صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵  ، 
کد خبر : ۳۰۰۴۸۸

اخبار کوتاه سه‌شنبه 29 فروردین

علاءالدین بروجردی در دیدار با آیت‌الله سبحانی از مراجع عظام تقلید اظهار داشت: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) تأکید داشته‌اند که نگذارید دشمنان به مرزها نزدیک شوند، اکنون از امنیت خوبی در کشور برخوردار هستیم. رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر مانند عرصه نظامی این باور را تقویت کنیم که «ما می‌توانیم»، قطعاً در زمینه‌های دیگر هم موفق خواهیم شد، عنوان کرد: اکنون جزء چند کشور برتر از لحاظ موشکی هستیم؛ به همین دلیل دشمن نمی‌تواند به کشور حمله کند.
یارانه خرید کتاب در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که ازسوی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تخصیص یافته، به این صورت تقسیم می‌شود: هشت میلیارد تومان به دانشجویان و طلاب، دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای دانش‌آموزان، ۱۰۰ میلیون تومان برای استادان حوزه و دانشگاه و پنج میلیارد تومان بن مشارکتی مربوط به کتابخانه‌ها، دانشگاه‌ها، سازمان‌ها و مراکز علمی و فرهنگی، کانون‌های فرهنگی مساجد، پایگاه‌های مقاومت بسیج و... .
یک منبع محلی در استان نینوا گفت:‌ افراد ناشناس حسب‌الله قوقازی، ملقب به امیر قوقازی از معاونان ابوبکر بغدادی را که سرکرده اصلی داعش به شمار می‌آمد، در نزدیکی خانه‌اش در مرکز شهرستان تلعفر در غرب موصل ترور کردند. گفتنی است کشته شدن وی، داعش را واداشت تا وضعیت آماده‌باش سراسری اعلام و عملیات بازرسی گسترده‌ای را در برخی از محله‌های مسکونی برای پیدا کردن عاملان این ترور آغاز کند.
دستگاه‌های امنیتی روسیه یکی از طراحان حمله تروریستی به متروی سن‌پترزبورگ را در حومه مسکو دستگیر کردند. اداره فدرال امنیت روسیه اعلام کرد، این شخص «ابرور عظیم‌اف» نام دارد که متولد ۱۹۹۰ میلادی و اهل آسیای میانه است. چهاردهم فروردین ماه در پی وقوع دو انفجار در متروی شهر سن‌پترزبورگ روسیه ۱۴ نفر جان باخته و ۵۰ نفر زخمی شدند.
اکبر کمیجانی، قائم مقام بانک مرکزی با بیان اینکه تا پایان سال قبل دو هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان برای بخشودگی جرایم وام‌های زیر ۱۰۰ میلیون تومان، با اولویت وام‌ زیر ۱۰ میلیون تومان پرداخت شد، گفت: پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان دیگر هم در سال جاری برای بخشودگی جرایم اختصاص می‌یابد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات