صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵  ، 
کد خبر : ۳۰۰۱۰۹

از تذکر سردار تا پایان داعش

۱ـ آمارها که زبان ندارند بگویند ضرایب ما را تغییر داده‌اند!
ابراهیم رزاقی، استاد اقتصاد دانشگاه تهران گفت: آمارهایی را که می‌دهند، باید دوباره حساب کرد؛ آمارها که زبان ندارند بگویند ضرایب ما را تغییر داده‌اند. ضرایب را تغییر می‌دهند، ولی واقعیت جامعه نشان می‌دهد شرایطی به وجود آمده که اختلاف طبقاتی افزایش پیدا می‌کند و فقرا و بیکاران بیشتر می‌شوند. وی افزود: نگاه کنید از نظر اختلاف طبقاتی چه شرایطی در ایران به وجود آمده است؟ در شرایطی یک طبقه خاص ۲۷-۲۸ درصد کل درآمد سهم تولید ناخالص ملی را می‌برد، سهم طبقات پایین سه درصد، دوونیم درصد و یک‌ونیم درصد است. دکتر رزاقی در ادامه گفت: شکاف در دولت فعلی تشدید شده و سبب گردیده حتی افرادی هم که کار دارند، زیر خط فقر باشند؛ می‌گویند ۸۰ درصد حقوق‌بگیران زیر خط فقر هستند، احتمالاً بازنشسته‌ها بیشتر از اینها زیر خط فقرند و نمی‌توانند نیاز خود را برطرف کنند، دیگر چه برسد به آنهایی که بیکارند.

۲ـ شکست‌های زنجیره‌ای داعش ادامه خواهد داشت
سردار سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ارزیابی وضعیت امنیت داخلی و تحولات منطقه‌ای گفت: در عرصه تحولات منطقه نیز پیشرفت‌های شگرف جبهه مقاومت و نبرد ضد تروریسم در سوریه، با آزادسازی حلب نویدبخش بازگشت امنیت سراسری در سوریه به منزله خط مقدم مقاومت و مبارزه با رژیم صهیونیستی است. وی شکست‌های زنجیره‌ای داعش در موصل و آزادسازی بخش‌های وسیعی از سرزمین‌های تحت اشغال تروریست‌ها در عراق را از نشانه‌های نزدیک بودن شکست کامل تروریست‌های تکفیری دانست و تأکید کرد: در عین حال شاید مشکل تکفیری‌ها سال‌ها باقی بماند، لذا مقاومت منطقه باید با هوشمندی آمادگی‌های مقابله با نقشه‌های کوچک آنها برای ناامن‌سازی‌های محدود را حفظ کند.

۳ـ ادعای مجدد هلال ایرانی در منطقه
چاگای زوریل، مدیرکل وزارت اطلاعات رژیم صهیونیستی مدعی شد: ایران در حال تلاش برای تشکیل هلال ایرانی در منطقه خاورمیانه است و دلیل این موضوع افزایش نفوذ این کشور در سوریه و ارتباطات تهران با گروه‌های شیعه منطقه است. زوریل ضمن هراس از این وضعیت، تأکید کرد: بخشی از ترس ما مربوط به تأسیس «مسیر زمینی» از سوی ایران از خاک عراق، سوریه و لبنان به سمت دریای مدیترانه است. رژیم اشغالگر قدس مدعی است در جنگ سوریه دخالت ندارد؛ اما بارها نقاط مختلفی در خاک سوریه هدف جنگنده‌های این رژیم قرار گرفته‌اند.

▼ تا انتخابات
عبدالله ناصری، عضو شورای مشورتی اصلاح‌طلبان درباره ایجاد شائبه‌ای مبنی بر اینکه عارف با قصد حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری موضوع نامزد در سایه را رسانه‌ای کرده است، گفت: آقای عارف به هیچ عنوان قصد ندارد مجلس را ترک کند و روحانی هم تا این لحظه به هیچ‌وجه موافق حضور نامزد در سایه نبوده است.
سردار غلامحسین غیب‌پرور، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در دیدار با مسئولان و کارکنان این سازمان گفت: سپاه و بسیج نباید در انتخابات هزینه هیچ جناحی شوند و باید شاخصه‌ها به صورتی به مردم معرفی شود که انتخاب اصلح و درست برای همگان میسر شود.
شفيعيان از نزديكان مسعود پزشكيان از احتمال نامزدي وی در انتخابات رياست‌جمهوري خبر داد و نوشت: در حالی که چند روز به زمان نام‌نویسی کاندیداهای ریاست‌جمهوری مانده، کاندیداتوری مسعود پزشکیان محتمل است.
مهدی کلهر که در دولت سابق مشاورت احمدی‌نژاد را برعهده داشت، با صدور بیانیه‌ای برای نام‌نویسی در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری اعلام آمادگی کرد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات