سیاسی >>  انتخابات >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۶  ، 
کد خبر : ۳۰۰۰۲۳
بسته انتخاباتی بصیرت

همراه با انتخابات 14

آقازاده‌هایی که در انتخابات شورا ثبت نام کردند/ دبیرکل حزب ندای ایرانیان: جوانان ۴۰ سال قبل ول‌کن مسئولیت‌ها نیستند/ مذاکره اعضای شورای مرکزی جبهه مردمی با نامزدهای انتخابات و علمای قم/ وعده‌ و وعیدهای انتخاباتی بقایی شروع شد/ توصیه میرتاج‌الدینی به احمدی‌نژاد/ ارائه لیست نیروهای انقلاب برای انتخابات شوراها با نام "خدمت"/ عبدالحسن مقتدایی برای انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام کاندیداتوری کرد
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی بصیرت

همراه با انتخابات 14مروری بر تازه ترین اخبار انتخابات 96انتشار این اخبار به منزله تأیید آنها نیست و فقط ترسیم کننده فضای سیاسی انتخاباتی کشور در این مقطع است.

 

صراط

آقازاده‌هایی که در انتخابات شورا ثبت نام کردند

پدرها در حال بازنشستگی هستند و حالا فرزندان خود را برای حضور در عرصه های مدیریتی آماده می‌کنند و امیدوارند اعتبار پدر برایشان رای ساز شود. این روزها آقازاده ها حسابی سرشان شلوغ است! محسن هاشمی معروفترین آقازاده این لیست و فرزند مرحوم هاشمی رفسنجانی، مهدی خورشیدی آزاد پسر احمد خورشیدی و داماد محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق ایران، میثم مظفر فرزند حسین مظفر وزیر اسبق آموزش و پرورش و عضو فعلی مجمع تشخیص مصلحت نظام، علی سلطانی فر فرزند مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان، فاطمه صالحی فرزند سرلشگر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش، فاطمه قاسمی دختر رستم قاسمی وزیر سابق نفت از این دست آقا زاده ها هستند.

 

ایرنا

پایان ثبت نام نامزدهای انتخابات شوراها؛ 42‌نامزد برای هر کرسی

علی اصغر احمدی رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: ۲۸۷ هزار و ۴۵۲ نفر در پنجمین دوره انتخابات شوراى شهر و روستا ثبت نام کردند که 6756 نفر به عنوان عضو اصلی کرسی شوراها را به دست خواهند گرفت که بر اساس تخمین‌های موجود برای هر صندلی در شورا بیش از 42 نفر ثبت‌نام کردند.

 

ایرنا

ثبت نام پیر مرد 107 ساله به همراه همسرش در انتخابات شوراها

جعفر توان فرماندار شهرستان دیواندره گفت: 'فیض الله فتحی' مرد 107 ساله روستای پنجه سفلی در بخش مرکزی این شهرستان به همراه 'جهان عبداللهی' همسر 73 ساله اش برای انتخابات شورای اسلامی روستای خود ثبت نام کردند.

 

ایلنا

ثبت نام همسر معاون روحانی در انتخابات شورای شهر تهران

حمید آیتی همسر شهیندخت مولاوردی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با حضور در فرمانداری در انتخابات شورای شهر تهران نام نویسی کرد.آیتی حقوقدان و رییس پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری است.

 

تسنیم

صوفی: 50 درصد از لیست اصلاح طلبان به عنوان سهمیه برای جوانان در نظر گرفته شده است

علی صوفی از شیوه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در انتخابات گذشته شورای شهر انتقاد کرد. صوفی با اعلام اینکه شورای عالی سیاست‌گذاری لیست انتخابات شوراها را می‌بندد، گفت: هیچ حزبی در آن سهمیه ندارد. وی همچنین گفت: 50 درصد از لیست اصلاح طلبان به عنوان سهمیه برای جوانان در نظر گرفته شده است.

 

ایلنا

نوه آیت‌الله منتظری نامزد انتخابات شورای شهر تهران شد

حامد منتظری فرزند احمد منتظری و نوه مرحوم حسینعلی منتظری با حضور در فرمانداری برای شرکت در انتخابات شورای شهر تهران نام نویسی کرد.

 

مهر

دبیرکل حزب ندای ایرانیان: جوانان ۴۰ سال قبل ول‌کن مسئولیت‌ها نیستند

مجید فراهانی دبیرکل حزب ندای ایرانیان گفت: جوانان ۴۰ سال پیش، ول‌کن ماجرا نیستند و هنوز بر سر مسئولیت ها حضور دارند.

فراهانی با انتقاد از سن بالای وزرای دولت روحانی اظهار داشت: پاشنه آشیل دولت روحانی این است که پیرترین دولت بعد از انقلاب اسلامی است. وی افزود: انتقال تجربه از نسل گذشته به نسل جدید به شدت نادیده گرفته شده و در حال حاضر هم نیازمندیم که سن مدیریتی کشور، پائین بیاید.

 

فارس

معاون احمدی نژاد هم آمد

لطف الله فروزنده عضو جمعیت ایثارگران با حضور در فرمانداری تهران، در پنجمین دوره انتخابات شورای شهر تهران ثبت نام کرد. وی مقطعی در دولت احمدی نژاد معاون پارلمانی وی بود.

 

تسنیم

مهرعلیزاده: جریان اعتدال با اصلاح‌طلبان برای شوراها ائتلاف نکرده

 محسن مهرعلیزاده معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان تربیت بدنی دولت اصلاحات پس از نام‌نویسی در پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا می‌گوید که برنامه‌اش از سال ۹۲ برای شهرداری تهران آماده و الان نیز بروز شده است.

مهرعلیزاده همچنین در پاسخ به سوالی درباره احتمال ائتلاف اصلاح‌طلبان با جریان اعتدال و حزب اعتدال و توسعه، اعلام کرد: آن‌چه که تاکنون پیش آمده این است که حزب اعتدال و توسعه همراه شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان است و نمی‌توان نام این مساله را ائتلاف گذاشت. بلکه همراهی جریان‌های سیاسی است.

 

ایلنا

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه: اعتقادی به کاندیدای پوششی نداریم

اسماعیل شجاعی سخنگوی حزب اعتدال و توسعه پس از ثبت‌نام در انتخابات شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: این تشکل سیاسی اعتقادی به کاندیدای پوششی در انتخابات ریاست جمهوری ندارد، وی ادامه داد:‌ روحانی به حد کافی سخنور است و می تواند دفاع لازم را انجام دهد.

 

فارس

زاهدی: بقایی هیچ ارتباطی با جمنا ندارد

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: کلیدی را که آقای روحانی برای باز کردن تمام قفل‌ها به مردم نشان داد، در عمل دیدیم که این قفل‌ها نه تنها باز نشد بلکه زنگارهایی بر این قفل‌ها نشسته است.

وی در خصوص حضور بقایی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: بقایی هیچ ارتباطی با جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی ندارد و به‌صورت مستقل با حمایت محمود احمدی‌نژاد قصد ورود به صحنه انتخابات و ثبت نام را دارد.

 

تسنیم

منصوری آرانی: مستقل در انتخابات شوراها شرکت کرده ام

عباسعلی منصوری آرانی نماینده سابق مجلس پس از ثبت‌نام در انتخابات شورای اسلامی شهر تهران،با حضور در جمع خبرنگاران گفت: در کشورهای پیشرفته ارتش‌ها به کمک سیستم شهری می‌روند تا بتوانند کمک کنند. در شورای شهر حتما باید یکی باشد که علاوه بر آشنا بودن با سیستم نظامی، امکاناتی که داخل ارگان ارتش وجود دارد را بداند.وی با اعلام اینکه در انتخابات شورا به صورت مستقل شرکت می‌ کند، ادامه داد: زمان حضورم در مجلس بیشتر با طیف اعتدالیون بودم.

 

مهر

باهنر: صاحبان اصلی رای، حق خود را درست مصرف کنند

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری در یادداشتی نوشت: انتخاب اصلح یک حق اساسی و متعلق به مردم است اگر کسی این حق را استفاه نکند این حق را به جریان رقیب واگذار کرده است. محمدرضا باهنر ضمن تاکید بر انتخاب اصلح در انتخابات پیش رو از مردم به عنوان صاحبان واقعی رای خواست که رای خود را دست مصرف کنند.

 

فارس

مذاکره اعضای شورای مرکزی جبهه مردمی با نامزدهای انتخابات و علمای قم

لطف الله فروزنده عضو هیأت رئیسه شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی درباره دیدار و مذاکره شورای مرکزی جبهه مردمی با کاندیداهای این جبهه اظهار داشت: با همه کاندیداها صحبت و مذاکره شده است و همه آنها ان‌شاءالله در مجمع دوم حضور یافته و برنامه های خود را تشریح وتیم کاری خود را معرفی خواهند کرد.

فروزنده از دیدار شورای مرکزی جبهه مردمی با مراجع و علما خبر داد و گفت: شورای مرکزی جبهه پس از برگزاری مجمع دوم خدمت مراجع و علما در قم خواهند رسید و گزارشی از فعالیت های جبهه ارائه و از ارشادات و رهنمودهای ایشان استفاده خواهند کرد.

 

دولت بهار

وعده‌ و وعیدهای انتخاباتی بقایی شروع شد

حمید بقایی، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد: در صورت کسب رای اعتماد مردم ایران در انتخابات، چهار تن از شخصیت های برجسته ارمنی، آشوری، کلیمی و زرتشتی را به عنوان مشاور رییس جمهور در امور جامعه ارامنه، آشوریان، کلیمیان و زرتشتیان منصوب خواهم کرد. وی همچنین اعلام کرد که در صورت پیروزی در انتخابات، از هموطنان عزیز اهل سنت به عنوان عضو هیات دولت استفاده خواهم کرد.

 

ایلنا

دلایل آقای سخنگو برای ثبت نام در انتخابات شورای شهر تهران

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره انگیزه خود برای ثبت نام در انتخابات شورای پنجم شهر تهران گفت: در آخرین روز ثبت‌نام در انتخابات شورا ثبت نام کردم. از مدت‌ها قبل هنگام دنبال کردن اخبار شورا حس ناراحتی داشتم که چرا در شورای شهر تهران که به نوعی اتاق فکر تهران است کارشناسی در حوزه ایمنی وجود ندارد. آیا واجب‌تر از جان انسان‌ها چیزی داریم؟!

 

صراط

محمد رضا خاتمی: روحانی یک تنه از پس همه اصولگرایان بر می‌آید!

محمدرضا خاتمی نائب رییس مجلس ششم شورای اسلامی درباره احتمال حضور اصولگرایان با چند نامزد در انتخابات ریاست جمهوری برای تحت فشار قراردادن روحانی در مناظرات انتخاباتی گفت: من به شخصه هر کاری می‌کنم که روحانی در انتخابات آتی موفق به رای آوری و پیروز انتخابات شود. اینکه یک نفر یا ده نفر جلوی آدم باشد فرق نمی‌کند باید حرف برای گفتن وجود داشته باشد.وی اظهار کرد: در انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو جای نگرانی نیست که اصولگرایان چه یک نفر بیایند و یا چند نفر. روحانی نشان داده که یک تنه از پس همه اصولگرایان بر می‌آید.

 

انتخاب

آصفری: رئیسی گزینه اصلی ماست، منوط به اینکه اعلام حضور کند

محمدحسن آصفری عضو ستاد اجرایی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی از برگزاری دومین جلسه جمنا در روز هفدهم فروردین‌ماه برای انتخاب 5 کاندیدای این جبهه خبر داد و گفت: آقای رئیسی گزینه اصلی بین اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری است، منوط به اینکه وی برای حضور در این عرصه اعلام نظر کند.

 

ایلنا

الله‌کرم: تحصیل‌کرده‌تر از من در این انتخابات وجود ندارد

حسین الله‌کرم پس از ثبت‌نام در انتخابات شورای شهر تهران در نشست خبری با بیان اینکه به لحاظ تحصیلاتی شاید در این دوره کسی تحصیلکرده‌ تر از من پیدا نکنید، اظهار کرد: من هم دستی در مهندسی دارم و هم دکتری مدیریت که شما هرگز فکرش را نمی‌کردید. بلکه بنده را شخصیتی چماق بر دوش می‌‌بینند.

او درباره علت حضورش در انتخابات شورای شهر تهران گفت:‌ بنده به میدان آمدم چرا که فکر می‌کردم احتمال دارد جریان فتنه بخواهد وارد شورا شود و به این دلیل وارد عرصه شدم. به این دلیل به میدان آمدم که فکر کردم انتخابات یک سنگر است.

 

فارس

توصیه میرتاج‌الدینی به احمدی‌نژاد

حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی معاون رئیس جمهور سابق در نامه‌ای سرگشاده خطاب به احمدی‌نژاد نسبت به برخی رفتارهای سیاسی وی انتقاد و تاکید کرد: تا زمانی که خودتان را در حلقه خاص زاویه‌دارها محصور کرده‌اید، این روند ادامه داشته و فرصت‌های خدمت از دست خواهد رفت.

 

تسنیم

ارائه لیست نیروهای انقلاب برای انتخابات شوراها با نام "خدمت"

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران و عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی پس از ثبت‌نام برای پنجمین دوره انتخابات شورای شهر تهران، در پاسخ به این سوال که آیا جبهه مردمی و نیروهای انقلابی برای این دور از انتخابات شورای شهر لیست ارائه می‌دهند، گفت:‌ جبهه مردمی خیر، اما "لیست خدمت" پس از نظر‌سنجی‌ها بسته خواهد شد.

 

فارس

طلایی : افراد در لیست «خدمت» باید ویژگی پاکدستی، کارآمدی و انقلابی‌گری داشته باشند

مرتضی طلایی عضو شورای شهر تهران پس از ثبت نام در پنجمین دوره انتخابات این شورا گفت: قرار است لیستی تحت عنوان «خدمت» به مردم عرضه کنیم و افرادی که در لیست خدمت حضور دارند باید سه ویژگی پاکدستی، کارآمدی و انقلابی‌گری داشته باشند.


میزان

رضایی: کشور نیازمند انقلاب اقتصادی است

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در گردهمایی رزمندگان و پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس در حسینیه ثارالله دزفول گفت: برای خروج کشور از مشکلات اقتصادی،فرهنگی،اجتماعی و سیاسی باید در کشور انقلاب اقتصادی روی دهد.

 

باشگاه خبرنگاران

شهری که تمام داوطلب نامزدی انتخابات شوراها در آن زن هستند

فرماندار شهرستان خاش گفت: برای نخستین بار در تاریخ انتخابات سیستان و بلوچستان تمامی 10 داوطلب نامزدی انتخابات شورای اسلامی در روستای افضل آباد دهستان پشتکوه بخش مرکزی شهرستان خاش زن هستند.

 

عصرایران

تابش: رقیب روحانی عملکرد دولت است نه اصول‌گرایان

آقای تابش در گفتگو با عصر ایران در پاسخ به سؤالی که شرایط انتخابات ریاست جمهوری ٩٦را چگونه پیش بینی می کنید؟ گفت: ما نباید رقیب را دست کم بگیریم . رقیب روحانی جریان اصولگرا نیست، رقیب آقایروحانی عملکردهای دولت است و شاید خلاهای که در جریان اطلاع رسانی به مردم وجود داشته است.

 

انتخاب

المانیتور: این 4 وزیرِ روحانی، سیبل کاندیداهای اصولگرا در مناظره های انتخاباتی خواهند بود

المانیتور نوشت: انتخابات ریاست جمهوری ایران به نظر جنجالی خواهد شد. درحالیکه روحانی قصد کاندیداتوری مجدد دارد، مخالفان او به شدت سعی دارند که بر روی یک کاندیدای واحد به اجماع برسند. اصولگرایان چه یک کاندیدا داشته باشند، چه بیشتر، روحانی روزهای سختی پیش رو خواهد داشت. او باید در مقابل سخنان تند و تیز مخالفانش در انتخابات و همچنین هدف گرفتن حلقه ی نزدیک به او تاب بیاورد. اصولگرایان چهار هدف در انتخابات ریاست جمهوری دارند که قطعا به انها حمله خواهند کرد: 1/ محمدجواد ظریف - وزیر خارجه 2/ وزیر اقتصاد، علی طیب نیا 3/ بیژن زنگنه - وزیر نفت 4/ حسن قاضی زاده هاشمی - وزیر بهداشت

 

فارس

دستجردی: امروز در مسائل اجرایی کشور احساس خطر جدی می‌کنیم

مرضیه وحید دستجردی سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب با بیان اینکه امروز در مسائل اجرایی کشور احساس خطر جدی می‌کنیم، تاکید کرد امروز ما نباید ساکت بنشینیم، ما باید صدای مردم و خون‌هایی که ریخته شده است، باشیم.

 

فارس

نقوی حسینی: دولت تجمل‌گرا نمی‌تواند اقتصاد مقاومتی را محقق کند

سیدحسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با دولت رفاه ‌زده نمی‌توان اقتصاد مقاومتی را محقق کرد گفت: دولت برای ایجاد اشتغال و رونق تولید منتظر وین، لوزان و ژنو بود در حالیکه اگر نگاه به سمت سرمایه‌های داخلی سوق داده شود مشکلات حل شدنی است.

وی با بیان اینکه با یک دولت رفاه‌زده، تجمل‌گرا و بی‌انگیزه و با سن متوسط بالای 50 سال نمی‌توان اقتصاد مقاومتی را محقق کرد، گفت: باید دولتی مسئولیت داشته باشد که شاخصه اصلی آن انقلابی‌گری بوده و از رفاه‌زدگی، تجمل‌گرایی و فساد اقتصادی مبرا باشد.

 

نامه نیوز

هاشمی: تحرکات احمدی نژاد بی نتیجه است

سیدمهدی هاشمی، نماینده مجلس نهم بر این عقیده است که تلاش و تحرکات یاران و تیم احمدی نژاد هیچ نتیجه ی خاصی در پی نخواهد داشت و نباید زمان خود را برای اینگونه مسائل تلف کنیم.وی خاطرنشان کرد: این تحرکات هیچ نتیجه‌ای برای عوام و وخواص نخواهد داشت. بلکه یک دور باطل و توهم است که سعی دارند از محو شدن در افکار عمومی جلوگیری کنند که باید گفت یک تلاش مذبوحانه ای است لذا به اصحاب رسانه،عوام و خواص توصیه میکنم که فکر و ذهن خودشان را درگیر این افراد و سخنانشان نکنند.

 

فارس

باهنر: انتخابات به دور دوم برود روحانی می‌بازد

محمد رضا باهنر در گفتگو  با هفته نامه مثلث گفت: در کشورمان هیچ زمانی انتخابات ریاست‌جمهوری به مرحله دوم نمی‌افتاد. ولی دوره آقای هاشمی افتاد. آن موقع هم جالب بود که من‌تردید نداشتم هرکس با آقای هاشمی به دور دوم برود، می‌برد. چون آرای مثبت آقای هاشمی خوب بود ولی آرای منفی خیلی زیادی داشت. آقای روحانی هم اگر به مرحله دوم برود، باخته.

 

مهر

فروزنده: بزرگترین رقیب روحانی عملکرد اوست

لطف الله فزورنده عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی و معاون رئیس جمهور سابق با بیان اینکه بزرگترین رقیب روحانی عملکرد اوست گفت: متاسفانه آقای روحانی قول ها و وعده هایی را داد که به آنها عمل نکرد.

 

ایرنا
تصمیم جبهه مردمی جهادگران ایران اسلامی برای معرفی نامزد ریاست جمهوری

جبهه مردمی جهادگران ایران اسلامی با صدور بیانیه ای تاکید کرد کاندیدای ریاست جمهوری را با نظر مجمع عمومی 50 هزار نفری معرفی می کنیم.

در این بیانیه اضافه شده است: شیوه مشارکت عمومی در انتخاب کاندیدای جبهه جهادگران به شرح ‌‌ذیل و از طریق شبکه های اجتماعی صورت می گیرد. کمیته رسانه جهادگران از طریق فضای مجازی با 150هزار نفر از هم وطنان ارتباط و تعامل مسقیم چند جانبه دارد. جبهه مردمی جهادگران ایران اسلامی تاکید کرده است: از کلیه جهادگران و همه کسانی که تفکر جهادی دارند، دعوت می شود نام و نام خانوادگی کاندیدای مورد نظر خود را برای انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم ارسال کنند؛ کاندیدایی که بیشترین رای را کسب نماید از طرف جبهه مردمی جهادگران ایران اسلامی معرفی و مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

 

ایرنا

راه چمنی: فقط رییسی می تواند اصولگرایان را متحد کند

محمدرضا راه چمنی دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی در گفت و گو با ایرنا تصریح کرد: احتمال وحدت اصولگراها بر روی یک نامزد بسیار پایین است مگر اینکه حجت الاسلام رییسی نامزد شود که البته تا کنون وی تمایلی به این موضوع نشان نداده است. وی اضافه کرد: اگر اصولگراها با رییسی بیایند رقابتی جدی را در انتخابات شاهد خواهیم بود اما باز هم شانس آنان برای دستیابی به کرسی ریاست جمهوری کم است چرا که در صورت وقوع چنین اجماعی، لایه های پایین تر مردمی اصلاح طلب و اعتدالگرا و حتی بی تفاوت ها به حضور در انتخابات برای پیروز شدن روحانی تشویق خواهند شد و رییس جمهور فعلی بار دیگر با رای مردم ابقا خواهد شد.

 

فارس


کنایه شریعتمداری به دولت: کنار بکشند هم به نفع ملت است هم به نفع خودشان

حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه دولت در کلاس اقتصاد مقاومتی رفوزه شده است، گفت: کنار بکشند، این هم به نفع ملت است هم به نفع خودشان.

 

مهر

عبدالحسن مقتدایی برای انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام کاندیداتوری کرد

عبدالحسن مقتدایی نماینده سابق مجلس و استاندار اسبق خوزستان و هرمزگان برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام آمادگی کرد. وی در ادامه گفت: خیلی خوشحالم که اعلام کاندیداتوری خود را از زادگاهم آغاز کرده‌ام ... در صورتی که به عنوان منتخب مردم برگزیده شوم از پنج بوشهری در کابینه خود استفاده خواهم کرد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات