صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵  ، 
کد خبر : ۳۰۰۰۵۴

از کاندیدای در سایه تا تصمیم در شهر آفتاب

۱ـ عربستان به دنبال سلاح هسته‌ای است
به گزارش وبگاه «اکسپرس» بریتانیا، «مؤسسه علوم و امنیت بین‌الملل» (ISIS) مستقر در واشنگتن در تازه‌ترین گزارش خود از تشکیل یک تیم جدید تحقیقات هسته‌ای در عربستان سعودی برای توسعه قابلیت‌های هسته‌ای عربستان به منظور مقابله با برنامه هسته‌ای ایران خبر داده است. بر اساس این گزارش، مقامات دولت سعودی می‌خواهند با کسب دانش هسته‌ای با ایران موازنه برقرار کنند و در برابر آنچه تهدیدهای ناشی از برنامه هسته‌ای ایران می‌خوانند، ایمن باشند. دولت عربستان سعودی اعلام کرده است، برنامه ساخت ۱۶ راکتور هسته‌ای را در دستور کار خود دارد. گفتنی است در حال حاضر، دولت سعودی برنامه هسته‌ای خود را با تلاش برای ساخت راکتورهای برنامه‌ریزی شده پیش می‌برد و در عین حال با کشورهایی، چون روسیه، کره جنوبی و چین همکاری می‌کند.

۲ـ دولت روحانی هوای مشتری‌هایش را نداشت
مسعود پزشکیان گفت: پیروزی روحانی در انتخابات سال ۹۶ به نحوه حضور او در انتخابات و برخورد صادقانه با مردم بستگی دارد. نمی‌خواهم بگویم دولت روحانی صداقت ندارد، اما این دولت هوای مشتری‌هایش را نداشت. متأسفانه دولت روحانی هوای کسانی را که برای روی کار آمدن او زحمت کشیدند و از دولت پشتیبانی کردند، ندارد و آنها از او شاکی هستند. نایب‌رئیس مجلس تأکید کرد: روحانی کار ساده‌ای پیش‌رو ندارد، چراکه از یک سو مشکلات متعددی را به پای این دولت نوشته‌اند و از سوی دیگر مشکلات داخلی در بین حامیانش دارد که این نکات می‌تواند نقاط ضعفی برای او باشد.

۳ـ رفرم پولی نیازمند زمان است
رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه رفرم پولی ایران حداقل دو سال دیگر زمان لازم دارد، گفت: ارز جایگزین دلار باید نقش اساسی در تجارت خارجی داشته و از ثبات لازم برخوردار باشد. ولی‌الله سیف همچنین درباره حذف صفر از پول ملی و اینکه این موضوع در بودجه سال جاری دیده نشده است، گفت: در دولت مصوبه‌ای برای حذف صفر نداشتیم و قصد چنین کاری را نداریم. وی افزود: بانک مرکزی لایحه‌ای به دولت فرستاد که هنوز هم در دست بررسی است. گفتنی است، یکی از مواد این لایحه درباره واحد پول ایران بود.

▼ تا انتخابات
احمد خرم، وزیر راه دولت اصلاحات درباره کاندیدای پوششی روحانی برای انتخابات آتی ریاست‌جمهوری گفت: می‌توان کنار آقای روحانی یک نفر را در صحنه داشت تا در شرایط حساس از او استفاده کرد. وی اظهار داشت: هیچ کاندیدای رأی‌آوری به منزله کاندیدای در سایه کنار آقای روحانی قرار نخواهد گرفت؛‌ اما آنچه حائز اهمیت است، موضع برنده کاندیدای جبهه اصلاحات در دوران تبلیغات است؛ یعنی هر دو کاندیدا باید به پیروزی فکر کنند.
جمشید ایرانی، رئیس کمیته انتخابات جبهه اعتدالگرایان درباره کاندیدای پوششی روحانی برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار داشت: ما اصلاً برای آقای روحانی کاندیدای پوششی قبول نداریم که بخواهیم این مسئله را مطرح کنیم. وی افزود: ما برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری کاندیدای در سایه نه، بلکه کاندیدای آفتابی به صحنه خواهیم آورد که تا آخرین لحظه برای جلب آرای عمومی رقابت کند.
ششمین نشست اعضای شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی عصر یکشنبه (۱۳ فروردین) ماه به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان برگزار شد. دومین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی نیز روز پنجشنبه (۱۷ فروردین) با حضور نامزدهای این جبهه در مجتمع فرهنگی شهر آفتاب برگزار خواهد شد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات