صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳  ، 
کد خبر : ۳۰۰۳۹۳

از آمادگی حداکثری تا واکنش بی‌رحمانه

۱ـ تحریم ۲۷ مقام دولت سوریه از سوی کانادا
دولت کانادا روز جمعه با متهم کردن دولت سوریه به حمله شیمیایی در منطقه «خان شیخون» در استان ادلب، تحریم‌های تازه‌ای علیه این کشور وضع کرد. طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، تحریم‌های جدید مصادره دارایی‌ها و منع مبادلات تجاری با ۲۷ مقام دولت سوریه را شامل می‌شود. وزیر خارجه کانادا نیز در این باره گفت: «تحریم‌های جدی امروز علیه مقامات کلیدی  دولت سوریه، بخشی از تلاش‌های ادامه‌دار ما برای افزایش فشار بر دولت اسد، به منظور متوقف کردن خشونت علیه کودکان، زنان و مردان است.» دولت کانادا، پیش از این هم در سال ۲۰۱۴ تحریم‌هایی را علیه بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه و مقامات ارشد دولت وی وضع کرده بود. گفتنی است، در حمله شیمیایی چند روز پیش به شهر خان شیخون در استان ادلب دست‌کم ۸۶ نفر کشته شدند و معارضان دولت سوریه و کشورهای غربی بدون ارائه مستندات، دولت اسد را به انجام این حمله متهم کردند.

۲ـ کره شمالی: واکنش ما به «جنون نظامی» آمریکا بی‌رحمانه خواهد بود
سخنگوی ستاد کل ارتش کره شمالی اعلام کرد: هر گونه اقدام تحریک‌آمیز آمریکا چه در زمینه اقتصادی و چه در زمینه سیاسی یا نظامی علیه کره شمالی با شدیدترین اقدام متقابل ارتش و مردم این کشور روبه‌رو و خنثی خواهد شد. وی افزود: واکنش کره شمالی چنان سخت و بی‌رحمانه خواهد بود که هیچ یک از متجاوزان آمریکایی قادر نخواهند بود جان سالم به در ببرند. سخنگوی ستاد کل ارتش کره شمالی تصریح کرد: «جنون نظامی» دولت ترامپ به مرحله‌ای خطرناک رسیده است که دیگر نمی‌توان آن را نادیده گرفت. این هشدار کره شمالی در حالی مطرح شد که یک ناوگروه هواپیمابر آمریکا در بحبوحه نگرانی‌ها درباره ششمین آزمایش هسته‌ای کره شمالی در حال حرکت به سوی شبه‌جزیره کره است.

۳ـ حداکثر آمادگی در برابر حداقل تهدیدات احتمالی داعش

سخنگوی پلیس در برابر تهدیدات احتمالی داعش واکنش نشان داد و گفت: نیروهای انتظامی، امنیتی و نظامی کشور برای حداقل تهدیدات احتمالی، حداکثر آمادگی را دارند. سردار سعید منتظرالمهدی با اشاره به تهدیدات اخیر داعش و احتمال تحرک این گروهک تروریستی، با جدی ندانستن این اظهارات و تهدیدات اظهار داشت: از نظر ما هیچ یک از این اظهارات و تهدیدات، جدی و قابل توجه نیست. وی گفت: مدتی پیش گروه تروریستی داعش با انتشار ویدئویی به زبان فارسی، ایران را تهدید کرده بود؛ اما هیچ نگرانی در این باره وجود ندارد.

▼ تا انتخابات
محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در صفحه شخصی خود نوشت: اینکه روز اول نام‌نویسی در انتخابات، فردی با دعوی خدایی و روز دوم، شخصی با ادعای پیامبری نام‌نویسی کند، دیگری بچه‌اش را برای نام‌نویسی بیاورد و از عده‌ای روان‌پریش، فیلم و عکس تهیه و در رسانه‌های داخلی و خارجی به عنوان نامزدهای انتخابات منتشر شود، هم توهین به مردم و هم تمسخر مردم‌سالاری است.
زارع‌فومنی، داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری پس از نام‌نویسی در انتخابات گفت: اولین رئیس‌جمهوری خواهم بود که مدیران نسل اول را تغییر می‌دهم. روحانی اصلاح‌طلب نیست و تصمیم جناح اصلاح‌طلب در حمایت از روحانی انتخاب بین بد و بدتر است. امروز کسانی ادعای اصلاح‌طلبی می‌کنند که یک روز هم هزینه ندادند.
روحانی پس از حضور در وزارت کشور و نام‌نویسی برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در حساب شخصی خود در توئیتر ضمن انتشار عکسی در حین نام‌نویسی، نوشت: من دوباره آمده‌ام برای ایران، برای اسلام.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات