تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۰  ، 
کد خبر : ۳۰۰۰۰۶

دوران پسا رقه ... با «پایتخت جدید داعش» آشنا شوید

به گفته فعالان و منابع آگاه، به علت تغییرات امنیتی و تنگ تر شدن حلقه محاصره تروریست های داعش در موصل و رقه، این گروهک قصد دارد پایتخت جدید خود را اعلام کند.
به گزارش بصیرت به نقل از العالم، به گفته برخی فعالان در شهر رقه، پایتخت داعش، با توجه به تغییرات امنیتی و تنگ تر شدن حلقه محاصره داعشی ها در رقه و موصل، این گروهک قصد دارد در آینده نزدیک پایتخت جدید خود را اعلام کند.
روسیه الیوم در گزارشی نوشت: به عقیده این فعالان، با توجه به تغییرات فشرده اداری و امنیتی در مناطق دیرالزور در شرق سوریه و نیز شدت فشارها بر تروریست های داعش در رقه و موصل، این گروهک به احتمال زیاد دیرالزور را جایگزین رقه خواهد کرد.
فعالان میدانی شهر رقه می گویند: شواهد و قرائن حکایت از آن دارد که داعش تنها چند روز پس از آنکه مهم ترین پایگاه های خود را در شهر الباب سوریه و نیز بخش های وسیعی از مناطق حومه شمالی و شرقی رقه و دو سوم موصل را از دست داد، اغلب سرکرده های خود را از رقه و موصل به دیرالزور منتقل کرد.
براساس این گزارش داعش تنها به انتقال سرکرده های خود اکتفا نکرده و صدها کامیون حامل مهمات، خودروهای سبک و تسلیحات نظامی خود را به همراه صدها خانواده عناصر این گروهک از مناطق بحرانی منتقل و در شهرهای المیادین، و بوکمال و سواحل فرات، از شهر دیرالزور تا مرزهای عراق، مستقر کرده است.
از سوی دیگر برخی خبرها حکایت از آن دارد که داعش اندکی از سختگیری های خود را در رقه کاهش داده و با گشودن باب "بخشش"، برای درگیری های قریب الوقوع آماده می‌شود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات