صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲  ، 
کد خبر : ۲۹۹۹۶۷

از ادعای باهنر تا تذکر شدید به روحانی

۱ـ تذکر شدید ۸۰ نماینده به روحانی
۸۰ نماینده مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای خطاب به حسن روحانی، تأکید کردند: «آقای روحانی! شما را به تمکین و همراهی با مردم انقلابی و ولایی تحت رهبری ولی‌امر مسلمین جهان توصیه می‌کنیم. لذا از آنجا که ملاحظه می‌شود از چندی پیش به کرات و به عناوین مختلف و به صراحت تمام در مجامع عمومی به تقابل لفظی و عملی با تدابیر و سیاست‌ها و دیدگاه‌ها و رهنمودهای رهبری پرداخته‌اید که نمونه‌ای از عناوین آنها به شرح پیوست به اطلاع می‌رسد و سپس با استعانت از اصول هشتم و هشتادوچهارم قانون اساسی در اجرای وظیفه شرعی امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر و تکلیف قانونی خود و با در نظر گرفتن مسئولیت شما در برابر مجلس شورای اسلامی و تأکید بر ضرورت عمل به سوگند و یادآوری قسمت اخیر بند ۱۰ اصل ۱۱۰، بر تکلیف شرعی و قانونی جنابعالی و ضرورت پایبندی به رکن ولایت و نگرش به فرمایش بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) که فرمودند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد، توصیه می‌نماییم.»

۲ـ هدف‌گذاری برای ایجاد یک میلیون شغل در چهار سال آینده
دکتر مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با تأکید بر توجه ویژه‌ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به همه‌ ابعاد توسعه‌ پایدار، گفت: برای نمونه ما اگر نیروگاه ساختیم، آن را در خواف ساختیم. کارخانه‌ فولاد را در خرمشهر ساختیم که هم نزدیک آب است و هم ظرفیت اشتغال‌زایی فوق‌العاده‌ای برای این شهر محروم دارد. کارخانه‌ کاغذ را در شادگان ساختیم تا هم علاوه بر ظرفیت اشتغال‌زایی آن، از خروج ارز، آلایندگی و از بین رفتن جنگل‌ها جلوگیری کنیم. پس از تأکید رهبر معظم انقلاب به توسعه‌ سواحل مکران، در جاسک پالایشگاه ساختیم. وی با تأکید بر اینکه ظرف چهار سال گذشته بیش از ۳۶۰ هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد کرده‌ایم، گفت: برای چهار سال آینده، ایجاد بیش از یک میلیون شغل را هدف‌گذاری کرده‌ایم.

۳ـ خداحافظی شریعتمداری و بانک از دولت
در روزهای اخیر ارکان مختلف ستاد انتخاباتی حسن روحانی در حال شکل‌گیری و شناختن مسئولان خود است. در همین راستا شنیده می‌شود محمد شریعتمداری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور و مرتضی بانک، معاون کل سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری برای ‏فعالیت در ستاد انتخاباتی حسن روحانی از سمت‌های خود در دولت استعفا می‌دهند که استعفای شریعتمداری احتمالاً حداکثر تا ۴۸ ساعت آینده صورت خواهد گرفت. همچنین، در راستای تکمیل ستاد انتخاباتی حسن روحانی برای انتخابات سال آینده، اشرف بروجردی رئیس کمیته بانوان ستاد انتخاباتی وی شد. اشرف بروجردی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، پیش‌ از این معاون اجتماعی و امور شوراهای وزیر کشور ‌دولت اصلاحات بود و هم‌اکنون یکی از اعضای بنیاد باران و عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت است.

▼ تا انتخابات
محمدرضا باهنر در گفت‌وگو با روزنامه «قانون» درباره نامزدی فردی از تیم احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست‌جمهوری و سبد رأی وی گفت: برداشت‎های اشتباهی از سخنان رهبری درباره شخص احمدی‌نژاد می‎شود و می‌گویند آقای احمدی‌نژاد از حضور در انتخابات منع شده است، در حالی که حضرت آقا خودشان توضیح دادند و فرمودند نظر مشورتی دادم، امر و نهی در کار نیست. تا جایی که ما اطلاع داریم، احمدی‌نژاد قرار نیست بیاید و قرار است به نظر مشورتی عمل کند.
طی توافق صورت گرفته میان هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی با شورای نگهبان، مقرر شد پس از پایان رأی‌گیری در روز ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶، ابتدا صندوق‌های آرای مأخوذه انتخابات ریاست‌جمهوری شمارش شود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات