سیاسی >>  انتخابات >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۴  ، 
کد خبر : ۳۰۰۵۱۵
بسته انتخاباتی بصیرت

همراه با انتخابات 17

دستجردی: اقبال بیشتر به هر کاندیدا، نامزد نهایی جبهه مردمی را مشخص می‌کند/ کنعانی مقدم: مشایی و بقایی، کمربند انتحاری احمدی نژاد هستند/ موسوی‌لاری: رقبای روحانی پایگاه اجتماعی ندارند/ ایمانی: ثبت نام جهانگیری بدعت و توهین به ملت است/ صفارهرندی: احتمال رقابت جهانگیری با روحانی وجود دارد/ ضرغامی: اصلاح‌طلبان از وحدت حول روحانی ضرر می‌کنند/اظهارات جنجالی احمدی‌نژاد در مصاحبه با خبرگزاری چینی
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی

همراه با انتخابات 17مروری بر تازه ترین اخبار انتخابات 96/انتشار این اخبار به منزله تأیید آنها نیست و فقط ترسیم کننده فضای سیاسی انتخاباتی کشور در این مقطع است.

نسیم

دستجردی: اقبال بیشتر به هر کاندیدا، نامزد نهایی جبهه مردمی را مشخص می‌کند

مرضیه وحید دستجردی سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: طبق تصمیم شورای مرکزی قرار بر این شد نامزدهای جمنا ثبت‌نام کنند تا بعد از آن نسبت به اقبال بیشتر هر کدام از آنها، دیگر کاندیداها انصراف داده و یک نفر کاندیدای منتخب شود.

قانون

کنعانی مقدم: مشایی و بقایی، کمربند انتحاری احمدی نژاد هستند

در گفتگوی «قانون» با حسین کنعانی مقدم درخصوص پیش‌بینی نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری و همچنین آخرین وضعیت جناح‌های سیاسی، وی درخصوص سبد رأی احمدی نژاد و اقدام او در ثبت نام انتخابات گفت: ‌در خصوص احمدی نژاد به نظر می رسد سبد رایی که او تصورش را می کرد و گویا دچار یک نوع توهم سیاسی نیز شده بود، وجود ندارد و از طرفی با اقدامی که انجام داد همین سبد رای را نیز از دست داد و دیگر نمی تواند در خصوص آرای خود با دیگر جریانات سیاسی معامله کند. احمدی‌نژاد با این اقدام، یک نوع عملیات انتحاری سیاسی انجام داد که کمربند انفجاری آن، بقایی و مشایی بودند و بعید به نظر می رسد بتوانند در سپهر سیاسی کشور جایگاهی به‌دست آورند.

دولت بهار

احمدی نژاد علت ثبت نامش در انتخابات ریاست جمهوری را گفت.

احمدی نژاد در پاسخ به خبرنگار دولت بهار در مورد علت ثبت نام در انخابات گفت: ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری یک امر آزاد است و من اعلام کرده ام که از اقای بقایی حمایت می کنم. ثبت نام افراد در انتخابات آزاد است و من از آقای بقایی حمایت می کنم. چگونگی این حمایت در حال حاضر قابل توضیح نیست . بستگی به شرایط زمان و مکان دارد.

امید نامه

موسوی‌لاری: رقبای روحانی پایگاه اجتماعی ندارند

حجت الاسلام موسوی لاری، عضو هیات رئیسه شورای عالی سیاست گذاری اصلاح‌طلبان در گفتگو با امید نامه گفت: هیچ کدام از رقبای حسن روحانی، پایگاه اجتماعی و کارنامه قابل قبولی ندارند.

ایلنا

سعید جلیلی: ثبت‌نام نکردن در انتخابات به معنای اتمام کار نیست

سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: علتی که بنده در این عرصه وارد نشدم این بود که نیروهای انقلابی تجمیع بشوند تا گفتمان انقلاب به درستی شکل بگیرد زیرا در بین نامزدها حتما یک نفر نسبت به دیگران اصلح است. وی گفت: دیروز در بیانیه‌ای رسمی عدم ثبت نام در انتخابات را اعلام کردیم اما این به معنای اتمام کار ما نیست بلکه کار ما جدی تر از گذشته باید ادامه یابد.

تسنیم

ایمانی: ثبت نام جهانگیری بدعت و توهین به ملت است

ناصر ایمانی کارشناس مسائل سیاسی گفت: برای اولین بار جهانگیری بدعتی زشت را بنا نهاده و این توهین به رای دهنگان است. ایمانی با اشاره به اینکه کسانی که در صحنه انتخابات کاندیدا می‌شوند ثبت نامشان هرگز تصنعی نبوده و به قصد رئیس جمهور شدن در صحنه حضور پیدا می‌کردند، گفت: کاندیداهاخود را برتر از دیگری می‌دانستند و تا روز پایان هم مانده‌اند. آنها واقعا کاندیدا بوده و حضورشان نمایشی نبوده است.



تسنیم

بادامچیان‌: آیت‌الله رئیسی چهره "برتر" است

اسدالله بادامچیان قائم مقام حزب موتلفه گفت: کاندیدای جبهه مردمی هنوز نهایی نشده و ۴ نفر از ۵ نفر پیشنهادی ثبت نام کردند و در بین آنها چهره آیت‌الله رئیسی برتر است.

نماینده

کاندیدایی که رئیس ستاد انتخاباتی کاندیدای دیگر می‌شود

نماینده مدعی شد اخبار حکایت از آن دارد که به یکی از کاندیداها پیشنهاد شده با توجه به وضعیتی که در نظرسنجی ها دارد به جای حضور در فرآیند انتخابات، مسئولیت ستاد انتخاباتی کاندیدای دیگری را برعهده بگیرید.گرچه این پیشنهاد عملی نشده اما فرد مورد نظر در حال بررسی است و این احتمال وجود دارد که وی این مسئولیت را بر عهده بگیرد.

ایلنا
پاسخ وکیل بقایی به اظهارات اژه ای

درپی اظهارات سخنگوی قوه قضاییه در خصوص حمید بقایی مبنی بر اینکه «پرونده ایشان همچنان مفتوح است. هیچوقت عذرخواهی نشده، این پرونده هنوز به دادگاه نرفته است؛ درنتیجه بی‌گناهی و باگناهی‌اش اثبات نشده‌است»، وکیل حمید بقایی تاکید کرد: در تمام نظام‌های حقوقی دنیا این اصل بدیهی و اولیه به رسمیت شناخته شده که تمام اشخاص بی‌گناه محسوب می‌شوند مگر آنکه جرم آنها در دادگاه صالح به اثبات رسیده باشد.

آفتاب

واشنگتن پست: احمدی نژاد پوپولیست است

«اماندا اریکسون» تحلیلگر مسائل سیاست خارجی در «واشنگتن‌پست» در یادداشتی تحلیلی به نامزدی احمدی‌نژاد برای انتخابات ریاست‌جمهوری پرداخته و نوشته است: «احمدی‌نژاد به‌طور علنی (که هر کسی را گیج می‌کند) گفته بود که تنها برای حمایت از نامزدی معاونش بقایی او را هنگام ثبت‌نام همراهی می‌کند اما اکنون خودش نیز برای نامزدی ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرده است. به نظر می‌رسد او در کارزار انتخاباتی جدی است. جالب است که علیرغم نهی رهبری از ورود او به رقابت‌های انتخاباتی اخیر سفرهای استانی‌اش فعال‌تر شده بیشتر سخنرانی می‌کند و به‌تازگی به توئیتر پیوست. پوپولیست است و از شعارهای ناسیونالیستی استفاده می‌کند.

مهر

بذرپاش: کاش دولت به جای دو قطبی کردن جامعه، در حل مشکلات کار بلد بود

مهرداد بذرپاش نماینده سابق مجلس گفت: دولت برای اثبات خود، دو قطبی کردن جامعه را خوب بلد است. کاش آنقدر که در عملیات روانی کارآمدند در حل مشکلات هم کاربلد بودند.

ایسنا
مصلحی: برخی ‌ثبت‌نام‌ها برای فتنه است

مصلحی وزیر پیشین اطلاعات در در جمع بسیجیان پایگاه امین‌الله تهران گفت: الان ثبت نام‌هایی که شده است و برخی از آنها هم برای فتنه انجام شده بدون تعارف، حساب شده است. بر اساس اطلاعات دارم این حرف را می‌زنم. کنار یک شخصیت، جاسوس می‌گذارند تا او را از حیز انتفاع بیندازند. برای منتظری هم همین کار را کردند.

فارس
صفارهرندی: احتمال رقابت جهانگیری با روحانی وجود دارد

محمدحسین صفارهرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، عصر امروز در نشست سیاسی که با موضوع صف‌آرایی انتخاباتی جریان‌های سیاسی در سالن همایش‌های مدرسه علمیه معصومیه برگزار شد گفت: اگر جبهه مقابل در نظرسنجی‌ها متوجه شوند که اقبال بیشتر به سمت جهانگیری است گزینه کنار رفتن روحانی یا رقابت این دو فرد مطرح می‌شود.

تسنیم
هاشمی‌طباء: نمره کابینه «روحانی» ۱۴ است

مصطفی هاشمی‌طباء داوطلب اصلاح‌طلب انتخابات ریاست‌جمهوری درباره استفاده از وزرای روحانی در صورت پیروزی در انتخابات، گفت: هنوز برآوردی نکردم، اما از برخی وزرای این دولت حتماً استفاده می‌کنم. هاشمی‌طباء در پاسخ به این پرسش که چه نمره‌ای به عملکرد دولت روحانی خواهد داد، گفت: من نمره 14 به کابینه روحانی می‌دهم.

تابناک

فائزه هاشمی: روحانی نامزد نهایی اصلاحطلبان است

فائزه هاشمی درباره فضای اتخاباتی کشور در گفت و گوبا روزنامه ایران گفت: قرار است در نهایت یک کاندیدای اصلاح‌طلب باقی بماند که آرا نیز شکسته نشود و یکجا و برای یک نفر بماند و آن یک نفر از نگاه ما آقایروحانی است که از ایشان قویاً حمایت می کنیم.

خراسان

انتقاد لاریجانی، پاسخ کدخدایی و راهکار آیت ا... جنتی

ثبت نام گسترده افرادی که بعضاً کمترین صلاحیتی برای انتخابات ندارند، طی روزهای اخیر با واکنش و انتقادهای نخبگان سیاسی و حتی مراجع تقلید مواجه شده است. در این خصوص لاریجانی، کدخدایی و آیت الله جنتی این چنین اظهار نظر کردند.

لاریجانی: مجلس پیش از این قانونی را برای تفسیر رجل سیاسی و مدیر و مدبر بودن کاندیداهای این انتخابات تصویب کرده بود که مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفت.

کدخدایی: بپذیریم که همه قصور داشتیم

آیت ا... جنتی: برای ثبت نام، باید شرایط و محدودیت هایی قرار داده شود

تسنیم

محمدی: جلیلی و بذرپاش درس تاریخی دادند

مهدی محمدی عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب با اشاره به عدم ثبت‌نام بذرپاش و جلیلی در انتخابات ریاست جمهوری گفته که این دو درسی تاریخی به برخی‌ها دادند. وی در کانال تلگرامی خود نوشت: دیروز اما دو مرد بزرگ نه به سخن بلکه در عمل، به همه ما یادآوری کردند هستند کسانی هیچ اسیر این جنجال‌ها نمی‌شوند و می‌توانند در همه حال از ایمان و استقلال خویش صیانت کنند.

تسنیم

چند میلیون نفر می‌توانند در انتخابات ۹۶ رای دهند؟

علی‌اصغر احمدی رئیس ستاد انتخابات کشور براساس گزارش‌های مرکز آمار و ثبت احوال اعلام کرده است: طبق بررسی کمیته‌ای که در ستاد انتخابات با حضور نمایندگان وزارت کشور، مرکز آمار ایران و ثبت احوال برآورد کرده‌ایم واجدان رای حدود 55 میلیون نفر هستند که از این تعداد حدود یک میلیون و 200 هزار نفر رای اولی محسوب می شوند.

نامه نیوز

خبرگزاری فرانسه 6 نامزد نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری را معرفی کرد

خبرگزاری فرانسه در گزارشی به بررسی و معرفی شناخته شده ترین نامزدهای ثبت نام کننده در انتخابات ریاست جمهوری ایران پرداخته است. این افراد از نظر این خبرگزاری عبارتند از: حسن روحانی، ابراهیم رئیسی، محمود احمدی نژاد، حمید بقایی، محمدباقر قالیباف و اسحاق جهانگیری .

پارس

ادعایی درباره فشار برای لغو مناظرات انتخاباتی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، بر همین اساس یک تیم مشاوره بهانه جدیدی را برای عدم برگزاری مناظرات یا عدم حضور رئیس جمهور در مناظرات مطرح ساختند.اعتراض به وجود مجری منتقد دولت، وضعیت دکوراسیون و.. بهانه های مختلفی است که برای عدم حضور حسن روحانی برای حضور در مناظرات مطرح شده است.

عصر ایران

علیخانی: نامزد پوششی برای روحانی ایده هاشمی بود

حجت الاسلام قدرت الله علیخانی نماینده سابق مجلس در مورد اینکه آیا آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با کاندیدای پوششی در کنار روحانی موافق بود در مصاحبه با خبرنگار عصر ایران گفت: اصل این قصه که کسی در کنار روحانی و کمک وی باشد ایده مرحوم آیت‌الله هاشمی بود. منتها عمرشان وفا نکرد و نتوانستند خوشان این طرح را اجرایی کنند .

خبرگزاری دانا

ضرغامی: اصلاح‌طلبان از وحدت حول روحانی ضرر می‌کنند

رئیس اسبق رسانه ملی گفت: اصلاح‌طلبان اشتباه می‌کنند که همه‌ی تخم‌ مرغ‌های خود را در سبد آقای روحانی می‌گذارند، پایه‌های مسئولیتی آقای روحانی کاملا لرزان شده و اصلاح طلبان که برای خودشان موجودیتی قائلند و خود را دارای یک رای قابل توجه در کشور می‌دانند احتمالا اشتباه سال 84 را امسال هم تکرار خواهند کرد.

فارس

ذوالقدر:جبهه مردمی فراتر از یک رخداد انتخاباتی است

به گزارش شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی محمدباقر ذوالقدر عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی صبح روز دوشنبه در همایش و کارگاه‌های تخصصی و قشری این جبهه در مسجد بقیه‌الله اظهار داشت: جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی یک کار مقطعی، موقتی و زودگذر نیست. وی گفت: تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی فراتر از یک رخداد انتخاباتی است بلکه ضرورت پاسخ به یک نیاز و مسائل انقلاب است.

فارس

محمدی: کاندیداتوری جهانگیری دوپینگ دولت برای انتخابات است

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه دولت به دنبال فرعی کردن معیشت و مسئله اقتصاد مردم است،‌گفت:‌تنها دارایی دولت یازدهم برجام است در حالی که شرایط اقتصادی مردم وضعیت وخیمی دارد.

محمدی با تاکید بر اینکه شرایط اقتصادی کشور شرایط وخیمی دارد و طوری کشور اداره شده که حتی طرفداران دولت هم نمی‌توانند از آن دفاع کنند به کاندیداتوری جهانگیری اشاره کرد و افزود: خود آقای روحانی هم نمی‌تواند از کارنامه‌اش دفاع کند و متوجه شده است در حوزه اقتصاد و معیشت و اجرا توان لازم برای پاسخگویی ندارند و به همین دلیل دوپینگ کرده‌اند.

دولت بهار

اظهارات جنجالی احمدی‌نژاد در مصاحبه با خبرگزاری چینی

احمدی نژاد گفت و گویی با شبکه تلویزیونی فونیکس از چین انجام داده است. که بخش کوچکی از آن به قرار زیر است:

خبرنگار: احتمال پیروزی ایشان (بقایی) چقدر است؟

دکتر احمدی نژاد: احتمالش خیلی بالاست. آقای بقایی رقیبی ندارد.

خبرنگار: اگر آقای بقایی یا شما رد صلاحیت شدید، چه واکنشی خواهید داشت؟

دکتر احمدی نژاد: دلیلی برای این اتفاق وجود ندارد.

خبرنگار: در ایران همه احتمالات ممکن است!

دکتر احمدی نژاد: همه جای دنیا این گونه است. ایران هم مثل بقیه دنیا شده است، البته قبلا فرق می کرد، اما الان مثل سایر جاهای دنیا شده است!

خبرنگار: اگر رد صلاحیت شدید، چه واکنشی نشان می دهید؟

دکتر احمدی نژاد: صبور باشید به وقتش متوجه خواهید شد.

جماران

ایمانی: احمدی نژاد و بقایی قطعاً رد صلاحیت می شوند

ناصر ایمانی معتقد است رقابت اصلی در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم بین حسن روحانی و دو چهره اصولگرا یعنی ابراهیم رئیسی و محمد باقر قالیباف خواهد بود و دیگران به رقابت پایانی راه پیدا نخواهند کرد و احمدی نژاد بعد از رد صلاحیت به واکنش های محدود اکتفا خواهد کرد. ایمانی می گوید مناظره های انتخاباتی و تبلیغات رأی عموم مردم را هدایت خواهد کرد و به دلیل نزدیک بودن رقابت، ممکن است انتخابات به دور دوم کشیده شود. وی همچنین معتقد است اگر رئیسی ببیند در نظرسنجی ها وضعیت مطلوبی ندارد احتمال این که به نفع آقای قالیباف کنار بکشد بالا خواهد بود.

قانون

قانون مدعی شد: واکنش جدی روحانی در برابرسهم‌خواهان

قانون مدعی شد،در پی ثبت نام برخی چهره های اصلاح طلب و اعتدالی در روزهای آخر ثبت نام برای ریاست جمهوری، پیغام هایی مبنی بر سهم خواهی این جریانات از روحانی در محافل سیاسی منتشر شده که با واکنش جدی رییس جمهور مواجه شده است.روحانی در حاشیه جلسه ای رسمی، با قاطعیت اعلام کرده که دولت او، دولتی فراجناحی است و سهم خواهی جریانات سیاسی جایی در کابینه او ندارد.شایان ذکر است این گمانه زنی ها زمانی قوت گرفته که برخی سیاسیون با اذعان به پیروزی روحانی در انتخابات، ثبت نام های دو روز آخر را، با هدف کناره گیری در دقیقه نود به نفع روحانی در جهت امتیاز گرفتن در کابینه بعدی تحلیل کرده اند.

الف

نامه توکلی به شورای نگهبان درباره احمدی نژاد؛ او مجرم است و...

احمد توکلی با ارسال نامه سرگشاده‌ای به اعضای شورای نگهبان، با اشاره به مواردی از تجربه کشورداری و مدیریتی محمود احمدی نژاد، وی را فاقد صلاحیت‌های مصرح در قانون برای تصدی ریاست جمهوری دانست و خواستار رد صلاحیت وی شد.

آخرین خبر

نظرسنجی موسسه کانادایی درباره میزان محبوبیت نامزدهای ریاست جمهوری

نظرسنجی مرکز افکارسنجی «ایران‌پُل» نشان می‌دهد که مجموع محبوبیت قالیباف از نظر شهروندان ایرانی از میزان محبوبیت روحانی پیشی گرفته است. اگر مجموع میزان محبوبیت)شامل خیلی محبوب و تاحدودی محبوب ) را در نظر بگیریم، 67 درصد پاسخگویان قالیباف را خیلی محبوب یا تاحدودی محبوب ارزیابی کرده‌اند این در حالی است که 62 درصد پاسخگویان چنین ارزیابی از حسن روحانی داشته‌اند.

دولت بهار

وعده جدید انتخاباتی بقایی برای بانوان

حمید بقایی: کاهش سنوات خدمت برای بازنشسته شدن از 30 به 25 سال، همواره مورد مطالبه اغلب بانوان شاغل در بخش های دولتی و خصوصی است. از سوی دیگر صندوق های بازنشستگی تامین اجتماعی و کشوری به دلیل بار مالی حاصله، از این امر استقبال نمی نمایند. یکی از مهمترین برنامه های دولت دوازدهم در حوزه زنان، فراهم نمودن امکان بازنشستگی پیش از موعد آنها است.

فارس

اسامی نهایی نامزدهای انتخابات شوراها چه زمانی اعلام می‌شود؟

محمد محمودی رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: اسامی نهایی نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۱۸ اردیبهشت اعلام می شود.

فارس

مدیرعامل خبرگزاری فارس: نامزدی جهانگیری به معنی عدم اطمینان روحانی از خود است

سیدنظام‌الدین موسویمدیرعامل خبرگزاری فارس با بیان اینکه شکل‌گیری پدیده‌ای بنام کاندیدای پوششی مقداری عجیب است و خیلی با روال سال‌های قبل همخوانی ندارد، گفت: روحانی از خودش مطمئن نیست و احساس می‌کند اگر مورد انتقاد رقبا قرار گیرد دچار ضعف خواهد شد.

فارس

مدیرمسئول روزنامه ابتکار: خاستگاه رای‌آوری روحانی اصلاح‌طلبی است

محمدعلی وکیلی عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه اداره ایران با یک شخصیت بی‌هویت و بی‌شناسنامه امکان‌پذیر نیست، گفت: خاستگاه رای‌آوری مهم است و آقای روحانی در خاستگاه اصلاح‌طلبی روی قدرت آمده و مستقل بودن معنایی ندارد.












نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات