صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲  ، 
کد خبر : ۳۰۰۴۲۶

اخبار کوتاه یکشنبه 27 فروردین

افبی‌آی و آژانس امنیت ملی آمریکا درخواست‌هایی برای شرکت‌های مختلف فناوری در آمریکا ارسال کرده و از آنها می‌خواهند سوابق و اطلاعات خصوصی برخی کاربران خود را افشا کنند که این امر موجب نگرانی عموم کاربران و سازمان‌ها و نهادهای مدافع حقوق مدنی مردم در ایالات متحده شده است. البته هنوز مشخص نیست اف‌بی‌آی خواستار دریافت چه اطلاعاتی از مشتری هدف شده است، معمولاً هدف از ارسال این نوع نامه‌ها جمع‌آوری فراداده کاربران است درباره جزئیات تماس‌ها، رایانامه‌ها و پیامها به حکم دادگاه نیاز است.
آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در جلسه درس خارج فقه خود با انتقاد از بی‌تفاوتی یا خرسندی برخی مسئولان از روند نام‌نویسی گفت: برخی مسئولان از آن به‌ شور انتخابات یاد می‌کنند، در حالی‌که این اقدام آبروریزی است و در دنیا این اقدام را مسخره می‌کنند. می‌گویند در قانون اساسی قید و شرطی نگذاشته‌اند، در حالی ‌که پیشنهاد می‌دهم شورای نگهبان در تفسیر قانون اساسی با شجاعت راه فقهی را طی کنند؛ چرا در تفسیر قانون اساسی این اقدام صورت نمی‌گیرد؟
مؤمنی‌شریف رئیس حوزه هنری بی‌توجهی برخی خانواده‌ها به سینما را جدای از موضوع اقتصادی با نوع تولید فیلم‌های سینمایی مرتبط دانست و گفت: اگر مردم بر پرده سینما عزتمندی و افتخار خود را ببینند و با دل‌هایی پر از امید از سالن‌ها خارج شوند، سینمای ما نیز راه به سوی رونق می‌گشاید. وی افزود: سال گذشته فیلمی بر پرده‌های سینما اکران شد که تماشای آن برای عموم آزاد بود، اما در دیگر کشورها برای آن محدودیت سنی گذاشته شد.
یک افسر نیروهای مبارزه با تروریسم وابسته به ارتش عراق از حمله نیروهای مسلح داعش با موشک حامل گاز کلر در منطقه الآبار در شهر موصل خبر داد. بر اساس این گزارش، هفت نفر از نیروهای ارتش عراق به علت استنشاق این گاز، دچار تنگی نفس شده و بلافاصله برای درمان به بیمارستانی نزدیک منتقل شدند. اتفاقی که تاکنون هیچ واکنشی از سوی کشورهای مدعی حقوق بشر به همراه نداشته است!
رئیس امور نظام‌های پرداخت و مدیریت مشاغل سازمان اداری و استخدامی کشور اطلاع داد: در مصوبه هیئت دولت برای اولین بار در راستای افزایش حقوق بازنشستگان و همسان‌سازی حقوق آنان، میزان دریافتی کل بازنشستگان در مقایسه با سال قبل ۱۵ درصد رشد خواهد داشت، همچنین پس از همسان‌سازی این افزایش برای بازنشستگان سنوات قبل به ۲۷ درصد نیز خواهد رسید.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات