صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳  ، 
کد خبر : ۲۹۹۹۶۸

اخبار کوتاه دوشنبه 23 اسفند

بر اساس مصوبه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، حکم اعدام از مجازات‌های در نظر گرفته شده برای حمل مواد مخدر از هر نوع و با هر حجمی حذف می‌شود. افزون بر این، مجازات اعدام حاملان مواد مخدر برای کسانی هم که پیش از این محکوم به اعدام شده بودند، حذف خواهد شد. رئیس سازمان زندان‌ها با اشاره به وضعیت زندانیان کل کشور، گفته بود ۷۵ درصد زندانیان را محکومان مواد مخدر تشکیل می‌‌دهند که از این تعداد ۴۵ درصد به طور مستقیم محکومان مواد مخدر هستند.
سلمان خدادادی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس درباره افزایش مستمری خانواده‌های مددجوی کمیته امداد از ۷۲ هزار تومان به ۱۸۰ هزار تومان در سال آتی گفت: با توجه به وضعیت تورم در جامعه با ۱۸۰ هزار تومان نمی‌شود زندگی کرد؛ ولی باید این موضوع را نیز در نظر داشت که نمی‌توان به افرادی که تحت پوشش کمیته امداد هستند، حقوق کارگری داد.
۴۰ پژوهشگر حوزه اقتصاد در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور از عملکرد اقتصادی دولت و تیم اقتصادی رئیس‌جمهور انتقاد کردند و نوشتند: طرفداران و مروجان مکتب لیبرال سرمایه‌داری که در دولت و اطرافیان شما حضور پر رنگ دارند، طی ۳۰ سال گذشته همواره نظرات و توصیه‌های خود را به اقتصاد ایران تحمیل کرده‌اند و تقریباً هیچ‌گاه مسئولیت نتایج توصیه‌های خود را نپذیرفته‌اند.
محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب تا پایان امسال حکم جدیدی برای اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام صادر نمی‌کند و صدور احکام جدید در سال آینده خواهد بود. رضایی افزود: شایعات مطرح شده در این زمینه صحت ندارد و رهبر معظم انقلاب هنوز تصمیمی در این زمینه نگرفته‌اند.
تانک پیشرفته بومی کشور، به نام «کرار» با حضور وزیر دفاع رونمایی و خط تولید انبوه آن افتتاح شد. به گفته سردار دهقان، وزیر دفاع تانک کرار قابليت شليك موشك و هدايت ليزري بسيار دقيق دارد.
عضو هیئت‌مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارگران استان تهران از تعدیل بیش از ۲۵ هزار نفری کارگران کوره‌پزخانه‌ها در کشور به دلیل فشارهای دولتی خبر داد و گفت: هنوز افزایش دستمزد در کارگاه‌های کوره‌پزخانه اعمال نشده است.
رئیس قوه قضائیه در بخشنامه‌ای به کلیه مراجع قضایی و ثبتی سراسر کشور، فقط اسناد معاملات خودرو را که در دفاتر اسناد رسمی به ثبت رسیده است، ملاک قانونی تشخیص مالکیت خودرو اعلام کرد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات