صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱  ، 
کد خبر : ۳۰۰۵۸۹

از سکوت روحانی تا نامزدی جهانگیری

۱ـ سکوت روحانی در برابر تهدیدات ترامپ
روزنامه آمریکایی «لس‌آنجلس تایمز» در گزارشی به انتخابات ایران و افزایش تهدیدات ترامپ و سکوت دولت ایران پرداخت و نوشت: در حالی که هر روز به انتخابات ریاست‌جمهوری ایران نزدیک‌تر می‌شویم، برخی آمارها حاکی از بهبود اوضاع انتخاباتی ایران است؛ البته همچنان در این کشور بسیاری از منتقدان، مخالف رویه حسن روحانی هستند. منبع یادشده افزود: دولت ترامپ در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری تهدیدات علیه ایران را افزایش داده، اما تنها با سکوت دولت روحانی روبه‌رو شده است و به نظر می‌رسد آنها فعلاً موج انتقادات خود از واشنگتن را متوقف کرده‌اند. در ادامه این گزارش آمده است: وزیر خارجه ایالات ‌متحده نیز در هفته جاری ایران را عامل ناامنی جهان خواند و خواستار افزایش فشارها به این کشور شد. خبرهایی نیز رسیده است مبنی بر اینکه دولت ترامپ درصدد افزایش تحریم‌ها علیه تهران است.

۲ـ جلسه صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها برای «مهار ایران»!
به نوشته روزنامه «جروزالم پست»، مقامات ارشد رژیم صهیونیستی می‌گویند: «بنیامین نتانیاهو» قرار است در دیدار با «جیمز متیس» نگرانی‌هایش از تأسیس (ادعایی) پایگاه‌های دائم ایران در سوریه را به او اعلام کند. متیس در اولین سفر خود به ‌عنوان وزیر دفاع آمریکا پنج‌شنبه شب هفته گذشته وارد اراضی اشغالی فلسطین شده و قرار است با برخی مقامات رژیم صهیونیستی، از جمله «نتانیاهو»، «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ و «گادی ایزنکوت» رئیس ستاد کل ارتش این رژیم دیدار کند. متیس که در جریان سفر دوره‌ای به خاورمیانه به‌ سر می‌برد، طی دیدار با مقامات سعودی در ریاض مدعی شده بود: هر کجا که مشکلی هست، در آنجا ردّی از ایران مشاهده می‌شود(!)؛ لذا باید اقدامات مخرب ایران در منطقه و بی‌ثباتی‌ای که ایجاد کرده، پایان یابد.

▼ تا انتخابات
اسدالله بادامچیان، عضو شورای مرکزی مؤتلفه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا مصطفی میرسلیم در صحنه انتخابات می‌ماند یا کنار می‌کشد، اظهار داشت: باید فضا را بررسی کنیم. در نهایت با در نظر گرفتن همه شرایط، بر اساس تکلیف عمل خواهیم کرد. وی در واکنش به نامزد شدن جهانگیری در انتخابات، گفت: اگر جهانگیری جدی آمده که رئیس‌جمهور شود، یعنی اینکه کار روحانی را قبول ندارد. خب معاون اول دولت، شریک همه کارهای رئیس‌جمهور است و اگر وی برای شوخی و نمایش آمده باشد، بسیار بد است.
سعیدالله ‌بداشتی، رئیس ستاد جوانان روحانی در سال ۹۲ گفت: آقای جهانگیری در جایگاه یک کاندیدا در کنار آقای روحانی راهبردها، برنامه‌ها و سوابق کاری خود را تشریح می‌کند و اگر به هر دلیلی تقدیر نباشد آقای روحانی تا پایان انتخابات بماند، جهانگیری پرچم اعتدال را در دست می‌گیرد؛ اما برنامه اصلی ما حمایت از دکتر روحانی است و جهانگیری هم در این چارچوب به فعالیت‌های انتخاباتی می‌پردازد.
محمد هاشمی، داوطلب احراز صلاحیت نشده انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری گفت: اکنون که صلاحیت آقای روحانی تأیید شده است، تمام تلاش خود را برای حمایت و انتخاب مجدد وی خواهم کرد. هاشمی تأکید کرد: با تأیید صلاحیت روحانی و جهانگیری عملاً نگرانی‌ها برطرف شد و شایعاتی که درباره احتمال ردّ صلاحیت وی شنیده می‌شد، پایان یافت.
محسن رضایی با اشاره به نتایج احراز صلاحیت کاندیداها گفت: در بین افرادی که صلاحیت آنها برای ریاست‌جمهوری تأیید نشده، افراد شایسته برای مسئولیت‌های دیگر وجود دارد و ممکن است در آینده از آنها در مسئولیت‌هایی دیگر استفاده شود. ردّ صلاحیت برای ریاست‌جمهوری، ردّ صلاحیت برای دیگر مسئولیت‌ها نیست.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات