صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹  ، 
کد خبر : ۳۰۰۴۷۸

اخبار ویژه روزنامه های سه شنبه29فروردین96

کیهان


سانسور دسته‌جمعی نشریات زنجیره‌ای درباره فتح‌الفتوح عسلویه


روزنامه‌های حامی دولت بالاتفاق افتتاح چند پروژه در پارس‌جنوبی را تبدیل به تیتر اول خود کردند اما جز یکی از آنها توضیح نداد که اصل این پروژه در دولت قبل شروع شده و 80 تا 90  درصد آن قبلا اجرایی شده است.
روزنامه‌های اصلاح‌طلب و حامی دولت تیترهای اول خود را در کنار عکس افتتاح آقای روحانی  به این عناوین اختصاص دادند:


- شهروند: پیروزی عسلویه
- ایران: بزرگ‌ترین افتتاح تاریخ ایران/ نقطه عطف صنعت 120 ساله نفت
- فرهیختگان: افتتاح 6 فاز پارس‌جنوبی
- وقایع‌اتفاقیه: یک قاب تاریخی- قطر را گرفتیم.
- اعتماد: روز افتخار ایرانیان
- آرمان: رستگاری در پارس‌جنوبی
- مردم‌سالاری: ایران در برداشت از میدان مشترک گازی، از قطر جلو افتاد
- جمهوری اسلامی: ایران در پارس جنوبی از قطر پیش افتاد
- اطلاعات: بهره‌برداری از پروژه‌ عظیم نفت و گاز و پتروشیمی در پارس‌جنوبی
- و...


اما در میان همه این روزنامه‌ها تنها روزنامه آرمان بود که در لابلای گزارش خود در صفحه داخلی اذعان کرد آغاز عملیات فاز 12 در سال 87، فاز 13 در سال 89، فاز 15 و 16 در سال 86، فاز 17 و 18 در سال 86 و فاز 22 تا 24 در خرداد 89 بوده است.


این روزنامه نوشت: حدود 18 میلیارد دلار برای انجام این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری انجام شده که عموما این سرمایه از صندوق توسعه ملی اخذ شده است. بدهی 58 میلیارد دلاری وزارت نفت هم بیشتر به دلیل همین منابعی است که برای توسعه فازهای پارس‌جنوبی گرفته است. 10 میلیارد دلار در دولت قبل هزینه شد و هشت میلیارد دلار در دولت یازدهم.  گفته می‌شود 80 تا 90 درصد اغلب این فازها در دولت سابق انجام گرفته است. دولت یازدهم در سال 92 سرکار آمده است.


امتیازگیری از روحانی راز معرفی نامزد پوششی


بدهکار کردن روحانی و باج‌خواهی از او، یکی از اهداف پنهان معرفی نامزد پوششی-کمکی از سوی اصلاح‌طلبان است.


طیف اصلاح‌طلبان با فهم اینکه روحانی اولا اصلاح‌طلب نیست و ثانیا کارنامه درخوری ندارد و از آمار و ارقام اقتصادی نیز سر رشته چندانی ندارد، جهانگیری را به عنوان نامزد کمکی «اصلاح‌طلب» به روحانی تحمیل کردند. این اقدام برای آن است که در صورت پیروزی روحانی، مانند سال 92 منت سر وی بگذارند که اگر آمدن و انصراف عارف نبود، شما رأی نمی‌آوردید.


کسانی چون اصغرزاده و ناصری، دولت روحانی را رحم اجاره‌ای معرفی کردند اما این بار قصد دارند در صورت موفقیت روحانی، چند برابر قبل امتیاز مطالبه کنند. طی چند ماه اخیر کسانی چون منتجب‌نیا و تاجرنیا گفتند باید صریح با روحانی مذاکره و امتیازگیری کرد؛ و ما کمیته امداد نیستیم(!)


اکرمی: مردم از بیکاری و نبود اشتغال گله‌مند هستند


رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری می‌گوید مهم‌ترین مطالبه مردم در مراجعات، شغل و اشتغال است.


حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا اکرمی در گفت‌وگو با میزان اظهار داشت: در حل معضل بیکاری 50 درصد مسئولان و 50 درصد خود مردم سهم دارند؛ خود مردم باید کارآفرین باشند و استعدادهایشان را بشناسند؛ متأسفانه بعضاً خود مردم از سنگ پا تا سنگ قبر را قاچاق می‌کنند؛ با این وضعیت مشخص است که بیکاری به وجود می‌آید؛ اگر عده‌ای قاچاق نکنند و عده‌ای دیگر از مردم هم آن کالای قاچاق را نخرند، در کشور اشتغال ایجاد می‌شود و بیکاری که ام‌الفساد است ریشه‌کن می‌شود.


وی گفت: من چون طلبه‌ام و منبر می‌روم و سخنرانی می‌کنم، به طور طبیعی به عنوان یک روحانی افراد مراجعه می‌کنند و در حالی که هرگز از پُست و سِمت و جایگاهم نمی‌پرسند، می‌گویند که «شما که روحانی هستی نمی‌توانی برای اشتغال ما فکری کنی؟»؛ بسیار پیش آمده که ما هم وقتی احوال خانواده‌ها را جویا می‌شویم، معمولاً آنها از نبود اشتغال گله‌مند و ناراحت هستند.


حجت‌الاسلام اکرمی افزود: در نهاد ریاست جمهوری که من مسئول شورای فرهنگی هستم، مکرر هم به صورت تلفنی و هم به صورت ارسال نامه، از من تقاضای کار می‌شود؛ خود من نیروی خاصی از این طریق نگرفتم؛ به آنها می‌گوییم که خودمان برای شما کاری سراغ نداریم؛ اما گاهی آن متقاضیان را برای کاریابی به وزارت کار در خیابان انقلاب راهنمایی می‌کنیم.


سیدرضا اکرمی پیش از این نیز در ماجرای حقوق‌های نجومی و ستایش نوبخت سخنگوی دولت از صفدرحسینی، خواستار به موزه تاریخ سپردن این دو شده و گفته بود سوئیسی حرف می‌زنیم و آفریقایی عمل می‌کنیم.


زهرماری پوپولیسم خیلی هم خوب است!


دولتی که پرداخت یارانه را مصیبت عظما می‌شمرد، اکنون در شب انتخابات به کارهای پوپولیستی و توزیع پول روی آورده است.


روزنامه جوان در این زمینه نوشت: دولتی که با شعار مقابله با پوپولیسم اقتصادی و در انتقاد از توزیع سیب‌زمینی انتخاباتی ید طولایی داشت اکنون دچار آلزایمر سیاسی - انتخاباتی شده و تمام کارهای مذمت شده دولت قبل را برای کاغذهای رأی، مجاز می‌داند. افزایش حقوق بازنشستگان بیش از تورم، توجه به دهک‌های پایین و افزایش سه برابری یارانه نقدی و اعطای سهام عدالت سه اقدام در جهت ترمیم قدرت خرید محرومان است که در صورت تامین منابع منطقی برای آنها اقدامی مناسب است اما مردم سؤال می‌کنند آیا واقعا و تنها باید در ایام انتخابات به یاد محرومان بود؟ آیا این اقدامات ریشخند سیاسی به مسائل واقعی اقتصادی کشور نیست؟ دولتی که پرداخت یارانه را مصیبت عظما می‌دانست ناگهان در شب انتخابات ترمیم حقوق بازنشستگان را بعد از چهار سال در دستور کار قرار می‌دهد، مدعی ارائه طرح تولید اشتغال می‌شود که مجلسی‌ها آن را باید برای انتخابات تصویب می‌کردند و در یک جمله دولت با گرفتار شدن به آلزایمر انتخاباتی مسیر خود را از نگاه علمی به مسائل اقتصاد به سوی اقدامات کاملا پوپولیستی  منحرف کرده است اما این تمام ماجرا نیست زیرا برنامه‌ریزان سیاستمدار که تا دو ماه پیش معتقد به یارانه دادن سیاست به اقتصاد بوده‌اند ناگهان برای حفظ قدرت در قوه مجریه دچار آلزایمر و فراموشی گفتار درمانی‌های خود شده‌اند و از ترس شکست در رقابت انتخاباتی، شبانه به دلیل عدم اشراف رئیس‌جمهوری به مسائل اقتصادی برای اولین بار در انتخابات کشورمان معاون اول یک رئیس‌جمهور را به عنوان نامزد انتخاباتی و کمکی ثبت‌نام می‌کنند.


این برنامه‌ریزان درباره مردم چه فکر می‌کنند؟ یا این اقدامات پوپولیستی در اقتصاد با تبعات قابل پیش‌بینی مدنظر رئیس کل بانک مرکزی برای همه زشت و قابل نقد است الا برای دولتمردان دولت یازدهم؟! سیف درباره افزایش وعده‌ یارانه‌های نقدی توسط یک نامزد گفته بود: «یک کسی می‌تواند چنین تعهدی را انجام دهد و تمام ساختارهای پولی و مالی کشور را به هم بریزد و یک تورم شدید به بار بیاورد اما در نهایت این کار او نفعی برای مردم به دنبال نخواهد داشت... با توجه به ظرفیت‌ اقتصاد ایران، من از طرح این صحبت‌ها تعجب می‌کنم.»


فایننشال‌تایمز: رئیسی احتمالا موج اجتماعی به راه می‌اندازد


رسانه‌های غربی حامی مدعیان اعتدال و اصلاح‌طلبی، حمله به نامزدهایی مانند ابراهیم رئیسی را شدت بخشیده‌اند. این نشریات اظهار نگرانی می‌کنند که رئیسی بتواند موج اجتماعی قوی در هفته‌های پیش رو به راه بیندازد.


روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز در تحلیلی نوشت: در حالی که پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری برای رئیسی آسان نیست اما سیاست‌های پوپولیستی‌اش ممکن است در هفته‌های آخر موجی را به راه بیندازد.


فایننشال‌تایمز با بیان اینکه ایران خود را برای برگزاری انتخابات آماده می‌کند، نوشت: حسن روحانی رئیس‌جمهور جمعه گذشته ثبت‌نام کرد و قرار است با شماری از شخصیت‌های تندرو رقابت کند.


این روزنامه افزود: او پس از نام‌نویسی به عنوان نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری از عملکرد اقتصادی دولتش دفاع و به بزرگترین دستاورد کابینه‌اش در حصول توافق هسته‌ای اشاره کرد.


فایننشال تایمز افزود: اصلاح‌طلبان بر این باورند که توافق هسته‌ای که بر اساس آن تحریم‌های غرب علیه ایران لغو گردید سبب سرازیر شدن سرمایه‌های خارجی و تعامل مجدد ایران با دنیای غرب پس از سال‌ها انزوا خواهد شد. این در حالی است که تندروها بر این باورند که توافق هسته‌ای نفعی برای کشور نداشته است.
فایننشال تایمز نوشت: برخی تحریم‌های آمریکا به رغم توافق هسته‌ای باقی مانده است.


این روزنامه انگلیسی در همین حال از محمود احمدی‌نژاد و ابراهیم رئیسی به عنوان گزینه‌های جریان تندرو برای انتخابات ریاست‌جمهوری ایران نام برد و افزود: این در حالی است که آیت‌الله خامنه‌ای از احمدی‌نژاد خواسته بود تا در انتخابات شرکت نکند و به همین خاطر تحلیل‌گران سیاسی تردید دارند که شورای نگهبان او را تائید صلاحیت کند.


فایننشال تایمز افزود: رئیسی که تولیت آستان قدس رضوی را برعهده دارد به دنبال اجرای سیاست‌های پوپولیستی است(!) اصلاح‌طلبان بیم دارند سیاست‌های او در هفته‌های آخر موجی را به راه بیندازد.


متهم کردن نامزدهای منتقد به پوپولیسم در حالی است که جریان متمایل به غرب در ایران، بیشترین وعده‌های پوپولیستی (عوام‌فریبانه) را در جریان تبلیغات‌ 4 سال پیش و فشار برای توافق به هر قیمت انجام داد، چنان که برخی از مردم در جشن خیابانی پس از توافق موقت لوزان، هر دلار را با اسکناس پانصد یا هزار تومانی مقایسه می‌کردند.

پیش‌بینی روزنامه حامی دولت از افزایش قریب‌الوقوع تورم


یک روزنامه حامی دولت نسبت به آمارهای پولی و مالی منفی ابراز نگرانی کرد.


دنیای اقتصاد در گزارشی نوشت: آخرین آمارهای پولی و بانکی، از سه روند آماری پرده برمی‌دارد که تداوم این روندها می‌تواند اثرگذاری متغیر نقدینگی را در تورم پررنگ کند. مطابق این آمارها، در بهمن سال 1395، میزان بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 35 درصدی را تجربه کرده است. در این مدت، بدهی دولت به بانک مرکزی 28 درصد بیشتر شده که این دو عامل، بر رشد پایه پولی اثرگذار بوده است. موضوع سوم، روند افزایشی «سپرده‌های جاری و اسکناس»، در مقابل روند کاهشی «سپرده‌های مدت‌دار» است که تهدیدی برای تورم تک رقمی محسوب می‌شود.


خالص بدهی‌های دولت به بانک مرکزی، به عنوان یکی از مؤلفه‌های اثرگذار در رشد پایه پولی مطرح می‌شود که در سال 1395 باعث شد روی رشد پایه پولی اثر بگذارد. آخرین آمارها حاکی از آن است که رشد 12 ماهه پایه پولی در دی ماه به17/3 درصد رسیده است و 3/7 واحد درصد از رشد پایه پولی به دلیل افزایش مطالبات بانک مرکزی از بخش دولتی است. به نظر می‌رسد که بدهی دولت به بانک مرکزی در قالب تنخواه بودجه در سال 1395 یکی از دلایل این افزایش بوده است. تداوم این روند می‌تواند فشار را برای رشد پایه پولی افزایش دهد. بررسی آمارهای اقتصادی حاکی از آن است که مهم‌ترین عامل تورم بالا در اقتصاد ایران، رشد بی‌ملاحظه پایه پولی بوده است.


اگرچه خالص بدهی‌های دولت به بانک مرکزی به عنوان یکی از عوامل اثرگذار در رشد پایه پولی مطرح می‌شود، اما مهم‌ترین عامل رشد این متغیر اثرگذار در نرخ تورم، افزایش مطالبات بانک مرکزی از بانک‌ها بوده است. براساس آمارهای بانک مرکزی در بهمن سال 1395، حجم بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی به سطح 115 هزار میلیارد تومان رسیده است. این رقم دربازه یک ساله رشدی معادل35 درصد داشته است، این در حالی است که رشد یک ساله آن در بهمن سال 1394 منفی 1/2 درصد گزارش شده بود.


این آمار به خوبی نشان می‌دهد که بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی در سال 1394 و 1395 دو روند متفاوت داشته است. در حالی که بانک مرکزی، سعی کرد در سال 1394 با راه‌اندازی سامانه چکاوک، از شدت رشد بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی بکاهد، اما به نظر می‌رسد اوضاع نابسامان برخی بانک‌ها، باعث شده این هدف در سال 1395 محقق نشود. براساس آمارهای اعلامی بانک مرکزی در دی ماه سال 1395، مطالبات بانک مرکزی از بانک‌ها اثر 17/4 واحد درصدی در رشد پایه پولی داشته و به عامل اصلی رشد پایه پولی تبدیل شده است.


بنابراین در صورتی که بدهی‌های بانک مرکزی به بانک ها به همین شکل تداوم یابد، رشد پایه پولی نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرد و در نتیجه تهدیدی برای تورم تک رقمی محسوب می‌شود.


خراسان
مدیران مراقب حساب های فعال  دربانک های غیردولتی باشند
بر اساس درخواست یک نهاد نظارتی از مدیران مالی برخی دستگاه های وابسته به وزارتخانه ها، تاکید شده است با توجه به الزامات قانون محاسبات عمومی و تاکیدات مکرر اعلام شده در سال های قبل، باید در اسرع وقت نسبت به انتقال حساب های فعال موجود از بانک های غیردولتی به بانک مرکزی یا یکی از بانک های عامل دولتی اقدام و پس از انجام این موضوع، نسبت به ارسال درخواست انسداد حساب های غیرقانونی مذکور اقدام کنند تا موجبات پیگرد قانونی و اداری این موضوع فراهم نشود.
ترکیب جالب برخی هیئت های اروپایی در سفر به ایران
بر اساس گزارش یک مقام مسئول به تعدادی از مسئولان اجرایی، با اشاره به تداوم سفر هیئت های اقتصادی خارجی به ویژه از کشورهای اروپایی به ایران، اعلام شده است بر اساس بررسی صورت گرفته از ترکیب اعضای حاضر در سفر 2 هیئت از اروپای غربی به کشورمان در هفته های آینده، موضوعاتی چون مصالح و دکوراسیون ساختمان، سیستم های گرمایشی و سرمایشی، مواد غذایی و نوشیدنی ها، سرگرمی و مراکز تفریحی به چشم می خورد که به نظر نمی رسد  عایدی چندانی  برای اقتصاد کشور داشته باشد .


ایران
تأکید وزیر خارجه بحرین بر لزوم گفت‌وگو میان ایران و شورای همکاری خلیج فارس

وزیر امور خارجه بحرین بر ادامه گفت‌وگو میان ایران و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس تأکید کرد. به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رسمی کویت (کونا)، خالد بن احمد آل خلیفه، وزیر امور خارجه بحرین روز یکشنبه در مراسم افتتاح ساختمان سفارت بحرین در کویت، از اقدامات امیر کویت درخصوص روند گفت‌وگوی کشورهای عربی خلیج فارس با ایران تشکر و قدردانی کرد. وی با بیان اینکه گفت‌وگو میان ایران و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس همچنان در جریان است، گفت: این گفت‌وگوها باید ادامه یابد. امیدواریم ایران نیز از این تلاش‌ها استقبال کند. معاون وزیر امور خارجه کویت در بهمن ماه سال گذشته در سفری به ایران پیام کشورهای عربی خلیج فارس را به حسن روحانی، رئیس جمهوری کشورمان تحویل داد.

توضیح فاطمه هاشمی درباره سفر  به لندن

فاطمه هاشمی، رئیس بنیاد امور بیماری‌های خاص با اشاره به مطالب منتشر شده اخیر در برخی خبرگزاری‌ها در زمینه سفر وی و مادرش به انگلیس، گفت: من از حدود 20 سال قبل به علت فعالیت در حوزه بیماری‌های خاص، عضو هیأت مدیره بنیاد تالاسمی و موظف به شرکت در جلسه سالانه هیأت مدیره این بنیاد که امسال در لندن برگزار می‌شود، هستم. به گزارش جماران، وی در توضیح علت همراهی مادرش با وی در این سفر، اظهار کرد: در این سفر مادرم را که سال گذشته عمل جراحی سنگین و ناگهانی را متحمل شد، جهت کنترل مراحل درمان به همراه بردم. هاشمی با بیان اینکه برای این سفر هیچ گونه هزینه‌ای از بیت‌المال نشده است، گفت: اینکه دلواپسان چگونه می‌توانند این گونه در مسائل خصوصی افراد وارد شوند، با انتشار این خبر خطرات امنیتی برای خانواده آیت‌الله هاشمی ایجاد کنند، تخریب کنند و در برابر هزاران مورد از خودشان گونه‌ای دیگر عمل کنند، موضوعی است که آن را به وجدان افکار عمومی و روز قیامت می‌گذاریم، گرچه انتظار مردم از مسئولان نظام، آن است که در برابر این اقدامات سازمان یافته بی‌تفاوت نباشند.

 احمدی‌نژاد: اوباما تا روزهای آخر دولتم نامه می‌داد

محمود احمدی‌نژاد در بخشی از گفت‌وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: در سال 1384 که ما آمدیم، بوش ایران را تهدید و اعلام جنگ کرد و گفت که ایران محور شرارت است و می‌خواهد به افغانستان، عراق و ایران حمله کند اما او در مقابل منطق دولت نهم مجبور شد تغییر رویه بدهد و ما درباره بیرون رفتن امریکا از عراق و نه درباره باقی ماندن نیروهایش در عراق یا حمله به ایران، مذاکره کردیم.(دولت بهار که این مصاحبه را منتشر کرده بود بعد از لحظاتی این بخش از سخنان احمدی نژاد را حذف کرد. وی افزود: البته او مایل بود در سایر موضوعات هم با ایران مذاکره کند که دوره‌اش تمام شد. آقای اوباما هم تا روز آخر نامه می‌داد و برای گفت‌وگو و همکاری اظهار علاقه می‌کرد. ما معتقدیم که همه چیز را می‌شود برپایه گفت‌وگوی مبتنی بر احترام حل و فصل کرد.) احمدی‌نژاد در پاسخ به این سؤال که اگر رد صلاحیت شدید، چه واکنشی نشان می‌دهید؟ گفت: صبور باشید به وقتش متوجه خواهید شد.

روایت معاون دادستان از زمین‌خواری‌های کلان

معاون دادستان خراسان رضوی از تصرف‌ها و زمین‌خواری‌های کلان به شیوه‌های گوناگون توسط افراد و نهادهای مختلف دولتی، نظامی و خدماتی خبر داد . قاضی ‌محبی به ایسنا گفت: برای مثال منابع طبیعی برای نصب یک دکل مخابراتی زمینی به وسعت چند هکتار به یکی از ادارات نظامی، انتظامی یا خدماتی واگذار می‌کند، اما اینها چند هکتار را تصرف کرده و دورش را فنس می‌کشند. وی افزود: در مقاطعی نیروهای نظامی زمین‌هایی را به این عنوان که مورد نیازشان است تحویل گرفتند در حالی که اصلاً مورد نیازشان نبوده سپس دور زمین‌ها را فنس کشیده و بعد هم از طریق ستاد مستندسازی سندی دریافت کرده‌اند که در حال حاضر در حال بررسی آنها هم هستیم.


آرمان

تکذیب صفحه مجازی ناطق نوری

شنیده شد که روابط عمومی دفتر حجت الاسلام ناطق نوری در اطلاعیه‌ای انتساب هرگونه صفحه مجازی در شبکه‌های اجتماعی به وی را تکذیب و تاکید کرد که حجت‌الاسلام ناطق نوری فعالیتی در فضای مجازی ندارد. در این اطلاعیه آمده است: با توجه به مشاهده فعالیت غیررسمی برخی افراد که با جعل نام و عنوان رجال سیاسی کشور در فضای مجازی صورت می‌پذیرد، به اطلاع عموم می‌رساند: حضرت حجت الاسلام‌والمسلمین علی اکبر ناطق نوری تاکنون هیچ گونه فعالیتی در فضای مجازی اعم از اینستاگرام، فیسبوک، تلگرام، توئیتر و… نداشته اند. بدیهی است در صورت ایجاد و راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی یا صفحات مجازی متعلق به ایشان، موضوع از طریق این دفتر و به واسطه‌ی رسانه‌های عمومی اعلام خواهد شد. لذا تمامی صفحات و حساب‌های موجود که در حال حاضر به نام ایشان در فضای مجازی مشغول به فعالیت هستند، به طور قطع فاقد هرگونه ارتباط با شخص یا دفتر ایشان بوده و توسط دیگران راه اندازی شده و اداره می‌گردد.

درخواست عقاب از جادوگر و شهریار!

شنیده شد که احمدرضا عابدزاده، پیشکسوت فوتبال کشورمان از علی دایی و علی کریمی خواست تا به جدال خود در فضای مجازی پایان بدهند. قانون نوشت؛ عابدزاده در صفحه اینستاگرام خود نوشت: هرگز دنبال جدال رسانه‌ای نبوده و نیستم چون معتقدم حرمت خودم را می‌کاهد. در اینستاگرام بسیاری از هواداران پرسپولیس از من درخواست کرده‌اند میان دو عزیز خانواده پرسپولیس آقایان علی دایی و علی کریمی میانجیگری کنم. به عنوان کسی که از نظر سنی از این دو عزیز بزرگ‌تر هستم از این دو دوست خوبم که مفاخر فوتبال کشورم هستند خواهش می‌کنم به خاطر دل ناراحت و نگران هواداران خود و قرمز دلان سرزمین مان جدال رسانه‌ای نکنند. ممنون از علی کریمی، سپاس از علی دایی. قهرمانی پرسپولیس پیشاپیش مبارک.

غرق‌شدن مامور نیروی انتظامی

شنیده شد که مامور نیروی انتظامی کلانتری ۱۸ آبادان هنگام تعقیب سارق سابقه‌دار به رودخانه بهمن شیر سقوط کرد و غرق شد. صبح دوشنبه ماموران کلانتری ۱۸ آبادان با طرح ورود به منزل یک سارق سابقه دار ودستگیری وی در منطقه ۲۰ متری ذوالفقاری آبادان وارد عمل شدند که در ادامه متهم تحت تعقیب با دیدن ماموران پلیس از مخفیگاهش به نی زارهای اطراف آن محل فرار کرد.در ادامه ماموران با شلیک چند تیر هوایی از متهم فراری خواستند که خود را تسلیم قانون کند که وی به دستور ایست پلیس توجه نکرد و به فرار خود ادامه داد. در هنگام تعقیب این متهم، یکی از ماموران کلانتری ۱۸ آبادان به دلیل نامشخصی به رودخانه بهمن شیر سقوط کرده و سایر ماموران انتظامی حاضر در محل نتوانستند این مامور وظیفه شناس را نجات دهند.

خط و نشان روحانی برای سهم‌خواهان

شنیده شد که در پی ثبت نام برخی چهره‌های اصلاح طلب و اعتدالی در روزهای آخر ثبت نام برای ریاست جمهوری، پیغام‌هایی مبنی بر سهم خواهی این جریانات از روحانی در محافل سیاسی منتشر شده که با واکنش جدی رئیس جمهور مواجه شده است. نامه نیوز نوشت؛ روحانی در حاشیه جلسه‌ای رسمی، با قاطعیت اعلام کرده که دولت او، دولتی فراجناحی است و سهم خواهی جریانات سیاسی جایی در کابینه او ندارد. شایان ذکر است این گمانه‌زنی‌ها زمانی قوت گرفته که برخی سیاسیون با اذعان به پیروزی روحانی در انتخابات، ثبت نام‌های دو روز آخر را، با هدف کناره‌گیری در دقیقه نود به نفع روحانی در جهت امتیاز گرفتن در کابینه بعدی تحلیل کرده اند.

افشاگری رامین درباره احمدی‌نژاد

شنیده شد که اخیرا معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد دولت احمدی‌نژاد گفته است:اواخر فروردین ۱۳۹۰ دو روز قبل از شروع خانه نشینی یازده روزه او، هنگامی از دیدار محرمانه دوساعته خود با مشایی و بقایی بیرون آمدم که همه آرزوهای بزرگ و تصورات شیرینم از احمدی‌نژاد را برباد رفته دیدم. محمد علی رامین که به تازگی از او بریده و به‌رغم حضورش در میان کاندیداها اما از ابراهیم رئیسی حمایت می‌کند، در بخشی از یادداشت تلگرامی خود نوشت؛ آن روز متوجه شدم، احمدی‌نژاد با کمک مشایی و همراهی بقایی، قصد شکستن حریم‌های نظام و لجاجت با ولی فقیه را دارد و باید هر طوری که بتوانم جلوی لجاجت خیانت بار او را بگیرم.

رئیس‌جمهور سوپرمن نیست

شنیده شد که سیروس مقدم با اشاره به فضای انتخابات بیان کرد که رئیس جمهور سوپرمن نیست و از طرف مردم انتخاب می‌شود تا حواسش به دموکراسی باشد. وی با اشاره به پیام سریال علی البدل که زنی در یکی از سکانس‌های این سریال به زبان آورد گفت: قدرت رئیس جمهور به ریاستش نیست بلکه به جمهوریتش است. وقتی ارزش جمهوریت مشخص می‌شود که دموکراسی تامین شده باشد و رئیس جمهور به وعده‌های خود عمل کرده باشد. رئیس جمهور یک سوپرمن نیست بلکه از طرف مردم انتخاب می‌شود تا حواسش به جمهوریت باشد و من فکر می‌کنم ما بهترین جمله را در این سریال از زبان همین شخصیت زن می‌شنویم.

پلاسکوی جدید در ۱۲ طبقه

شنیده شد که نشست کمیسیون امور شوراهای مجلس با حضور رئیس بنیاد مستضعفان برگزار شد و موضوع حادثه پلاسکو مورد بحث و بررسی قرار گرفت. سعیدی‌کیا در این نشست گزارشی درباره اقدامات صورت گرفته در رابطه با این پرونده ارائه کرد. رئیس بنیاد مستضعفان در این جلسه گفت که مذاکرات لازم با شهرداری تهران برای ساخت ساختمان جدید پلاسکو صورت گرفته و قرار است که این پروژه در زمینی به مساحت ۳۲ هزار متر مربع با ۵ طبقه پارکینگ و ۷ طبقه تجاری ساخته شود.

قیمت مسکن مهر افزایش می‌یابد؟

شنیده شد که عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید تاکید کرد: هیچ پیمانکاری حق مطالبه بدون هماهنگی با شرکت عمران شهرهای جدید را از متقاضیان نداشته و این کار خلاف قانون است. به گفته روانفر، هرگونه خبر و گمانه زنی مبنی بر افزایش قیمت واحدهای مسکن مهر در شهرهای جدید کشور، نادرست است و اعلام می‌کنیم قیمت‌های نهایی طبق مصوبات قبلی پابرجا خواهد بود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات