صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸  ، 
کد خبر : ۳۰۰۱۷۳

اخبار کوتاه شنبه 19 فروردین

جنگ‌افروزی آمریکا در خاورمیانه، به ویژه در سوریه بیش از شش میلیارد دلار برای واشنگتن هزینه در پی داشته است. دو ناوشکن آمریکایی که در شرق دریای مدیترانه نزدیک سواحل غربی سوریه حضور دارند، حدود ۵۹ موشک تام‌هاوک به سوی پایگاه هوایی الشعیرات استان حمص شلیک کردند که هزینه شلیک هر یک از این موشک‌ها یک‌ونیم میلیون دلار است. گفتنی است، هزینه کلی عملیات نظامی آمریکا در خاورمیانه تا ۳۱ ژانویه ۲۰۱۷ به شش میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار رسیده که معادل حدود ۴۸۰ هزار دلار در هر ساعت است.
مردم در روزهای ابتدایی‌ سال جاری با افزایش قیمت برخی از کالاهای اساسی و غیر اساسی مواجه شده‌اند. یکی از مهم‌ترین دلایل این افزایش قیمت به بالا رفتن دستمزدها در سال جاری گره خورده است، به گونه‌ای که بسیاری از اصناف و اتحادیه‌ها دلیل این افزایش قیمت یا تقاضا برای افزایش قیمت محصولات خود را بالا رفتن هزینه‌های تولید در سال ۹۶، از جمله دستمزدها می‌دانند.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری درباره علت دستگیری ۱۲ نفر از مدیران کانال‌های تلگرامی در روزهای پایانی سال گذشته گفت: کانال‌هایی که بسته شد و افرادی که در همین زمینه دستگیر شدند، به تشخیص قاضی پرونده مرتکب اعمال خلاف امنیت ملی شده بودند و اقدامات مجرمانه‌ای داشتند. دستگاه قضایی طبق قانون عمل می‌کند و برای ما تفاوتی نمی‌کند که این شبکه‌ها به چه جریانی وابسته باشند.
هادی قوامی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تأکید بر الزام توجه دستگاه‌های مختلف به اصول اقتصاد مقاومتی، گفت: وزارت نفت با واردات ۶۰ هزار تن لوله که مشابه داخلی داشته و اکنون کارخانجات آن با ظرفیت ۱۰ درصد کار می‌کنند، ۲۰ هزار شغل را از بین برد که این کار جنایت است.
منابع آگاه هندی خبر دادند: ایران در پاسخ به برنامه هند برای کاهش واردات نفت از این کشور، مهلتی را که به پالایشگاه‌های هندی برای پرداخت پول نفت خریداری شده از این کشور می‌داد، ۳۰ روز کاهش و هزینه حمل‌ونقل محموله‌های نفتی برای دهلی نو را ۲۰ درصد افزایش داد.
سلمان خدادادی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تأکید کرد: در بافت فرسوده ۴۹۵ شهر به مساحت ۵۴ هزار هکتار ۱۱ میلیون نفر و در سکونت‌گاه‌های غیر رسمی ۹۱ شهر به مساحت ۵۳ هزار هکتار ۹ میلیون نفر زندگی می‌کنند.
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات