صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷  ، 
کد خبر : ۲۹۹۹۶۴

حرف روز/ گزینه نهایی اصلاحات در انتخابات

گمانه‌زنی تحلیلگران سیاسی و چهره‌های فعال در این حوزه درباره خروجی جلسه روز گذشته شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان برای انتخابات سال آینده، درست از آب درآمد[...]
پایگاه بصیرت / فتح‌الله پریشان
یادداشت: گمانه‌زنی تحلیلگران سیاسی و چهره‌های فعال در این حوزه درباره خروجی جلسه روز گذشته شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان برای انتخابات سال آینده، درست از آب درآمد و همان‌گونه که پیشتر نیز پیش‌بینی می‌شد، روز گذشته اصلاح‌طلبان پس از چند ماه رایزنی فشرده از رئیس‌جمهور روحانی به عنوان گزینه نهایی اعلام حمایت کردند که بازتاب‌های آن را می‌توان با ادبیات مختلف و آب‌وتاب‌های خبری ـ تحلیلی در صفحه اول روزنامه‌های زنجیره‌ای صبح امروز منسوب به جبهه اعتدال ـ اصلاحات دید. البته گزینه در سایه که خود اصلاح‌طلب‌ها به آن گزینه ضربه‌گیر می‌گویند، منتفی نشده است و همان کارکرد ضربه‌گیری در مقابل گزینه‌های رقیب را خواهد داشت، به ویژه آنکه با اعلام حضور جبهه مردمی نیروهای انقلاب این جریان نسبت به پیروزی مجدد حسن روحانی با تردیدهای جدی روبه‌رو شده است.
همین امر نشان می‌دهد، جبهه اعتدال ـ اصلاحات برخلاف نمایش اتحاد و وحدت درون گروهی، با چالش‌ها و نگرانی‌هایی روبه‌رو است. بزرگ‌ترین نگرانی و چالش این جبهه، دستان خالی آقای روحانی و تمرکز بی‌نتیجه دولت وی بر برجامی است که نه تنها نتوانست موانعی، مانند تحریم‌ها در حوزه‌های مختلف را برطرف کند، بلکه نقطه آغازی بر روند تحریم‌های جدید در حوزه‌های غیر هسته‌ای شد که زبان دولت هم برخلاف مسائل داخلی با نوع قراردادی که در برجام امضا کرده، در اعتراض به آنها بسته است. این موضوع سبب شده است که عملکرد ضعیف دولت یازدهم به تعبیر تحلیلگران و رسانه‌ها به بزرگ‌ترین رقیب روحانی تبدیل شود.
بزرگنمایی دولت در گزارش عملکردها و ارائه اعداد و ارقامی که با تردید جدی متخصصان مواجه شده و همچنین عجله دولت برای بریدن روبان قرمز بسیاری از طرح‌های تازه‌کلنگ خورده یا افتتاح زودهنگام طرح‌های نیمه‌تمام در کنار تلاش برای القای اختلاف در اردوگاه اصولگرایان از جمله برنامه‌های انتخاباتی جریان نزدیک به دولت تدبیر و امید است که برای پوشاندن ضعف‌های موجود به منصه بروز و ظهور رسیده و تا انتخابات روند تصاعدی خواهد داشت.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات