صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳  ، 
کد خبر : ۳۰۰۴۱۶

اخبارویژه روزنامه های یکشنبه27فروردین96

کیهان

شورای آتلانتیک: نامزدی رئیسی چالشی سخت برای روحانی است
محافل و رسانه‌های مختلف غربی نسبت به کاهش رأی روحانی در نظرسنجی‌ها و چالش جدی ابراهیم رئیسی برای وی ابراز نگرانی می‌کنند. وبسایت بی‌بی‌سی فارسی در این زمینه نوشت: نظرسنجی‌های مؤسساتی مانند دانشگاه مریلند خبر از افت محبوبیت روحانی می‌کنند.
این سایت می‌افزاید: اقتصاد مسئله اصلی انتخابات است. بدون شک عده‌ای، از وعده‌های آقای روحانی که تصور می‌کرد با به سرانجام رسیدن برجام سیل سرمایه‌گذاری خارجی به سمت ایران سرازیر خواهد شد و در داخل هم بازار کار و خرید و فروش جنب و جوشی پیدا خواهد کرد، سرخورده‌اند. در مقابل، همین امر حربه برنده‌ای در دست آقای رئیسی است که رکود موجود و بیکاری را عمده کند و با کمک گرفتن از اقتصاددانانی که قرار است به دولت او بپیوندند (نام آقایان خوش‌چهره و نادران بیش از بقیه شنیده می‌شود) نمای امیدوارکننده‌ای به رأی دهندگان ارائه کند.
در همین حال پایگاه خبری اندیشکده شورای آتلانتیک در گزارشی مربوط به انتخابات ایران نوشت: پیش‌بینی نتیجه این انتخابات، سخت است. روحانی سال 2013 روی کارآمد و به وعده توافق با غرب عمل کرد اما او فراتر از این، وعده احیای اقتصاد را به واسطه لغو تحریم‌ها داده بود. نرخ بیکاری در ایران در مقایسه با آمار سال قبل، 1/4 درصد افزایش داشته است.
این گزارش می‌افزاید: ممکن است ابراهیم رئیسی به چالش سخت و جدی برای حسن روحانی تبدیل شود.
همچنین پایگاه اینترنتی شورای روابط خارجی آمریکا در تحلیلی خاطرنشان کرد: بیش از یکسال از اجرایی شدن این توافقنامه، ملت ایران هنوز گشایش اقتصادی را که حسن روحانی رئیس‌جمهوری این کشور وعده داده بود تجربه نکرده‌اند.
در عین حال باید توجه داشت تصمیم کنگره آمریکا برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران باعث عدم اطمینان در شرکت‌های بین‌المللی شده است، به طوری که آنها به شکل گسترده‌ای از سرمایه‌گذاری در ایران پا پس می‌کشند.
از سوی دیگر شبکه یورونیوز گزارش داد: روحانی برای دومین دوره حضور در ریاست جمهوری، با چالش جدی ابراهیم رئیسی در انتخابات روبروست. تحلیلگران می‌گویند رقابت او با رئیسی رقابتی فشرده خواهد بود: هر چند که اصلاح‌طلبان، میانه‌روها و برخی محافظه‌کاران برجسته مانند علی لاریجانی رئیس مجلس از روحانی حمایت می‌کنند.

به جای وعده روزانه یک افتتاح هر روز یک کارخانه تعطیل می‌شود!
روحانی باید پاسخ دهد که چرا وعده‌های سال 92 خود به مردم را عملی نکرده است.
روزنامه صبح نو با طرح این موضوع نوشت: رئیس‌جمهور یک روز قبل از ثبت‌نام برای انتخابات، رسانه‌ها را برای برگزاری نشستی خبری به پاستور دعوت کرد تا پاسخگوی سؤال خبرنگاران باشد. این اقدام آقای روحانی در حالی است که در سال 95 تنها دو نشست خبری برگزار کرد تا از پاسخگویی به سؤال و مطالبات خبرنگاران شانه خالی کند. موسم تبلیغات انتخاباتی 92 بود که آقای حسن روحانی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری کلید خود را درآورد و وعده‌های 100 روزه اقتصادی خود را تکرار کرد تا توانست دل جوانان را نرم کند به امید بهبود معیشت و کاهش بیکاری رأی‌هایی را برای خود بخرد اما حال روزهای آخر دولت است و نه تنها شغلی ایجاد نشد بلکه نرخ رشد بیکاری در برخی استان‌ها دو رقمی شده است. حال باید از آقای رئیس‌جمهور پرسید کی صد روز شما تمام می‌شود و صد روز، چند سال است؟ کارخانه‌های تولیدی یک به یک تعطیل شده و به خاطرات نوستالژیک می‌پیوندند تا کارخانه‌های دولتی برخلاف زیان‌دهی خود برای رانت برخی افراد خاص دولت، سرپا بمانند. وعده آن بود که هر روز یک افتتاح باشد، همگی امید به این شعار داشتند، اما با بی‌تدبیری هر روز یک تعطیل شدن داریم... شاید امروزمان آن است که از رئیس‌جمهور بپرسیم قرار است بعد از ارج، آزمایش و داروگر کدام واحد تولیدی را تعطیل کنند؟ اگر قرار باشد دولت این گونه پیش‌رود کالایی ایرانی برای حمایت و مصرف باقی نمی‌ماند. تنها چند ماه از حضور روحانی در پاستور می‌گذشت و وی در 16 آذر 92 آمد تا افتخارات 100 روزه دولت یازدهم را برای مردم برشمرد و در سخنانش اظهار کرد: «دولت قبل شغل زیاد ایجاد کرد اما برای چینی‌ها و کره‌ای‌ها» شاید وقت آن رسیده است که بعد از چهار سال این مصاحبه و سخنان را به یاد رئیس‌جمهور بیاوریم و بپرسیم مگر قرار نبود برای چینی‌ها شغل ایجاد نکنید؟ دولت یازدهم 35 میلیارد دلار کالا از چین وارد کرد! اما سؤال اینجاست که در مناظره‌های 96 می‌خواهد چه بگوید؟ که با کدام کلید، چرخه صنعت و اقتصاد را چرخاند که سانتریفیوژها یکی پس از دیگری از مدار خارج شدند.؟
در سال 92 یکی از معروف‌ترین پوسترهای تبلیغاتی آقای روحانی این بود «کاری می‌کنم دولت به سمت مردم دست دراز کند، نه مردم به سوی دولت!» اما پس فیش‌های نجومی چه بود که مدیران دولتی بدان افتخار می‌کردند و آن را حق خود از انقلاب می‌دانستند اما زمان واریز یارانه‌ها را مصیبت عظمای خود می‌دانند. باید از آقای روحانی بخواهیم تا وعده‌هایش در سال 92 را دوباره مرور کند و بگوید وعده‌هایش و ایجاد 700 هزار شغل کجاست؟

بازی تازه دولت با آمار /درآمد خانوارها از خرجشان بیشتر شد!
یک روزنامه دولتی به استناد ادعای مرکز آمار نوشت: درآمد خانوارهای ایرانی در سال 95 از هزینه‌هایشان جلو افتاد!!
شهروند در گزارشی برخلاف واقعیت‌های جیب مردم می‌نویسد: دخل خانواده‌ها بر خرجشان پیشی گرفت. این چکیده آخرین نتیجه بررسی مرکز آمار ایران از وضع درآمد و هزینه خانوار ایرانی در سال 94  است. بر این اساس سرانه درآمد خانوارهای شهری در سال سوم دولت، 27 میلیون و 887هزار تومان اعلام شد؛ یعنی متوسط درآمد هر خانواده شهری 2 میلیون و 323 هزار تومان بوده است. مولفه مهم دیگر هزینه خانواده‌هاست. مرکز آمار ایران متوسط هزینه سالانه یک خانوار شهری را برابر 26 میلیون و 239 هزار تومان اعلام کرده است؛ یعنی متوسط هزینه سال 94 هر خانوار شهری 2 میلیون و 186هزار تومان است.
این اعداد به ما می‌گوید که دخل خانواده‌های ایرانی برای دومین سال متوالی از خرجشان پیشی گرفته است. این موضوع در حالی رخ می‌دهد که منتقدان دولت با زیر سوال بردن آمار رسمی کشور مدعی هستند وضع خانوار بدتر از گذشته شده است!
متوسط درآمد از هزینه‌ها پیشی گرفت. در حالی مطابق داده‌های آماری مرکز آمار ایران درآمد خانوارهای شهری در سال 94، 15/6 درصد افزایش داشته است که متوسط هزینه سالانه خانوارهای شهری در مقایسه  با رقم مشابه سال 93 معادل 11/7 درصد افزایش یافته است. بازی با عنوان «متوسط درآمد» در حالی است که برخی کارگران حقوق 700 تا 900 هزار تومانی می‌گیرند و در مقابل، دارندگان حقوق‌های نجومی از درآمدهای 50 تا 250 میلیون تومان (و پاداش‌های چند برابر این رقم) برخوردار بوده‌اند. همچنین حداقل 12 درصد جمعیت بیکار بوده و  فاقد کمترین درآمد می‌باشند.

مردم ساده‌لوح نیستند فکر نمی‌کردند این‌قدر بی‌صداقت باشید
انکار وعده‌های اقتصادی دهان‌پرکن در تبلیغات انتخاباتی 4 سال پیش، نشریات حامی دولت را به دست و پا انداخته است.
روزنامه اعتماد با اشاره به وعده تحول اقتصادی 100 روزه از سوی روحانی، فرضیاتی را مطرح کرده که همه علیه دولت است. اعتماد نوشت: 1- فرض کنیم که چنین چیزی گفته شده باشد خوب باید در همان مقطع صد روزه گریبان وعده‌دهنده گرفته می‌شد نه آنکه آن را برای چهار سال بعد گذاشت.
2- فرض کنیم که چنین چیزی حتی گفته شده بود، در این صورت کوچک‌ترین بخش مشکل به گوینده وعده مربوط می‌شود. مشکل اصلی به جامعه‌ای برمی‌گردد که به صرف شنیدن چنین وعده‌ای حاضر می‌شوند به گوینده آن رای‌ دهند.  البته بعید است کسی براساس این ادعا به روحانی رای داده باشد ولی آنان که این وعده را (فارغ از وجود یا عدم آن) جدی می‌گیرند و آن را اثرگذار در انتخابات می‌دانند بیش از اینکه اخلاق گوینده را مورد هدف قرار دهند، نادانی و ساده‌لوحی رای‌دهندگان را نشانه رفته‌اند.
3- اگر چنین  وعده‌ای بوده، به آن معناست که در سال 1392 مشکلات اقتصادی مردم چنان عمیق و گسترده بود که حتی با دادن وعده‌ای چنین خیالی هم مردم حاضر بوده‌اند به امید فرار کردن از آن مشکلات به  گوینده آن رای دهند. اگر تن دادن به چنین نتیجه‌ای برای هر رقیب انتخاباتی بد نباشد برای اصولگرایان و منتقدین همسو با دولت احمدی‌نژاد فاجعه است.
4- کسانی که در برابر یک وعده خیالی و غیرقطعی انتخاباتی اینقدر حساسیت دارند به طوری که می‌خواهند مو را از ماست بکشند. در این صورت درباره وعده‌های قطعی انقلاب چه باید بگوییم؟  درباره برابری، برادری، آزادی، اخلاق، جامعه عاری از فساد و تباهی، رشد معنویت و ... اگر امروز یک جوان ایرانی از ما بپرسد که کدام یک از اهداف و وعده‌های داده شده محقق شده است، چه خواهیم گفت؟ گریبان چه کسی را باید گرفت؟ ظاهرا مطابق معیارهای مرسوم در تمام این چندده گذشته همین مردم افراد مورد نظر شورای نگهبان را انتخاب کرده‌اند و کسی از جای دیگری بر کرسی ریاست‌جمهوری تکیه نزده است. اگر انتخابات و روند موجود سیاسی نتوانسته مشکلات کشور را حل کند، چه تضمینی وجود دارد که با ادامه این روند در آینده بدتر نشود؟
درباره این تحلیل باید گفت:
1- مشکل فقط از 100 روز و 200 روز نیست. مسئله اصلی این است که با وجود سپری شدن نزدیک به 1400 روز، دولت زیر تک‌تک وعده‌هایش درباره توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌ها و گشایش و رونق اقتصادی و چرخیدن چرخ سانتریفیوژها و اقتصاد زده است. ضمنا پس از 4 سال این آقای روحانی است که می‌گوید من چنان وعده 100 روزه‌ای ندادم، در حالی که دست کم 4 یا 5 بار وعده تحول اقتصادی 100 روزه را مطرح کرده است.
2- عمق مشکلات اقتصادی، توجیهی برای فریب مردم و دادن وعده‌های 100 روزه و آنگاه بی‌عملی مطلق و گدایی 3 ساله از آمریکا و اروپا نمی‌شود. ائتلاف انتخاباتی سال 92 با منطق پیروزی به هر قیمت، کشور را بیچاره نشان داد و پس از پیروزی مجبور به توافق به هر قیمت شد. اینها ربطی  به ظرفیت‌های بزرگ اقتصاد ملی ندارد.
3- مردم ساده‌لوح نیستند بلکه فکر نمی‌کردند کسانی پیدا شوند که زیر پرچم اصلاحات و اعتدال، بتوانند تا این اندازه دروغ‌های ناب بگویند.
4- اگر برخی وعده‌های انقلاب بر زمین مانده، حاصل مشی برخی از همین سیاستمداران اشرافی و قدرت‌طلب و مرعوب  غرب بوده است؛ وگرنه هر جا با منطق جهادی و انقلابی خدمتگزاری مردم عمل شده، موفقیت‌های بزرگی به دست آمده است.

آن‌طور هم که القا می‌شود مردم مشکل مسکن ندارند(!)
روزنامه رسمی دولت با حذف صورت مسئله اصلی معضل مسکن و بی‌عملی مطلق وزارت راه و شهرسازی نوشت: مشکل مسکن در کشور آن‌طور هم که القا می‌شود، بحرانی نیست(!)
در حالی که بخش مسکن در سال 95 رشد منفی 14/9 درصد را تجربه کرد و وزیر مربوطه جز مزخرف خواندن مسکن مهر هیچ آورده‌ای نداشت، روزنامه ایران در یک گزارش صرفا تبلیغاتی نوشت: معاملات مسکن رشد کرده است... بازار مسکن وابسته به تعیین تکلیف اقتصاد کل مملکت و به بار نشستن نتایج نهایی برجام است.
از آنجایی که مسکن کالای سرمایه‌ای است، دنبال ثبات می‌گردد. خصیصه تمام کالاهای سرمایه‌ای چنین است. رکود در اقتصاد، دامن کالاهای سرمایه‌ای را برای مدت طولانی می‌گیرد و در کوتاه‌مدت هم رونق به آن برنمی‌گردد. کشور به توافق هسته‌ای و برجام برای خروج از رکود مهلک نیاز داشت و حالا هم به زمان، برای به بار نشستن نتایج این تحولات. ایران می‌افزاید: آیا ایرانی‌ها واقعا با مشکلات سختی برای مسکن مواجهند؟ بر اساس جدیدترین گزارش مرکز آمار ایران، حدود 66 درصد از خانواده‌های ایرانی صاحبخانه هستند و تنها 16/4 درصد مستاجرند. حدود 8 درصد مردم در خانه‌های رهنی سکونت دارند و 8 درصد دیگر نیز در خانه‌های رایگان زندگی می‌کنند.
همچنین 41 درصد از کل خانواده‌های شهری ایران در خانه‌های دارای 4 اتاق و 30/04  درصد نیز در خانه‌های دارای یک اتاق زندگی می‌کنند و تنها 0/7 درصد از کل خانواده‌های شهری ایران، در خانه‌های تک اتاقه زندگی می‌کنند. این آمار و اطلاعات با نگاه سطحی به شهر تهران، ممکن است عجیب به نظر برسد. اما وقتی توجه شود این اطلاعات مربوط به کل کشور با خانه‌های بزرگ و زمین‌های ارزان نسبت به پایتخت است، معلوم می‌شود مشکل مسکن در کشور، آن‌طور که القا می‌شود، بحرانی نیست.
ایران در پایان طبق معمول مشکلات بخش مسکن را به دولت سابق که 4 سال پیش تمام شده، نسبت داد.

خراسان

هشدار درباره پرداخت وام به مدیران شرکت های دولتی
بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر یک مسئول ارشد اجرایی به همه اعضای کابینه، تاکید شده است با توجه به تصمیمات جدید هیئت دولت، علاوه بر آنکه خرید یا اجاره ساختمان جدید اداری برای شرکت های دولتی و بانک های وابسته به دولت در سال 96 ممنوع خواهد بود، پرداخت هرگونه تسهیلات مالی و وام از محل منابع داخلی شرکت های دولتی، به کارکنان و مدیران شرکت های مذکور ممنوع است.


دستور کابینه به ظریف و حجتی درباره بهداشت گوشت های برزیلی
پس از انتشار اخباری در خصوص وجود برخی اشکالات در دام های صادره توسط برزیل، بر اساس دستور جدید کابینه به وزرای جهادکشاورزی و خارجه، از محمد جواد ظریف و محمود حجتی خواسته شده است با توجه به آیین نامه چگونگی تنظیم و انعقاد توافق های بین المللی، نسبت به مذاکره، پاراف و امضای موافقت نامه همکاری در زمینه بهداشت دام و دامپزشکی بین دولت ایران و جمهوری فدرال برزیل اقدام و مراحل قانونی را تا تصویب نهایی پیگیری کنند.

ایران


بازتاب انتخابات ایران در رسانه‌های خارجی
ثبت نام  نامزدهای ریاست جمهوری دوازدهم ایران در رسانه‌های خارجی هم بازتاب یافته است.
به گزارش انتخاب،  فایننشال تایمز در تحلیلی  نوشت: حسن روحانی رئیس جمهوری اعتدالگرای ایران روز جمعه حضور خود در انتخابات ریاست جمهوری را با حضور در وزارت کشور و ثبت نام، تأیید کرد. او در انتخاباتی حاضر خواهد شد که چندین مخالف سرشناس او مقابل او صف‌آرایی کرده‌اند.به نوشته این نشریه، اصلاح‌طلبان معتقدند توافق هسته‌ای که منجر به لغو بسیاری از تحریم‌ها شد، باعث حضور سرمایه‌های خارجی در ایران و تعامل مجدد تهران با جهان می‌شود. اما اصولگرایان در مقابل بر این باورند که برجام موفق نشده است ارمغانی برای مردم به بار آورد. آنها همچنین از روابط گرم‌تر با اروپا انتقاد می‌کنند. چهره‌هایی که تاکنون نشان داده‌اند عزم جدی برای رقابت با روحانی دارند ابراهیم رئیسی و محمود احمدی‌نژاد هستند. تحلیلگران در مورد تأیید صلاحیت احمدی‌نژاد تردید دارند.رویترز نیز با پرداختن به انتخابات ریاست جمهوری  ایران نوشت: روحانی از شخصیت‌های قدیمی نظام جمهوری اسلامی است. او فردی وفادار است. روحانی پلی بین اصلاح‌طلبان و اصولگرایان است.این گزارش به نقل از یک تحلیلگر مسائل ایران نوشته است: امروز در شرایطی که برجام در خطر است، ایران به تیم دیپلمات‌های خندان و اقتصاددان‌های تکنوکرات روحانی نیاز دارد تا بتوانند گناه و تقصیر را به گردن امریکا بیندازند و اقتصاد ایران را شناور نگه دارند .تحلیلگران سیاسی معتقدند که رأی‌دهندگان ایرانی با وجود گلایه‌ها از بحث‌های اقتصادی پشت روحانی خواهند ایستاد.


 روایت آشنا از نماد «دوباره برای ایران»
حسام‌الدین آشنا درباره ثبت‌نام روز گذشته حجت‌الاسلام حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری در توئیتر خود نوشت: «دوباره آمده‌ است تا بگوید از نیمه راه شکستن حصر ایران نباید به عقب برگردیم؛ ما همه با هم ایرانمان را دوباره می‌سازیم.» به گزارش ایلنا، مشاور رئیس جمهوری افزود: «روحانی پس از ثبت نام نه فقط به علامت پیروزی دست راستش را بالا برد بلکه با آغشته کردن دو انگشت، از نماد انتخاباتی دوباره برای ایران رونمایی کرد.»


گفت‌وگوی دو اصلاح‌طلب با رهبری درباره رفع حصر
دو روحانی اصلاح‌طلب از دیدارشان با مقام معظم رهبری و طرح موضوعات مهمی از جمله رفع حصر و انتخابات در این دیدار خبر دادند. به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا در توئیتی با عنوان «ملاقات مهم و مفصل اینجانب و جناب محسن رهامی با مقام معظم رهبری» نوشت: «این جلسه صمیمانه با محوریت بیان دیدگاه‌های اصلاح‌طلبان در آستانه انتخابات انجام گرفت.» حجت‌الاسلام محسن رهامی نیز درباره جزئیات این دیدار با بیان اینکه «در ادامه دیدارهای گذشته‌مان روز چهارشنبه هفته گذشته به همراه آقای منتجب‌نیا به دیدار رهبر معظم انقلاب رفتیم»، گفت: در این دیدار درباره موضوعات مهمی از جمله رفع حصر و انتخابات گفت‌وگو کردیم. وی انتشار مشروح این دیدار را به بعد از ثبت‌نام انتخابات ریاست ‌جمهوری موکول کرد.


هدیه حزب مؤتلفه به رهبر کره شمالی
حزب مؤتلفه اسلامی جمهوری اسلامی ایران به مناسب تولد رهبر کره شمالی هدیه‌ای برای وی ارسال کرد. به گزارش آنا به نقل از خبرگزاری رسمی کره شمالی، این هدیه توسط مهدی جولایی معاون دبیرکل حزب مؤتلفه به «ری سو یونگ»، عضو دفتر سیاسی و معاون رئیس حزب کارگران کره شمالی تحویل داده شده است. میثم زرندی، مسئول روابط عمومی حزب مؤتلفه نیز با تأیید این خبر گفت که هدیه فرستاده شده یک تابلوفرش نفیس بوده است. کره شمالی این روزها در حال برگزاری جشن‌هایی به مناسبت یکصد و پنجمین سالگرد تولد کیم ایل سونگ، اولین رهبر این کشور و پدربزرگ رهبر فعلی است.
 

آرمان

دستور رئیس‌جمهور برای تسریع در کمک به سیل‌زدگان
رئیس‌جمهور در تماس‌های تلفنی جداگانه با استانداران آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل و همچنین وزیر نیرو که به نمایندگی از ایشان در راس هیاتی در منطقه حضور یافته، در جریان آخرین وضعیت امداد و رسیدگی به سیل زدگان این سه استان و خسارت‌ها قرار گرفت. دکتر حسن روحانی در این گفت‌وگوها دستورات لازم را برای بسیج همه امکانات دستگاه‌ها و نهادها جهت امدادرسانی به سیل زدگان و رسیدگی فوری به وضع آسیب دیدگان و مصدومان صادر کرد. رئیس جمهور تاکید کرد که تمام امکانات این استان‌ها و در صورت لزوم استان‌های همجوار باید در مسیر ساماندهی هر چه سریعتر وضعیت و کمک به آسیب دیدگان و مصدومان حادثه سیل به‌کار گرفته شود. رئیس جمهور پیش از این نیز هیاتی را به‌سرپرستی مهندس حمید چیت‌چیان وزیر نیرو مامور کرد که با حضور و سرکشی در ‏استان‌های آذربایجان غربی و شرقی و همچنین اردبیل، به روند امدادرسانی به سیل زدگان رسیدگی و اقدامات انجام شده را گزارش دهد.‏ معاونان وزارتخانه‌های کشور، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، راه و شهرسازی و جمعیت هلال احمر از اعضای ‏هیات اعزامی به‌سرپرستی وزیر نیرو هستند.

سفر رئیس جمهور به عسلویه
نماینده مردم عسلویه در مجلس از سفر یک روزه رئیس‌جمهور به این شهر خبر داد. سکینه الماسی نماینده مردم عسلویه در مجلس شورای اسلامی، از سفر حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور به عسلویه خبر داد و گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده این سفر یکشنبه ۲۷ فروردین به مدت یک روز انجام می‌شود. وی درباره جزئیات برنامه‌های رئیس‌جمهور در عسلویه، افزود: قرار است در این سفر یک روزه، رئیس‌جمهور ۵ فاز گازی و نفتی اصلی عسلویه و همچنین ۴ پروژه پتروشیمی را افتتاح کند.

نظر وزیر ارتباطات درباره تلگرام صوتی
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به راه‌اندازی تلگرام صوتی، تاکید کرد: این امر با مجوز وزارت ارتباطات انجام شده و اگر مشکلی در این زمینه وجود داشت، تلگرام صوتی راه‌اندازی نمی‌شد. محمود واعظی گفت: نگاه دولت به شبکه‌های اجتماعی تا جایی که مردم استفاده صحیح می‌کنند، مشکلی ندارد. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: مردم در سراسر کشور اطلاعاتشان را از فضای مجازی دریافت می‌کنند. واعظی ادامه داد: اگر شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی خودشان شبکه‌های اجتماعی به وجود بیاورند که مورد استفاده مردم قرار بگیرد، کار مناسبی است چراکه با این عمل اطلاعات مردم در خارج از کشور مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. وی افزود: برای دستگاه‌های امنیتی و نظارتی بین شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی تفاوتی وجود ندارد و بر همه این شبکه‌ها نظارت می‌شود.

نوشته محسن رضایی درباره انحراف
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: اگر انحرافات نبود و راه انقلاب در اقتصاد ادامه پیدا می‌کرد، از تورم، بیکاری و رکود هم خبری نبود. محسن رضایی با انتشار مطلبی با عنوان «خطر انحراف» در اینستاگرامش نوشت: مراسم بزگداشت شهید پیچک، قهرمان مقابله با انحراف برگزار شد. او در وصیتنامه‌اش، خیانت و انحراف را بزرگ‌ترین آفت برای انقلاب اسلامی دانسته بود. امروز هم انحرافاتی پدید آمده است که در مقابله با آنها باید از اندیشه استاد شهید مطهری و رفتار امثال شهید پیچک، الگو بگیریم؛ چرا که اگر این انحرافات نبود و راه انقلاب در اقتصاد ادامه پیدا می‌کرد، از تورم، بیکاری و رکود هم خبری نبود. این جمله شهید پیچک را باید با آب طلا نوشت که ما از سرنگونی حکومت نمی‌هراسیم، اما از وجود انحراف نگران می‌شویم.

واکنش به سوء برداشت از اظهارات فتاح
روابط عمومی کمیته امداد امام(ره) در واکنش به سوء برداشت برخی رسانه‌های دولتی از اظهارات فتاح علیه حجت‌الاسلام رئیسی، طی اطلاعیه‌ای این اقدام را قبیح دانست. متن این اطلاعیه به شرح زیر است: کمیته امداد امام‌خمینی(ره) به دنبال انتشار نقل قولی از رئیس کمیته امداد با این مضمون «رهبری تازه حکم تصدی کمیته امداد را به من داده‌اند و من این را خلاف مروت می‌دانم که حکمشان را نادیده بگیرم و در انتخابات نامزد شوم» به آگاهی می‌رساند همان‌گونه که از فحوای سخنان ایشان مشخص است، تاریخ این اظهارنظر به ماه‌های ابتدایی ریاست ایشان در کمیته امداد برمی‌گردد و هرگونه سوء‌استفاده از سخنان ایشان بدون توجه به زمان بیان آن، با هدف تخریب یکی از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری خلاف مروت بوده و تقبیح می‌شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات