صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰  ، 
کد خبر : ۳۰۰۴۲۵

از مکمل روحانی تا نارضایتی از دولت

۱ـ آغاز تحقیقات درباره ارتباط آمریکا با کودتای ترکیه
دفتر دادستان عمومی استانبول از آغاز تحقیقات درباره ۱۷ شخصیت مظنون به ارتباط با جنبش فتح‌الله گولن خبر داد که در میان آنها، نام عده‌ای از سیاستمداران، مأموران دولتی و شخصیت‌های دانشگاهی آمریکا به چشم می‌خورد. این تصمیم دادستان عمومی استانبول پس از آن اعلام شد که برخی از وکلای دعاوی ترکیه یک شکوائیه کیفری علیه این اشخاص تنظیم کردند. طبق این شکوائیه، افراد مظنون به تلاش برای سرنگون کردن دولت ترکیه و نقض قانون اساسی این کشور و عضویت در یک سازمان تروریستی متهم هستند. «جان اُ. برنان» مدیر پیشین آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، «چاک شومر» سناتور دموکرات ایالت نیویورک، «پرت بهارارا» دادستان آمریکا در حوزه جنوبی نیویورک، «دیوید کوهن» رئیس اداره کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا و «هنری بارکی» مدیر برنامه خاورمیانه در مرکز ویلسون از جمله مظنونان هستند.

۲ـ نارضایتی سیل‌زدگان از بی‌توجهی دولت
پس از وقوع سیل در آذربایجان شرقی، روستای بیرق شهرستان تبریز نیز یکی از مناطق آسیب دیده از سیل بود که خسارات جدی دید. بارش ۵۷ میلی‌متری باران در شهرستان تبریز که موجب وقوع سیل در این شهرستان شد، برخی از منازل حاشیه کلانشهر تبریز و روستاهای این شهرستان را تخریب و خسارت‌های مالی بسیاری تحمیل کرد. پس از بارش سنگین باران و جاری شدن سیلاب، نیروهای سپاه در این منطقه حضور یافته و ضمن امدادرسانی به مردم آسیب‌دیده، به آنان اسکان دادند. ساکنان یکی از این روستاها در این باره گفت: با هر نهاد دولتی که تماس می‌گرفتیم، ما را به دیگر نهادها ارجاع می‌دادند و حتی بولدوزری که در این منطقه مشغول کار است، بولدورز خود ساکنان روستاست.

۳ـ رتبه صنعت گردشگری ایران
انجمن جهانی اقتصاد طی گزارشی موسوم به «گزارش رقابت‌پذیری مسافرت و گردشگری ۲۰۱۷» وضعیت صنعت گردشگری ۱۳۶ کشور جهان را بررسی کرده و شاخصی به نام شاخص رقابت‌پذیری در بخش مسافرت و گردشگری ارائه داده است. در این گزارش رتبه صنعت گردشگری ایران از نظر قدرت رقابت در جهان ۹۴ و رتبه آمادگی فضای اقتصادی کشور در این زمینه ۷۹ اعلام شده است.

▼ تا انتخابات
طیبه سیاوشی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی دهم می‌گوید: برای من عجیب است که دوستانی می‌گویند توقع نداشتیم آقای احمدی‌نژاد ثبت‌نام کند؛ چرا که ایشان موجودی غیر قابل پیش‌بینی است و به همین دلیل هم هست که نه تنها عقلای کشور که عامه مردم از حضور ایشان وحشت داشتند.
محمدباقر قالیباف پس از نام‌نویسی در انتخابات با بیان اینکه پنج میلیون شغل ایجاد خواهم کرد و نظام مالیاتی را به نفع ۹۶ درصد مردم تغییر می‌دهم، افزود: برنامه‌ای مدون و دقیق برای حل مشکلات فوری اقشار کم درآمد اجرا می‌کنم.
محسن کوهکن نائب‌رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با اظهار تأسف از حضور احمدی‌نژاد در انتخابات تأکید کرد: اگر حقوقدان شورای نگهبان بودم به عدم صلاحیت احمدی‌نژاد رأی می‌دادم.
مهرداد بذرپاش به نفع نیروهای انقلاب از نام‌نویسی در انتخابات ریاست‌جمهوری انصراف داد و گفت: کشور نیاز به تغییر دارد و وضع موجود برای هیچ‌کس قابل قبول نیست.
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور پس از نام‌نویسی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: من و روحانی در کنار هم و مکمل هم هستیم.
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات