صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴  ، 
کد خبر : ۳۰۰۶۳۵

اخبار کوتاه دوشنبه 4 اردیبهشت

سیدعبدالوهاب سهل‌آبادی، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: امروز در مجموع ۳۰ درصد واحدهای تولیدی فعال است که این امر نشان می‌دهد بخشی از ۷۰ درصد واحدهای تولیدی کشور تعطیل یا با ظرفیت بسیار پایین فعالیت می‌کنند. وی افزود: در شرایطی که حجم واردات کالاهای مشابه تولید داخل به کشور زیاد است، دیگر تولیدکننده داخلی توان رقابت در بازار را نخواهد داشت.
پل شلدون، استاد دانشگاه کالیفرنیا گفت: گروهک تروریستی منافقین به مقامات آمریکایی رشوه داده‌ا‌‌ند تا به سود آنها اظهارنظر کنند. این گروهک از طریق حامیان خود، از جمله عربستان پو‌ل‌های هنگفتی به اعضای کنگره و سایر نهادهای سیاسی آمریکا پرداخت می‌کند. برای نمونه، رئیس سابق کمیته ملی حزب دموکرات اذعان کرده است، ۱۶۰ هزار دلار برای حمایت از این گروه دریافت کرده است.
گروه تهیه و تولید جدیدترین اثر ابراهیم حاتمی‌کیا با عنوان «پرواز به وقت شام» عازم سوریه شدند تا افزون بر انتخاب نهایی بازیگران سوری، امکان تولید فیلم در این کشور را نیز فراهم کنند. مدتی است پیش‌تولید این اثر آغاز شده و تهیه‌کنندگی آن برعهده محمد خزاعی است. حاتمی‌کیا در این فیلم به اوضاع سوریه و فعالیت تکفیری‌ها توجه دارد.
نیروهای ارتش سوریه با همکاری نیروهای هم‌پیمان، منطقه «الزلاقیات»‌ در حومه شمالی حماه را آزاد کردند. این موفقیت نیروهای ارتش پس از انهدام استحکامات باند تروریستی جبهه النصره و سرکوب این گروه تروریستی محقق شده است. گروه‌های تروریستی از منطقه الزلاقیات برای طراحی و آغاز حملات خود به ارتش استفاده می‌کردند.
علی اکبر ولایتی، رئیس هیئت مؤسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد طی جلسه‌ای محرمانه «حمید میرزاده» رئیس دانشگاه آزاد را برکنار کرد. میرزاده از سال ۹۲ ریاست دانشگاه آزاد را برعهده داشت. ولایتی علی‌محمد نوریان را به عنوان سرپرست موقت دانشگاه آزاد منصوب کرد.
بررسی‌های آماری از داده‌های مرکز آمار ایران نشان می‌دهد، بیکاری جوانان ۱۵ تا ۲۹ سال در عمر دولت یازدهم بیش از ۲۱۵ هزار نفر افزایش یافته است؛ در حالی که ۱۱۵ هزار نفر نیز از بخش صنعت خارج شده‌اند.
خبرگزاری روسی اعلام کرد: ایران در حال مذاکره برای خرید هواپیمای اوریون ـ ۲۰ از روسیه است؛ این هواپیما امکان حمل یک تن بار و ۱۲ مسافر را داشته و با شرایط گرم و مرطوب سازگاری خوبی دارد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات