صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶  ، 
کد خبر : ۳۰۰۶۱۹

اخبار کوتاه یکشنبه 3 اردیبهشت

با تصویب هیئت وزیران، محل سکونت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی به خانه ـ موزه تبدیل می‌شود تا مردم بتوانند از نزدیک واقعیت زندگی ایشان را ببینند. گفتنی است فرزند آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی پیشتر گفته بود: محل سکونت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، متعلق به دولت بود که به دستور امام خمینی(ره)، پس از ترور پدرم در سال ۱۳۵۸ در مجاورت حسینیه جماران به منظور حفظ امنیت ایشان به محل سکونت آیت‌الله هاشمی اختصاص یافت و اجاره آن به دولت پرداخت می‌شد.
حمیدرضا امام‌قلی‌تبار، بازرس مجمع عالی نمایندگان کارگران کشور با اشاره به واردات بی‌رویه کالاهایی که مشابه آن در کشور تولید می‌شود، گفت: چشم‌انداز روشنی از وضعیت اشتغال با شرایط فعلی در سال ۹۶ وجود ندارد. وی همچنین با اعلام اینکه ورود سه هزار کانتینر کالای قاچاق زمینه جلوگیری از  ایجاد اشتغال بیش از دو میلیون نفر را فراهم می‎کند، افزود: در این حوزه نیز باید به صورت جدی ورود پیدا کنیم.
آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت در دولت یازدهم گفت: گاهی گفته می‌شود تورم کاهش و تولید افزایش یافته و یا رشد اقتصادی تقویت ‌شده که مردم این مسائل را لمس نمی‌کنند؛ در حالی ‌که مردم اقدامات در حوزه درمانی را لمس می‌کنند و می‌بینند که هزینه‌های درمانی آنها کاهش ‌یافته است.
محمد فرهادی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه نشست با هیئت‌رئیسه دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی گفت: به هیچ وجه مجوز جدید برای راه‌اندازی مؤسسات آموزش عالی صادر نمی‌شود؛ چون در سال گذشته ۶۰۰ هزار صندلی خالی در دانشگاه‌های دولتی کشور گزارش شده است.
روابط عمومی قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) با اشاره به ارتباط تنگاتنگ این مجموعه با دانشگاه‌ها گفت: در حال حاضر حدود ۱۴۰ هزار نفر در پروژه‌های این قرارگاه مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد ۴۰ هزار نفر مدرک مهندسی، کارشناسی ارشد و دکتری دارند.
عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور در جمع خبرنگاران درباره شایعات مطرح شده مبنی بر مصوبه ممنوع‌التصویری احمدی‌نژاد گفت: شورای امنیت کشور هیچ مصوبه‌ای درباره ممنوع‌التصویری محمود احمدی‌نژاد نداشته است. وی تأکید کرد: اخبار منتشر شده مبنی بر ممنوع‌التصویری رئیس‌جمهوری سابق کذب است.
فریدون واسعی، مدیرکل دفتر حقوقی، املاک و حمایت‌‌ قضایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه حدود هزار مدرسه استیجاری در کشور داریم، گفت: ۲۰۰ مدرسه قلع و قمعی و ۱۱۵ مدرسه مستحق للغیر است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات