تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵  ، 
کد خبر : ۳۰۰۵۱۳

خواب و خیال های جوزف وتل در مورد ایران

ژنرال جوزف وتل از فرماندهان نظامی ارتش آمریکا ، با مطرح نمودن گزارشی تحت عنوان حمله نظامی به ایران و اعلام آمادگی ژنرال های ترامپ جهت حمله به ایران ، ایران را به عنوان بزرگترین نیروی بی ثبات کننده در خاورمیانه و مانعی بر سر راه برنامه های آمریکا در خاورمیانه دانسته است و خواستار حمله نظامی آمریکا ، علیه ایران شده است.
پایگاه بصیرت / زهرا قربانی
ژنرال جوزف وتل از فرماندهان نظامی ارتش آمریکا ، با مطرح نمودن گزارشی تحت عنوان حمله نظامی به ایران و اعلام آمادگی ژنرال های ترامپ جهت حمله به ایران ، ایران را به عنوان بزرگترین نیروی بی ثبات کننده در خاورمیانه و مانعی بر سر راه برنامه های آمریکا در خاورمیانه دانسته است و خواستار حمله نظامی آمریکا ، علیه ایران شده است.
سنایوری که این ژنرال آمریکای علیه ایران مطرح می کند چیزی جز توهمات  واهی و اتهامات تکراری علیه ایران نیست و این سوال را به ذهن متبادر می نماید چرا ایران به عنوان تهدید بزرگ در نظر گرفته می شود ؟ البته که پاسخ به این سوال کار دشورای نیست ، چرا  که پنتاگون و سرویس های اطلاعاتی در گزارش های منظم خود به گنگره در مورد امنیت جهانی چنین اعلام می دارند که ایران یک تهدید نظامی است.
بدون شک  ایران کشوری منحصر به فرد است چرا که تهدید اصلی برای آمریکا و اسرائیل است و به عنوان کشوری که مانع خشونت های آزادانه آنان شود  تهدید محسوب می شود و چیزی که آقای جوزف وتل آن را نیروی بی ثبات کننده در خاورمیانه می خواند اعمال نا مشروع و خشونت طلبانه کشور خود اوست که موجب بی ثباتی در منطقه است چرا که ایران به دنبال گشترش نفوذ خود در منطقه جهت مبارزه آزادیخواهی و مقابله با استکبار ستیزی است نه چیزی دیگر.
استفاده از کاربردهای ترس ، ایران هراسی ، منحرف کردن توجه مردم  به آرمانها انقلاب  و نومید ساختن از شگردهای است که آمریکایها دارند  و خط مشی جنگ طلبانه  و اعمال خصمانه آمریکا بر هیچکس پوشیده نیست .و البته تعجبی ندارد که ارتش آمریکا با وجود تمام شعارهایی که در باره قدرت بی همتا و نقش بی بدیل آن در پیشبرد سیاست های خود سر می دهد در دو جنگ  ازطولانی ترین جنگ های تاریخ خود در ویتنام و عراق  متحمل شکستی تلخ شده است شکستی که مقامات و رسانه های آمریکایی می کوشند با کشیدن پوشش دروغین از واژگانی فریبنده ، چون "موفقیت و دستاورد ها "از آن  یاد نمایند. چرا که شیوه مبارزه در مرام  سربازان و رهبران آنان  شیوه ای کاملا تجاری است و بس.
بهتر است در یک یاد آوری کوچک به ژنرال جوزف وتل  برخی از رشادتهای اطلاعاتی عملیاتی ایران بیان شود: که زمانی که 108 نظامی آمریکایی از افغانستان خواستند از مرز هوایی ایران عبور کنند آنها را وادار به نشستن کردیم و از ما عذرخواهی کردند.
دوم اینکه باوجود 37 سال تحریم در مقابل کشورهای قدرتمند دنیا ایستاده ایم.
سوم اینکه در زمانی که آمریکا به عراق حمله نظامی انجام داد و ایران را نیز به حمله نظامی می کرد برای تبدیل کردن اروند رود به آب راه معمولی قایقی از آمریکایی وارد مرزهای ایران در اروند شد که یک رزمنده ساده سپاهی با یک قبضه کلانش توانست قایق را با دو سرنشینی کویتی و چهار سرباز آمریکایی که مجهز به پیشرفته ترین سلاح ها بودند، توقیف کند و آنها فهمیدند که جمهوری اسلامی برای امنیت خود با کسی شوخی ندارد.
چهارم اینکه :10 تفنگدار دریایی آمریکا  چندی پیش از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آب‌های ایران در خلیج‌فارس دستگیر شده بودند به کمیته تحقیق این حادثه فراخوان شدند و فرمانده آنان  گفته است که او نمی‌خواسته با درگیری با نیروهای ایرانی در خلیج‌فارس توافق اتمی در شرف وقوع با ایران را به هم بزند.
فرمانده این تفنگداران دریایی آمریکا به کمیته تحقیق نیروی دریایی گفته است تصمیم به تسلیم شدن به جای درگیر شدن با نیروهای ایران، با این محاسبه از سوی او گرفته شده است که او فکر می‌کرده خطری نیروهای آمریکایی را تهدید نمی‌کند و تلاش‌های دیپلماتیک دولت اوباما برای رسیدن به توافق هسته‌ای با ایران به خطر نیفتد.
او ادامه داد: «من حدس زدم که این کار (درگیر شدن با نیروهای ایرانی) آغاز یک ریسک خطرناک از جانب من خواهد بود. من این ریسک را پذیرفتم که آنها احتمالا نمی‌خواهند ما را بکشند. من این ریسک (تسلیم) را پذیرفتم چون بر این گمان بودم که ایرانی‌ها به دلیل توافق هسته‌ای در شرف انجام با ما مانند اسرای جنگی برخورد نخواهند کرد.»
  مردم ایران طبق فرمایشات  رهبر معظم ، که اعلام کردند " هیچ دشمنی نمی تواند ملت ایران را از پا در آورد  و اگر هدف ترساندن ایران است ، ما می گوییم که نمی ترسیم"   فلذا رهبر عزیز نه  تنها پاسخی گویا و شفاف  به دولت آمریکا ،بلکه به تمامی  کسانی که حتی در فکر تعددی به کشور عزیرمان باشند را صریح  بیان نمودند.
ج/ی

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات