صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴  ، 
کد خبر : ۳۰۰۰۶۵

گزارش روز/ نمای روشن

روز گذشته در یکی از مهم‌ترین شهرهای روسیه انفجاری رخ داد که بلافاصله به تیتر یک رسانه‌ها تبدیل شد. شبکه «راشاتودی» گزارش‌هایی را درباره مجروح شدن چند نفر در این حادثه منتشر و در دقایق اولیه، خبرگزاری «اسپوتنیک» تعداد زخمی‌‌شدگان این حادثه را حداقل ۱۰ نفر گزارش کرد[...]
پایگاه بصیرت / سیدفخرالدین موسوی
روز گذشته در یکی از مهم‌ترین شهرهای روسیه انفجاری رخ داد که بلافاصله به تیتر یک رسانه‌ها تبدیل شد. شبکه «راشاتودی» گزارش‌هایی را درباره مجروح شدن چند نفر در این حادثه منتشر و در دقایق اولیه، خبرگزاری «اسپوتنیک» تعداد زخمی‌‌شدگان این حادثه را حداقل ۱۰ نفر گزارش کرد. دقایقی بعد خبرگزاری «تاس»، تعداد تلفات این حادثه را ۱۰ کشته اعلام کرد؛ موضوعی که در کمتر از ۲۰ دقیقه پس از انفجار، به تأیید خبرگزاری اینترفکس رسید. این خبرگزاری همچنین از مجروح شدن حدود ۵۰ نفر در پی این انفجار خبر داد. پس از انتشار این خبر، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه ضمن ابراز همدردی با خانواده قربانیان انفجار در دومین شهر مهم این کشور، تأکید کرد: همه احتمالات از جمله تروریستی بودن این حادثه در دست بررسی است؛ اما زمان زیادی از این اظهارات نگذشته بود که «ویکتور اوزروف» رئیس کمیته امنیت و دفاعی پارلمان روسیه گفت، این حادثه همه نشانه‌های تروریستی بودن را دارد و دادستانی کل روسیه اعلام کرد، این حادثه تروریستی بوده است.
اما نکته جالب توجه در این میان رویکرد رسانه‌های غربی در مواجهه با حادثه مرگبار در متروی سن‌پترزبورگ بود؛ این رسانه‌ها تلاش کردند با پیوند زدن مسئله سوریه با حوادث روز گذشته در این شهر روسیه، این اتفاق را نتیجه آنچه دخالت دولت این کشور در امور داخلی سوریه می‌نامند، بخوانند! در حالی که همین رسانه‌ها ماه‌ها پیش وقتی انفجارها در چند کشور غربی، از جمله فرانسه رخ داد، بدون اشاره به حضور نظامی کشورهای غربی در خاورمیانه این انفجارات را نتیجه تفکرات اسلامی دانستند تا بار دیگر نمایی روشن از استانداردهای دوگانه غرب به نمایش بگذارند!
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات