صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸  ، 
کد خبر : ۲۹۹۹۷۹

از واردات کانتینری تا رفاقت با روحانی

۱ـ مردم امسال عید کمتر پرتقال بخورند
رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار با اشاره به اینکه امسال برای نخستین بار در اوایل آذر برفی بی‌سابقه در شمال کشور بارید، گفت: اگر مردم طبق شب عید سال‌های قبل پرتقال بخرند، حدود ۱۲۰هزار تن پرتقال نیاز داریم، اما به مردم توصیه می‌کنیم امسال پرتقال را از سبد میوه‌های اصلی پذیرایی عید خارج کنند تا به واردات این میوه نیازی نباشد. مهاجران با اشاره به اینکه امسال حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن پرتقال در شرق مازندران تولید شد، گفت: حتی یک کیلوگرم از این محصولات به انبار نرفته و آنچه هم ذخیره شده کم‌آب است ؛اما در غرب مازندران هم ۸۰۰ هزار تن پرتقال تولید شد که نیمی از آنها قابل استفاده است که شب عید به بازار عرضه می‌شود.

۲ـ مواد محترقه قاچاق به صورت کانتینری وارد می‌شود

سیدجلال بهشت‌نژاد که مدیر عامل یکی از شرکت‌های تولیدی مواد محترقه مورد تأیید وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران است، بیان کرد: مواد محترقه قاچاق به صورت کانتینری وارد می‌شود که این مواد استاندارد نیست؛ به همین دلیل این اقلام ارزان هستند. واردات قاچاق اقلام محترقه بین ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان است. برای کاهش آسیب‌های ناشی از استفاده اقلام غیر استاندارد وزارت دفاع جمهوری اسلامی در اقدامی شایسته نام دو شرکت ایرانی (نارگستر و ناریه سپهر) را که اقلام محترقه مجاز و بدون خطر تولید می‌کنند، منتشر کرده است.

۳ـ رئیس‌جمهور چقدر حقوق می‌گیرد؟
حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم با اشاره به مصوبه مجلس برای سقف حقوق مدیران گفت: مجمع این مصوبه را رد و نظر شورای نگهبان را تأیید کرد و سقف حقوقی که قبلاً اعلام شده بود، منتفی شد. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دولت مصوبه‌ای دارد که طبعاً آن مصوبه مبنا قرار خواهد گرفت، اظهار داشت: بر اساس مصوبه دولت، سقف حقوق مدیران کشور زیر ۱۰ میلیون تومان است که برای رئیس‌جمهور ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان مشخص شده است.

▼ تا انتخابات
حجت‌الاسلام محمد اشرفی‌اصفهانی، رئیس هیئت بدوی تخلفات اداری نهاد ریاست‌جمهوری درباره احتمال نامزدی‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: ان‌شاءالله قرص و محکم وارد صحنه انتخابات ریاست‌جمهوری خواهم شد و ان‌شاءالله پس از تعطیلات نوروزی نیز برنامه‌های خود را به طور کامل به مردم ارائه خواهم کرد. وی در پاسخ به اینکه در صورت نامزدی، آیا قرار است به نفع آقای روحانی کناره‌گیری کند، گفت: قطعاً به نفع آقای روحانی یا گزینه‌های دیگر کناره‌گیری نخواهم کرد؛ من وارد عرصه کاندیداتوری شوم، برای دفاع از خط امام و رهبری و دفاع از خون شهدا تا آخر در عرصه خواهم ماند.
لاریجانی درباره ائتلاف نانوشته خود و روحانی برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۶ گفت: من رفیق روحانی هستم. در انتخابات نیز بنای دخالت ندارم و مصلحت هم نمی‌دانم مجلس به این حوزه ورود کند. دوره‌های قبل هم نبود. در واقع، مصلحت نیست به دلیل انتخابات همه کشور درگیر شود.
آیت‌الله علوی‌گرگانی با اشاره به سنگین بودن مسئولیت نظارت بر صلاحیت نامزدها و صیانت از آرای مردم، گفت: جریانات سال ۸۸ تلخ‌کامی را برای مردم و مسئولان به دنبال داشت و نباید بگذاریم دوباره تکرار شود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات