تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۴  ، 
کد خبر : ۳۰۰۶۲۱

جملات انتخابی 95 تابلوی انتخابات 96

پایگاه دفتر مقام معظم رهبری، تمامی جملات کلیدی رهبری را احصاء و در معرض انتخاب مخاطبین گذاشت و مخاطبین سه جمله مهم رهبری را به ترتیب اولویت مشخص کردند. سوال اینگونه مطرح می شود که با توجه به اولویت های مشخص شده و اینکه هرکدام از جملات باخود چه ویژگی هایی را حمل می کند، چگونه می توان از آن ویژگی ها برای انتخاب رییس جمهور آینده بهره برد؟
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی/ حسین عباسیان

مقام معظم رهبری (حفظه ا...) در سال 1395 بالغ بر50 سخنرانی ایراد فرمودند که در اواخر همان سال، پایگاه دفتر مقام معظم رهبری ، تمامی جملات کلیدی را احصاء و در معرض انتخاب مخاطبین گذاشت، در این  نظرسنجی بالغ بر80 هزارنفر  به مدت 6 روز شرکت نمودند.  جملات با نظر مردم اولویت بندی شد وحاصل آن به این ترتیب مشخص گردید:
1) "اگر برجام را پاره کنند آن را آتش می زنیم"؛
2) "مردم گله مندند"؛
3) "خرمشهر ها در پیش است"؛
باتوجه به اینکه فرمایشات ، مربوط به ولی امر مسلمین  وبا نظر مردم انتخاب شده است ، سوال اینگونه مطرح می شود که با توجه به اولویت های مشخص شده،  هرکدام از جملات باخود چه ویژگی هایی را حمل می کند و چگونه می توان از آن ویژگی ها برای انتخاب رییس جمهور آینده بهره برد؟
جملات انتخابی 95 تابلوی انتخابات 96
شاخص سازی برای برترین جملات رهبری در سال 1395
1) "اگر برجام را پاره کنند آن را آتش می زنیم"
این جمله دوشاخص  کلیدی دارد یکی دشمن شناسی قوی با رویکرد استکبار ستیزی و دیگری شجاعت است.
ادعای دشمن شناسی قوی داشتن بدون شاخصه شجاعت بیان، کارآیی ندارد. ترس از دشمن ،نداشتن صراحت در مقابل دشمن ، بیشتر فرار از آتش زدن است تا رفتن به سمت آتش. باید عکس العمل ها به گونه ای باشد تا رئیس جمهور مملکت ،زمانی صحبت می کند همان تعبیری دشمن بکار ببرد که  وزیر خارجه پیشین رژیم صهیونیستی  (لیونی)برای سید حسن نصرا... بکار برد: "هرگاه سید حسن نصرا... سخنرانی می کند ما در اسرائیل خود را می بازیم" کیهان 27/5/95
2) "مردم گله مندند" 
شاخص سازی این جمله سلبی است .مردم گله مندند از تبعیض ،کم کاری و بی اعتنایی به مشکلات.
امیر مومنان علی (علیه السلام) فرمود :"مرد را سرزنش نکنید که چرا حقش را با تاخیر می گیرد بلکه سرزنش در آنجاست که آنچه حقش نیست چرا می گیرد؟" (نهج البلاغه،حکمت 166)
سختی کار آنجاست که نه تنها "چرا می گیرد ها" پاسخ داده نمی شود بلکه ذخیره نظام معرفی می گردند. وصد تاسف آنجاست که غنی سازی 20 درصد شهید شهریاری به پایان می رساند بدون گرفتن حق الزحمه لکن  تابلو ذخیره نظام رادیگری بلند میکند.
این یکی از سوز ترکش ، آن یکی هم در سونا       هردو میسوزند اما این کجا و آن کجا
کم کاری و بی اعتنایی به مشکلات مردم ازجمله شاخص های گله مندی مردم است ،درد مردم را درک نکردن موجب می شود تا جای شرمندگی ها در مقابل مردم عوض شود. اگر صحیفه امام را جستجو کنید  حداقل 8 مورد می توان پیدا کرد که امام راحل (ره) نسبت به مردم اظهار شرمندگی کرده اند .امام در واکنش به خانمی که پیش از سخنرانی ایشان ، سختی هایی را که مردم متحمل شده اند را بازگو می کند می فرمایند:" برای من مرگ بهتر است از این که این مصیبت ها را بشنوم."(صحیفه امام ،ج7،ص11) این گونه اظهار شرمندگی در سیره مقام معظم رهبری (حفظه ا...) نیز شاهد هستیم. در خرداد ماه سال گذشته فرمودند: "بنده خودم وقتی به فکر این جوان بیکار می افتم شرمنده می شوم."(کیهان ،17/12/95)متاسفانه مسئولانی داریم که شرمندگی را در لغو کنسرت ها ولغو سخنرانی ها می بینند واین نوع شرمندگی هاست که به جای درمان ، بردردها می افزاید.
3) "خرمشهر ها در پیش است"
در پیش بودن خرمشهر ها با عناصر خسته و وامانده از راه نمی شود. روحیه انقلابی می خواهد ،خود باوری لازم دارد ، خدامحوری ، محور است نه کدخدا محوری .ولایت مداری  می خواهد یعنی سرباز نه سربار، یعنی تبعیت محض اعتقادی و رفتاری .در پیش بودن خرمشهر ها  نا کارآمدی و وعده بی عمل را برنمی تابد.
جملات انتخابی رهبر معظم انقلاب توسط مردم ،تابلو پر از نشانه و شاخصه هایی است برای انتخابات 29اردیبهشتی که  امید است مردم سرلوحه خود قرار دهند. انشاء ا....                       والسلام


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات