صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸  ، 
کد خبر : ۳۰۰۴۴۵

اخبار کوتاه دوشنبه 28 فروردین

در آستانه انتخابات دولتی که تمام همت خود را صرف حذف یارانه‌بگیران کرده بود، تصمیم به افزایش سه برابری یارانه برخی اقشار ضعیف گرفت! و قرار است حقوق بازنشستگان را افزایش دهد. این در حالی است که روحانی حتی در تبلیغات ریاست‌جمهوری خود یارانه دادن را صدقه‌ای نامیده بود که دولت به مردم می‌دهد و  مقامات و مسئولان دولتش بار‌ها و بار‌ها از پرداخت یارانه‌ها گلایه کرده و هر بار به بهانه‌ای پرداخت یارانه را مورد هجمه قرار داده بودند.
علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به انتقادها درباره نام‌نویسی تعداد زیادی از افراد در انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: مجلس پیش از این قانونی را برای تفسیر رجل سیاسی و مدیر و مدبر بودن کاندیداهای این انتخابات تصویب کرده بود که مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفت. وی افزود: اکنون هم این آمادگی وجود دارد که شورای نگهبان مصوبه قبلی مجلس را تأیید کرده یا ایرادات آن را برای اصلاح به مجلس ارجاع کند.
شرکت بین‌المللی بزرگ «آسپن فارمسوتیکالز» آفریقای جنوبی، که در زمینه تولید داروهای درمان سرطان فعال است، در مذاکرات خود با مقامات سازمان‌ها و وزارتخانه‌های بهداشت و درمان کشورهای ایتالیا، اسپانیا، انگلیس و ولز آنها را تهدید کرد در صورت عدم صدور مجوز برای افزایش قیمت داروهای این شرکت و تنها به منظور افزایش قیمت داروها، این داروها را معدوم خواهد کرد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی گفت: بارش‌های متناوب باران در استان در چند روز گذشته موجب شده است ۸۰ میلیون مترمکعب آب از طریق رودخانه‌ها و در جریان سیلاب‌های اخیر وارد دریاچه ارومیه شود. هم‌اکنون میزان آب ورودی به دریاچه ارومیه ۶۶۰ مترمکعب در ثانیه است که در سه روز گذشته تداوم داشته است.
عفت مرعشی و فاطمه هاشمی همسر و دختر هاشمی رفسنجانی صبح روز یکشنبه (۲۷ فروردین) از فرودگاه امام خمینی(ره)، ایران را به مقصد انگلیس ترک کردند. مقصد سفر همسر و دختر آیت‌الله هاشمی «لندن» عنوان شده، با این حال تاکنون خانواده و نزدیکان آقای هاشمی درباره علت این سفر اظهار نظر نکرده‌اند.
سیف، رئیس کل بانک مرکزی گفت: رقم دقیق بدهی دولت به بانک مرکزی از منظرهای مختلف متفاوت است؛ اما آنچه در دفاتر نظام بانکی کشور وجود دارد، رقمی حدود ۱۳۰ هزار میلیارد تومان است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات