صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸  ، 
کد خبر : ۳۰۰۲۳۰

اخبار کوتاه یکشنبه 20 فروردین

دکتر ابراهیم فیاض، استاد مردم‌شناسی دانشگاه تهران با بیان اینکه ما در حال حاضر تولید علم نداریم، گفت: تولید برای آی‌اس‌آی، به معنای تولید دانش برای غربی‌هاست نه برای تولید صنعتی کشور. هم دانش به آنها می‌دهیم و هم پول! حیثیت علمی ما هم به همین مقالات است. دانشگاه‌های ما فانتزی است؛ به همین دلیل صنعت ما سرمایه‌بر است و صرفه اقتصادی ندارد. سرمایه‌های ما هم به سمت ربا و ملک می‌رود. دولت ایرباس وارد می‌کند و مردم هم باید برند خارجی مصرف کرده و به آن افتخار کنند.
دکتر علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان اعلام کرد: ما قرارداد دو نیروگاه را بستیم و در دسامبر گذشته ۱۸۵ میلیون دلار اولین قسط آن را نیز پرداختیم و ان‌شاءالله به زودی عملیات اجرا و ساخت آن هم شروع خواهد شد. این کار کمی نیست؛ هیچ‌گاه سازمان در طول حیاتش در دولت‌های مختلف پروژه‌ای با این حجم نداشته است.
شرکت دولتی نفت و گاز روسیه (روس نفت) اعلام کرد: در هفته جاری ۶۰۰ هزار بشکه نفت را از کردستان عراق تحویل خواهد گرفت. این نخستین قرارداد مستقیم صادرات نفت کردستان عراق است. شایان ذکر است، پیش از این وزارت نفت عراق در بغداد، نفت کردستان عراق را بازاریابی می‌کرد، می‌فروخت و پول آن را دریافت می‌کرد.
رئیس‌جمهور تازه‌کار آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی با ملک سلمان‌بن‌عبدالعزیز، پادشاه عربستان را در جریان جزئیات حمله آمریکا به پایگاه هوایی الشعیرات متعلق به ارتش این کشور در استان حمص سوریه قرار داد. پادشاه عربستان نیز این تجاوز آمریکا از قوانین بین‌المللی را اقدام شجاعانه‌ای خواند که به نفع منطقه و جهان است و به ترامپ تبریک گفت.
الیاس نادران، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و از اقتصادانان کشور طی مطلبی «حسام‌الدین آشنا» مشاور رئیس‌جمهور را به مناظره فراخواند. نادران پیشتر گفته بود در صورت دو دوره‌ای شدن ریاست‌جمهوری حسن روحانی، جوانان برای اشتغال باید به افغانستان و بنگلادش بروند.
منصور ریاحی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به رشد ۵/۵ درصدی مصرف بنزین در آغاز سال ۹۶، اعلام کرد: در حال حاضر بین تولید و مصرف بنزین در کشور ۱۵ میلیون لیتر فاصله وجود دارد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات