يك واقعيت است. آمريكايي ها و اسرائيلي ها قدري خاكستر تروريسم آن هم از جنس داعش روي ‌آنها پاشيده‌اند ، اما به زودي گدازه‌هاي اين آتش، خاكستر تروريسم را كنار مي زند و همه منافع غرب را در جهان اسلام به ‌آتش مي كشد.

از قديم الايام معروف بود هر ديوي يك شيشه عمر دارد، اگر انسان به آن دست پيدا كند مالك عمر و زندگي ديو مي شود.

به قول سعدي؛

بدانديش را جاه و فرصت مده

عدو در چَه و ديو در شيشه بِه

سخنان چندي پيش سيد حسن نصرالله در پاسخ به تهديدهاي رژيم صهيونيستي را غرب بايد جدي بگيرد . رژيم صهيونيستي نيك مي داند «سيد» هيچ گاه بلوف سياسي يا نظامي نزده ، هرچه گفته عمل كرده است. حزب الله به شيشه عمر رژيم صهيونيستي دست يافته است . تأسيسات هسته اي ديمونا ، انبارهاي آمونياك و كشتي هاي حامل آمونياك، شيشه عمر رژيم صهيونيستي در دست حزب الله است. آنها دست از پا خطا كنند بايد فقط بر خاكستر آتشي بنشينند كه خود آن را روشن كرده اند. آمريكا و رژيم صهيونيستي بايد از رجزخواني نظامي و سياسي پرهيز كنند و از سوزن‌باني و مديريت بيداري اسلامي در منطقه و جهان دوري گزينند.

رهبر معظم انقلاب اسلامي در مراسم افتتاحيه کنفرانس حمايت از انتفاضه فلسطين فرمودند: «جهان به سمت مقابله با صهيونيست ها مي رود.» اين يک واقعيت محتوم است، گريزي از آن نيست. خوش بينانه ترين عاقبتي که مي شود براي رژيم صهيونيستي متصور شد، عاقبت نگون بختي رژيم آپارتايد آفريقاي جنوبي است. جهان اين همه ستم در سرزمين هاي اشغالي را نمي تواند تحمل کند. بيش از نيم قرن اشغالگري، تجاوز، کشتار بي رحمانه زنان، کودکان، پيران و...، ويران کردن خانه ها و شکنجه و آزار مردم مظلوم فلسطين، چيزي نيست که پايدار بماند.

http://www.resalat-news.com/Fa/?code=252799

ش.د9504110

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات