صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷  ، 
کد خبر : ۳۰۰۴۴۴

از سورپرایز پوتین تا جنایت داعش

۱ـ جنایت‌های داعش با ایزدی‌های عراق
خیری بوزانی، مدیر کل امور ایزدی‌ها در وزارت اوقاف اقلیم کردستان عراق اظهار داشت: گروه تروریستی داعش از سال ۲۰۱۴ و تصرف شهر سنجار شش هزار و ۴۱۷ ایزدی، از جمله سه هزار و ۵۴۷ زن را ربود. بوزانی گفت:‌ تعداد کسانی که از اسارت داعش نجات یافتند، دو هزار و ۹۶۳ نفر، از جمله هزار و ۷۰ زن و هزار و ۵۷۱ کودک است، این در حالی است که هنوز سه هزار و ۴۵۴ نفر دیگر در اسارت این گروه تروریستی هستند. این مسئول ایزدی افزود: تعداد کل ایزدی‌های ساکن عراق حدود ۵۵۰ هزار نفر است، حدود ۳۶۰ هزار ایزدی در حال حاضر از مناطق خود آواره هستند‌ و تاکنون هزار و ۲۹۳ ایزدی در مناطق‌شان به دست داعش کشته شده‌اند که در نتیجه آن هزار و ۷۵۹ کودک، پدر؛ ۴۰۷ کودک دیگر مادر و ۳۵۹ کودک نیز هر دو را از دست دادند. افزون بر این، داعش ۶۸ زیارتگاه و آرامگاه را بمب‌گذاری و منفجر کرده است.

۲ـ تنها ۱۰ درصد
سازمان امور اداری و استخدامی کشور اعلام کرد: افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری با توجه به نرخ تورم به میزان ۱۰ درصد اعلام شد که سه درصد بیشتر از نرخ تورم است. همچنین، حداقل حقوق کارکنان با ۱۵ درصد افزایش به میزان ۱۰ میلیون و ۳۵۰ هزار ریال تعیین شده است. این سازمان در زمینه افزایش حقوق بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح گفت: افزون بر افزایش درصدی حقوق، در اجرای بند (هـ) تبصره (۱۲) قانون بودجه سال ۱۳۹۶ کل کشور به منظور همسان‌سازی حقوق بازنشستگان سطوح پایین از افزایش بین ۱۰ تا ۲۷ درصد برخوردار خواهد شد.

۳ـ «سورپرایز» پوتین درباره ابوبکر بغدادی!
روزنامه صهیونیستی «علام هزیه» نوشت: نیروهای ویژه روسی با همکاری نیروهای سوریه توانسته‌اند «ابوبکر بغدادی» سرکرده ارشد گروه تروریستی داعش را در عملیات ویژه پیچیده‌ای دستگیر کنند. این روزنامه افزود: سازمان اطلاعاتی روسیه به دستور رهبران ارشد روسیه درباره این موضوع پنهان‌کاری کرده است. این روزنامه صهیونیستی همچنین نوشت: پوتین می‌خواهد پس از پایان کار بازجویی از سرکرده داعش، سورپرایزی برای غرب آماده کند. بر پایه این گزارش، پیش از انتشار این خبر، برخی خبرها حکایت از پرواز غیر عادی نیروی هوایی روسیه در پایگاه هوایی حمیمیم در سوریه دارد که علل آن روشن نشده است.

▼ تا انتخابات
ناصر ایمانی، کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه نام‌نویسی آقای قالیباف مسلماً صحنه انتخابات را پرشور و گرم می‌کند، خاطرنشان کرد: ایشان رقیب بسیار جدی برای روحانی خواهد بود و قاعدتاً با حضور وی انتخابات رقابتی‌تر می‌شود و روحانی طبیعتاً با دردسر بیشتر روبه‌رو خواهد شد. وی در عین حال نام‌نویسی معاون اول دولت در انتخابات ریاست‌جمهوری را بدعتی بسیار زشت از سوی اصلاح‌طلبان و حامیان دولت و توهین به افکار عمومی ملت دانست.
دهمین نشست شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی عصر روز یکشنبه (۲۷ فروردین) طبق روال هفته‌های گذشته به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان و با حضور اعضای شورای مرکزی برگزار شد. در این جلسه درباره فعالیت تبلیغاتی چهار نامزد جبهه مردمی و نیز تشکیل ستاد کاندیداها بحث و تبادل‌نظر صورت گرفت.
محسن رهامی، رئیس کمیته انتخابات احزاب اصلاح‌طلب درباره فعالیت این کمیته برای انتخابات شوراها، گفت: اعضای این کمیته در حال تهیه لیست هستند و تلاش‌مان این است که ائتلافی با شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تشکیل دهیم؛ اما ممکن است لیست جدا ارائه کنیم.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات