صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹  ، 
کد خبر : ۲۹۹۹۷۶

حرف روز/ گل به دروازه خودی

پائولو مالدینی یکی از نابغه‌های فوتبال است که رکورددار ۹۰۰ بازی رسمی با لباس میلان در پست مدافع است و ۲۶ جام مختلف، از جمله پنج جام قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را بالای سر برده است. پدر او درباره علت موفقیت فرزندش می‌گوید[...]
پایگاه بصیرت / علی قاسمی
یادداشت: پائولو مالدینی یکی از نابغه‌های فوتبال است که رکورددار ۹۰۰ بازی رسمی با لباس میلان در پست مدافع است و ۲۶ جام مختلف، از جمله پنج جام قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را بالای سر برده است. پدر او درباره علت موفقیت فرزندش می‌گوید، پائولو با هر وسیله‌ای برای خود توپ می‌ساخت و وسایل خانه راه گریزی نداشتند.
در عرصه سیاست و اقتصاد نیز زمین‌های بازی زیادی دیده می‌شود که اگر فرد علاقه‌مندی پیدا شود، می‌تواند از آنها فرصت بسازد و با استفاده از همان فرصت‌ها قهرمان شود. در کشور عزیزمان ایران نیز منابع سرشاری برای قدرت‌نمایی و تبدیل کشور به قدرت منطقه‌ای و جهانی وجود دارد که اگر حتی یکی از این منابع در کشورهای دیگر بود، این کشورها می‌توانستند پله‌های ترقی خود را به سرعت بپیمایند. در کشوری، مانند ژاپن که هم‌اکنون یکی از پنج قدرت برتر اقتصادی جهان شناخته می‌شود، منابع طبیعی فقط ۲ درصد از سهم تولید ثروت را به ‌خود اختصاص داده است، اما آنها توانسته‌اند با تقویت دو عامل دیگر، یعنی امکانات فیزیکی که خود حاصل فکر و اندیشه نیروی انسانی است با ۱۸ درصد سهم و منابع انسانی (علم و دانش نیروهای متخصص و ماهر) با ۸۰ درصد سهم، بر این مشکل غلبه کنند تا جایی که با گذر از مرحله تولید و عرضه کالا، به تولید علم و فناوری با ارزش افزوده بسیار بالاتر و سهولت بیشتر وارد شده‌اند.
هرچه به انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم، ورود کالاهای خارجی در کشورمان شدت می‌گیرد. ورود و افزون بر آن ارزان فروختن بسیاری از مواد خام به صورت تقریباً رایگان و سپس افتخار به صادرات مواد معدنی نشان می‌دهد که دولت در عرصه اداره کشور مهاجم و مدافع خوبی نیست و متأسفانه دولت نمی‌تواند از این تسهیلات برای خود مزیت خلق کند؛ افزون بر آن مزیت‌های خلق شده را در اختیار دیگران نیز قرار می‌دهد. برای نمونه می‌توان به انبوه فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف اشاره کرد که برای دولت یک مزیت محسوب می‌شود؛ اما چون از آن استفاده نمی‌کند، در حال تبدیل شدن به یک معضل است. کشور ما از نظر تعداد فارغ‌التحصیلان در رشته‌های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضی، پنجمین کشور جهان به شمار می‌آید و این یک فرصت برای صدور خدمات فنی مهندسی است، ولی شاهد هستیم که دولت فقط در یک زمینه خوب بازی می‌کند و آن هم کاهش تعرفه واردات است که نتیجه‌‌ای جز عدم رشد اقتصاد مقاومتی و افزایش گل به دروازه خودی ندارد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات