صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸  ، 
کد خبر : ۳۰۰۰۶۸

اخبار کوتاه سه‌شنبه 15 فروردین

محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه با ارسال نامه‌ای به رئیس‌جمهور، به دلیل تحقق درآمدهای مالیاتی و گمرکی خواستار تقدیر از طیب‌نیا، وزیر اقتصاد دولت یازدهم شد. وی در نامه خود از تحقق ۹۷ درصدی درآمدهای مالیاتی و گمرکی خبر داده و این در حالی است که بانک مرکزی در گزارش خود تا دی ماه ۹۵ از عقب‌ماندگی پنج‌هزار میلیاردی درآمدهای گمرکی خبر داده بود. گفتنی است، درآمد سالیانه گمرکات ۱۷ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود.
رژیم آل‌خلیفه با هدف انتقام‌جویی از خانواده‌های شهدای انقلابیون بحرینی، احکام ظالمانه جداگانه‌ای را علیه آنها صادر کرده است. پدر شهید علی الشیخ با حکم دیوان عالی برای تنفیذ حکم حبس سه ساله راهی زندان شد. افزون بر این، دیوان عالی بحرین حکم حبس سه ساله صادر شده علیه مادر شهید علی المشیمع و پدر شهید محمود ابوتاکی را نیز تأیید کرد.
جمهوری اسلامی ایران برای نو‌سازی ناوگان بالگردی خود یادداشت تفاهمی را با روسیه برای ساخت کارخانه مونتاژ دو نوع بالگرد امضا کرده است. صنایع بالگردسازی روسیه و سازمان گسترش و نوسازی ایران (IDRO) قصد دارند در سرمایه‌گذاری مشترکی بالگردهای غیر نظامی سبک «کا-۲۲۶» و «آتسات» را تولید کنند که هزینه هر فروند از این بالگردها حدود چهار میلیون دلار اعلام شده است.
حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق برای اولین بار از عدم توافق در سفر اخیرش به آمریکا سخن گفت و درباره روابط با سعودی‌ها تأکید کرد: اینکه روابط دو کشور داغ توصیف شود، هنوز زود است؛ چرا که ریشه‌های اختلافات قدیمی است و عراقی‌ها در حملات تروریستی واقع شده در کشورشان، عربستان را مقصر می‌دانند.
پاشا ناصرآبادی، مدیرعامل یکی از شرکت‌های خدمات رایانه‌ای گفت: ضعف فنی یک شرکت پرداخت الکترونیک وابسته به یکی از بانک‌های خصوصی موجب بروز اختلال در مرحله پرداخت میلیون‌ها خرید شده است، به نحوی که برآوردهای اولیه حاکی از وارد شدن ۷۰ میلیارد تومان خسارت به این شرکت است.
حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای حادثه تروریستی در متروی شهری در سن‌پترزبورگ روسیه را محکوم کرد. در این بیانیه آمده است: این حادثه «ضرورت اتحاد کشورهای جهان برای رویارویی با این تروریست‌ها، تأمین‌کنندگان مالی و حامیان آنها و نظریه‌پردازان تروریسم و جنایت» را نشان داد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات