سیاسی >>  انقلاب اسلامی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۹  ، 
کد خبر : ۳۰۰۶۵۵

‏صحرای طبس موجب رسوایی آمریکا شد

پنجم اردیبهشت ماه سال 59 بود که حمله نظامی آمریکا به جمهوری اسلامی ایران در طبس رخ داد. در چنین روزی‌ دنیا شاهد شکست مفتضحانه شیطان بزرگ در مقابله با انقلاب اسلامی ایران بود. این ‌شکست مفتضحانه، زمانی ‌رخ ‌داد که ‌آمریکا درصدد برآمده ‌بود تا سرافکندگی و افتضاح ناشی از تسخیر لانه‌جاسوسی در تهران را با ربودن گروگان ها از لانه جاسوسی جبران کند.
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی/ رحیم رضاخانی
امروز پنجم اردیبهشت سالروز شکست حمله نظامی آمریکا به صحرای طبس است، تهاجم نظامی که آمریکایی‌ها از آن به «عملیات دلتا» یاد کردند و برای جیمی کارتر، رئیس جمهوری وقت آمریکا گران تمام شد.
پنجم اردیبهشت ماه سال 59 بود که حمله نظامی آمریکا به جمهوری اسلامی ایران در طبس رخ داد. در چنین روزی‌ دنیا شاهد شکست مفتضحانه شیطان بزرگ در مقابله با انقلاب اسلامی ایران بود. این ‌شکست مفتضحانه، زمانی ‌رخ ‌داد که ‌آمریکا درصدد برآمده ‌بود تا سرافکندگی و افتضاح ناشی از تسخیر لانه‌جاسوسی در تهران را با ربودن گروگان ها از لانه جاسوسی جبران کند.
‏صحرای طبس موجب رسوایی آمریکا شد
پس از فتح لانه جاسوسی آمریکا به دست توانای فرزندان قهرمان ملت مسلمان ایران، بزرگ‌ترین پیروزی دربُعد جهانی، نصیب جمهوری نوپای اسلامی ایران شد این عمل انقلابی باعث شد که افسانه شکست‌ناپذیری‌آمریکا به پوچی گراید و قدرت و ابهت آمریکا نزد ملتهای جهان مورد تمسخر قرار گیرد.
آمریکا، در پنجم اردیبهشت سال 59 با تعدادی هواپیمای نظامی و بیست هلیکوپتر، حمله خویش را به‌ایران آغاز کرد این هواپیماها و هلیکوپترها که حامل موتورسیکلتها و جیپهای نظامی و نارنجک و توپ ومسلسل بودند در صحرای طبس فرود آمدند تا از آن مکان، عملیات آزادسازی گروگانها را آغاز نمایند آنها قصد داشتند ابتدا با سلاحهای شیمیایی، نیروهای مستقر در لانه جاسوسی را از پای درآورده و زمینه ورودهلیکوپترها را به آن مکان فراهم کنند و پس از ورود هلیکوپترها، کماندوها به طور ضربتی گروگانهارا آزاد کرده و به داخل هلیکوپتر منتقل ساخته و سپس راهی پایگاهی شوند که هواپیمای حمل و نقل سی -130 مستقر بودند ،کماندوهای آمریکا برای اینکه بتوانند عملیات آزادسازی گروگانها را به نحو احسن انجام‌داده و نتایج مطلوب را به‌دست آورند! مدت‌ها قبل از عملیات، به منطقه ، آریزونا اعزام شده بودند تا درشرایط سخت آنجا، که شبیه به شرایط صحرای طبس می‌باشد، تمرین‌های لازم را انجام دهند و به محض‌ورود در طبس، آمادگی‌های لازم را برای اجرای طرح داشته باشند.
در آن سال‌ها انقلاب اسلامی ایران، نظام نوپا و نورسته ای بود که منافع نامشروع آمریکا را تنها در خاک خودش تهدید می کرد، ایران امروز اما به حدی از اقتدار در جهان و منطقه رسیده و به درجه‌ای از قدرت نائل آمده است که اگر تهدیدی از ناحیه این کشور متوجه ایران اسلامی شود، منافع نامشروع ایالات متحده را در غرب آسیا تهدید کند!. 
اگر اقتدار بازدارنده نظامی ما به این سطح نرسیده بود، امروز شاهد ده‌ها حمله مشابه آنچه که در طبس رخ داد می بودیم، امروز این اتفاق رخ نمی دهد و تنها صحبت از گزینه‌های نظامی روی میز می شود اما جرأت عملی کردن آن را ندارند، زیرا دلیل آن، توان بازدارندگی نظامی است که به لطف خدا و همت مدافعان این مرز و بوم ایجاد شده است، اگر شن‌‌ها روزی به امر خداوند مامور شدند تا ضامن امنیت این کشور باشند، امروز فرزندان ایران اسلامی با ایمان خود اجازه نخواهند داد پای حتی یک آمریکایی به مرزهای مقدس این کشور باز شود.
این شکست، آن قدر عظیم بود که گویی نیروهای شیطانی نیز به یاری و مساعدت نیروی ماورای طبیعت در این واقعه اعتقاد پیدا کردند؛ به طوری که وقتی از «هارولد براون»، وزیر دفاع وقت آمریکا چگونگی این شکست را پرسیدند، چنین پاسخ داد: «آیت الله خمینی در بالکن مقر سکونت خود حضور یافت و با هر حرکت دست او، یک هواپیما به زمین افتاد».پیام مهمی که در بازخوانی ناکامی توطئه های گوناگون دشمنان - که از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون علیه انقلاب اسلامی داشته‌اند وجود دارد، این است: مادامی که مسئولان نظام اسلامی و مردم با توکل و اعتماد به عنایت الهی، در مسیر آموزه‌های حیات بخش اسلام گام بردارند، لطف و امدادهای الهی همواره پشت و پناه آنها خواهد بود؛ همان گونه که به گفته امام، آن دانه های شن، مأمور خداوند بودند. امدادهای غیبی الهی، با خنثی کردن توطئه آمریکا، بقا و استمرار انقلاب اسلامی را تضمین کردند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات