سیاسی >>  انتخابات >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰  ، 
کد خبر : ۳۰۰۶۵۸
بسته انتخاباتی بصیرت

همراه با انتخابات 18

توصیه های رهبر انقلاب در مورد انتخابات 29 اردیبهشت/ واکنش مردانه دستجردی به منتقدین جمنا/ کارانه 250 هزار تومانی قالیباف برای جوانان بیکار/ جلیلی: با توییت و فشار ایمیلی نمی‌توان حقوق یک ملت را پاس داشت/ رحیمی: «جهانگیری» دلیلی برای انصراف از کاندیداتوری ریاست‌جمهوری ندارد/ پاسخ تند و تیز قالیباف به جهانگیری/ لاریجانی: «کاندیدای پوششی» تحقیر «روحانی» است.
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی

همراه با انتخابات 18مروری بر تازه ترین اخبار انتخابات 96/انتشار این اخبار به منزله تأیید آنها نیست و فقط ترسیم کننده فضای سیاسی انتخاباتی کشور در این مقطع است.

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

توصیه های رهبر انقلاب در مورد انتخابات 29 اردیبهشت

- همه باید قدر انتخابات را بدانند؛ انتخابات را گرامی بداریم.

- انتخابات باید سالم، با امنیت، با سلامت و با گستردگی انجام بگیرد. ان‌شاالله به توفیق الهی همین‌جور خواهد شد. علی‌رغم دشمنانی که مدام وسوسه میکنند.

- کسانی که رسانه‌های بیگانه را میبینند میدانند که دشمنان چطور دارند وسوسه میکنند که یک‌جوری انتخابات را خراب کنند.

- ملت ایران ان‌شاءالله با همین بیداری و هوشیاری که همیشه نشان دادند، در مقابل این حرکت خصمانه پیش بروند و یک انتخابات گسترده، بانشاط، با شور و شوق و سالم و همراه با امنیت ان‌شاءالله اتفاق بیفتد.

- این برای کشور یک ذخیره‌ای خواهد بود و کشور را مصونیت بسیاری خواهد داد.

- بنده شعارهای اقتصادی را در این دو سه سال اخیر برجسته کردم برای اینکه احساس کردم دشمن از این ناحیه میخواهد ضربه بزند.

- وقتی ما مشکل اقتصادی داشته باشیم بخشهای مختلف نخواهند توانست کارهای درست خودشان را انجام بدهند.

- امروز ظرفیت اقتصادی در کشور یک نقطه کلیدی و دارای اولویت است، لذاست که بنده روی این تکیه میکنم روی معیشت مردم تکیه میکنم، روی معیشت کارکنان دستگاههای مختلف تکیه میکنم روی معیشت کارکنان نیروهای مسلح تکیه میکنم، اینها باید دنبال بشود اینها باید با جدیت دنبال بشود.

خبرگزاری صدا و سیما


روحانی: باز هم یک برنامه 100روزه خواهم داشت

حسن روحانی به هنگام ورود به سازمان صدا و سیما برای ضبط برنامه تلویزیونی، درباره برنامه عملی خود درخصوص رونق تولید، خروج از رکود و حل بیکاری گفت : الان رکود نداریم جز در یک بخش، یعنی اقتصاد ما فقط در یک بخش و آن هم مسکن رکود دارد مابقی بخش ها از رکود خارج شده در عین حال درباره رونق اقتصادی هم در این برنامه آمده است ضمن اینکه من یک برنامه صد روزه هم خواهم داشت که اعلام می کنم.

ایرنا

ویژگی کاندیدای اصلح از نظر آیت الله حائری شیرازی

آیت الله محی الدین حائری شیرازی استاد حوزه علمیه قم گفت: تقوا و امانتداری مهمترین ویژگی کاندیدای اصلح برای قرار گرفتن در مقام ریاست جمهوری است.

باشگاه خبرنگاران

پاسخ هاشمی‌طبا درخصوص احتمال کناره‌گیری از انتخابات

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: هیچگاه نمی‌توان از قوانین فعلی پرش کنیم و باید آن‌ها را اصلاح کنیم و جریانی که در کشور وجود دارد را با حسن عمل ادامه دهیم. وی در خصوص اینکه آیا به نفع یکی از نامزدها در انتخابات ریاست جمهوری کنار می‌رود بیان داشت: نظر من همین است و هستم. چرا باید به نفع کسی کنار بروم؟ من با تصمیم شخصی پا به این عرصه گذاشتم و همان‌گونه که در ورزش فرار وجود ندارد همه باید در صحنه حضور داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران

چه کسانی مستند انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری را می سازند؟

سید مصطفی آقا میرسلیم : تا کنون به خبرنگاران در این مورد چیزی نگفته است.

اسحاق جهانگیری کوشایی: رضا میرکریمی

حسن روحانی: از بهروز شفیعی، حسین دهباشی و رضا میرکریمی به عنوان سه گزینه احتمالی سازندگان فیلم روحانی نام برده شده است.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی: از مهدی نقویان و محمد علی فارسی نام برده می شود، اما شنیده ها بیشتر گزینه فارسی را تقویت می کند.

محمدباقر قالیباف: ز برادران رضوی بیشتر از سایرین نام برده شد برادر بزرگتر در کارزار انتخاباتی گذشته مستند انتخاباتی قالیباف را ساخت.

سید مصطفی هاشمی طبا: وی از فرزین رضائیان به عنوان سازنده مستندش نام برد

ایسنا

شعار اصلاح طلبان برای انتخابات مشخص شد

حسن رباطی در سمینار آموزشی توجیحی مدیران ستادهای انتخاباتی ائتلاف اصلاح طلبان در مناطق ٢٢ گانه شهر تهران گفت: شعار اصلاح طلبان برای این دوره 21+1 است.

مشرق
هاشمی‌طبا: برنامه‌های تبلیغاتی‌ام فقط در صداوسیما است

سیدمصطفی هاشمی‌طبا نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: تمامی برنامه‌های تبلیغاتی من فقط از طریق سازمان صداوسیما خواهد بود.

ایسنا

نقوی‌حسینی: رقبای اصولگرا و اصلاح‌طلب به‌نفع جناح‌های خود کنار می‌کشند

سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با این پیش‌بینی که انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم کشیده نمی‌شود، گفت: کاندیداهای اصولگرا و اصلاح طلب درانتخابات هر کدام به نفع دیگری کنار می‌روند تا در نهایت شاهد رقابتی بین دو کاندیدا از دو جناح باشیم که نتیجه انتخابات را در همان دور اول تعیین می‌کنند.

تسنیم
«محمد دهقان» رئیس ستاد انتخاباتی قالیباف شد

مهدی ذاکری نماینده محمدباقر قالیباف در کمیته بررسی تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، گفت که دکتر محمد دهقان نماینده مجلس شورای اسلامی به عنوان رئیس ستاد انتخابات دکتر قالیباف انتخاب شد.

مهر

واکنش مردانه دستجردی به منتقدین جمنا

مرضیه وحید دستجردی سخنگوی شورای مرکزی جبهه مردمی گفت: جبهه مردمی یک جبهه کارآمد است. نمی دانم جبهه چه کرده بود که این همه هجمه علیه آن صورت گرفت، معلوم شد که بسیاری از به وجود آمدن این جبهه دردشان آمد که امیدواریم خدا دردشان را درمان کند.

فارس
کارانه 250 هزار تومانی قالیباف برای جوانان بیکار

محمدباقر قالیباف در پیام ویدیویی خود گفت: اگر توفیق خدمت پیدا کنم سامانه ملی کارانه را راه اندازی می کنم که در این سامانه جوانان بالای 18 سال بیکار در آن ثبت نام می کنند و تا موقع پیدا کردن شغل ماهانه مبلغ 250 هزار تومان به آنها پرداخت خواهد شد.

فارس

جلیلی: با توییت و فشار ایمیلی نمی‌توان حقوق یک ملت را پاس داشت

سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دولتی که ضعف تدبیر داشته باشد، نمی تواند از فرصت های بزرگ در سیاست خارجی به خوبی استفاده کند و استفاده به موقع و صحیح از فرصت ها در تعامل با کشورهای دنیا به دولتی توانا و دانا نیاز دارد.

تسنیم

«صفحه ویژه انتخابات ۹۶» در سایت KHAMENEI.IR راه‌اندازی شد

پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای «صفحه‌ی ویژه انتخابات ۹۶» شامل دیدگاه‌های رهبر انقلاب درباره‌ی انتخابات را راه‌اندازی کرد. این صفحه تا روز انتخابات به‌صورت منظم روزآمد می‌شود.

کاربران می‌توانند برای ورود به این صفحه به نشانی farsi.khamenei.ir/entekhabat96 مراجعه کنند.

ایسنا

بادامچیان: در نهایت باید یکی از کاندیداهای اصولگرا باقی بماند

اسدالله بادامچیان نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت که اصولگرایان باید در مرحله آخر انتخابات یک نامزد داشته باشند. وی همچنین گفت: من معتقدم آمدن اسحاق جهانگیری به صحنه انتخابات یک اشتباه سیاسی بزرگ بود چون آمدن معاون اول رئیس جمهور در صف نامزدهای انتخابات معانی خاصی دارد که همه آن معانی به ضرر خود رئیس جمهور است.

باشگاه خبرنگاران

پورابراهیمی: وعده افزایش یارانه از سوی نامزدها فریب مردم است

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی گفت: هدف از وعده‌های مبنی بر افزایش یارانه یا فریب مردم است یا کسی که چنین وعده‌ای می‌دهد از مباحث اقتصادی بی‌اطلاع است.

باشگاه خبرنگاران

طاهرنژاد: "هاشمی‌طبا" تا پایان در عرصه انتخابات می‌ماند

شیدالله طاهرنژاد عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: هاشمی‌طبا معمولا پای کاری که شروع می‌کند، می‌ایستد و فکر می‌کنم تا پایان در عرصه انتخابات بماند.

تسنیم

رحیمی: «جهانگیری» دلیلی برای انصراف از کاندیداتوری ریاست‌جمهوری ندارد

علیرضا رحیمی نماینده مردم تهران در مجلس گفت: اسحاق جهانگیری دلیلی برای انصراف از کاندیداتوری ریاست‌جمهوری ندارد.

فارس

فایننشال تایمز: آمریکا باید از اظهاراتی که موجب شکست حسن روحانی در انتخابات می‌شود اجتناب کند

روزنامه انگلیسی «فایننشال تایمز» در تحلیلی نوشت: سخنان «رکس تیلرسون»، وزیر خارجه آمریکا علیه توافق هسته‌ای با ایران، مضحک و خطرناک بود زیرا آمریکا خود تایید کرده بود که ایران به طور کامل به تعهدهایش در زمینه توقف ساخت سلاح اتمی پایبند بوده است. وی همچنین نوشت: صحبت درباره مذاکرات مجدد هسته‌ای با ایران از سوی آمریکا، باخت حسن روحانی را در انتخابات رقم می‌زند.

میزان

نقوی حسینی: هر سه عضو هیات نظارت تهران از اصلاح‌طلبان و لیست امید هستند

سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلسگفت: در استان تهران هر سه عضو هیات نظارت از مجموعه اصلاح‌طلبان و از لیست امید مجلس هستند؛ چرا که هیات نظارت استان‌ها را مجامع نمایندگان استان‌ها انتخاب می‌کنند و مجمع نمایندگان استان تهران که 35 نفر هستند تعداد 33 نفرشان از لیست امید و مجمع اصلاح طلبان هستند و دو نفر فقط اصولگرا هستنند و به همین جهت هر 3 نفر از لیست اصلاح طلبان انتخاب شدند و مسئولیت رد و تائید استان تهران به عهده دوستان اصلاح طلب ماست.

فارس

پاسخ تند و تیز قالیباف به جهانگیری

قالیباف در قم گفت: مخالفان ایجاد 5 میلیون شغل، نگاهشان به جای دیگری است.این سزاوار نیست که جوان ما می‌بیند مادرش در خانه مردم خدمتگذاری می‌کند و پول جمع می‌کند تا فرزندش درس بخواند و تمام آرزوی این فرزند جبران محبت‌های مادر خود است، اما وقتی فارغ‌التحصیل می‌شود باید پول توجیبی خود را باز هم از مادرش بگیرد که نتیجه آن آسیب‌های اجتماعی و خانوادگی است.

خبرگزاری دانشجو

انتخابات ریاست جمهوری ایران در چند کشور برگزار می شود؟

علی پورعلی مطلق،دبیر ستاد انتخابات کشور گفت : انتخابات ریاست جمهوری در ۲۶۹ شعبه اخذ رای در ۱۰۲ کشور و ۱۳۱ نمایندگی جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

فارس

میرسلیم: برخی مسئولان با آمارسازی مردم را فریب می‌دهند

سیدمصطفی میرسلیم نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گفت: این اشتباه بود که دولت بین مهار تورم و رشد اقتصادی، به سراغ تورم رفت و باعث ایجاد رکود اقتصادی و به تعطیلی کشاندن کارخانه‌های بزرگ تولیدی و صنعتی شد.

جام نیوز

حمله ناغافل جهانگیری به روحانی!

جهانگیری در آیین بهره برداری از مرحله نخست اتصال فیبرنوری به منازل گفت: برخی می‌گویند و شعار می‌دهند که می‌خواهند این میزان شغل ایجاد کنند، این برادر عزیز یا شغل ایجاد نکرده یا عدد و رقم متوجه نمی‌شود!

خاطرنشان می‌شود اظهارات آقای جهانگیری در حالی‌است که حجت الاسلام والمسلمین روحانی، رئیس جمهور محترم، در تبلیغات انتخاباتی سال 92 خود وعده کارآفرینی چهار میلیونی داده بود.

آخرین خبر

جدال غیر مستقیم دو نامزد؛ انتخابات داغ شد

به گزارش آخرین خبر، در میان کاندیداهای ریاست جمهوری، محمد باقر قالیباف امروز زودتر از بقیه نامزدها، فعالیت های خود را شروع کرد. وی با حضور در جلسه فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس ضمن ارائه برنامه های خود برای دولت دوازدهم، از هدف مشترکش با سید ابراهیم رئیسی سخن گفت، هدفی که از مصمم بودن آنها برای تکرار نشدن دولت یازدهم خبر می دهد.

تسنیم

ماجرای جلسه آیت‌الله هاشمی با روحانی درمورد «کاندیدای پوششی»

محمد هاشمی می گوید: آیت‌الله هاشمی می‌گفتند رقابت شدید خواهد بود و باید آمادگی داشت. ایشان معتقد بودند که باید بیش از یک نفر در صحنه حضور داشته باشد، چون شکل مناظره‌ای که از سال 92 باب شد، کار را مشکل می‌کرد. معتقد بودند اگر قرار باشد پنج، شش نفر به یک نفر باشد کار سخت می‌شود بالاخره این حرف‌ها و مناظرات تأثیرات خود را می‌گذارد. بنابراین آماده بودن برای این صحنه را لازمه پیروزی می‌دانستند. البته این بحث کاندیدای پوششی و حمایتی به شکل الان مطرح نبود که حتما کاندیدای پوششی حضور داشته باشد.

تسنیم

لاریجانی: «کاندیدای پوششی» تحقیر «روحانی» است

محمد جواد لاریجانی عضو شورای نظارت بر صداوسیما حضور اسحاق جهانگیری به عنوان کاندیدای پوششی برای رئیس‌جمهور فعلی را تحقیر روحانی دانست و گفت: پوششی‌ها نباید در مناظرات صداوسیما حضور یابند چرا که اصلاً کاندیدا نیستند.

مهر

مطالب منتشر شده به نقل از همسر رئیسی تکذیب شد

سایت سمعک نیوز با انتشار توضیحی بر روی خروجی خود درباره مصاحبه جمیله علم الهدی نوشت: متاسفانه مشخص شد که مصاحبه ای در کار نبوده و متن مذکور مخدوش و غیرقابل استناد است.

ایلنا
یونسی: جهانگیری باید تا روزهای آخر در میدان باقی بماند

علی یونسی دستیار ویژه رییس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: وقتی در جناح سیاسی رقیب، چندین نامزد وارد عرصه انتخابات شده‌اند، حضور آقای جهانگیری می‌تواند کمک‌کننده باشد. به نظرم او باید تا روزهای آخر در میدان باقی بماند و از دولت تدبیر و امید و عملکرد آن، دفاع کند.

مشرق
سید محمود رضوی سرپرست تبلیغات ستاد قالیباف شد

سید محمود رضوی تهیه‌کننده بهترین فیلم جشنواره فیلم فجر، سرپرست تبلیغات ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف شد.

الف

چه کسی پای برج ها را امضا کرد؟

روز گذشته رئیس جمهور نسبت به فروش تراکم در شهر با عنوان شهرفروشی انتقاد کرد. ممکن است مردم عادی از رویه های قانونی فروش تراکم بی اطلاع باشند ولی آقای رئیس جمهور بخوبی می دانند که مجوز بلندمرتبه سازی در شهر، نیازمند مصوبه کمسیون ماده 5 است که این کمسیون 8 عضو دارد و تنها یک عضو آن نماینده شهرداری است و یک عضو از شورای شهر و 6 عضو دیگر دولتی اند. با این توضیح چرا تخلف دولتی ها پای مدیریت شهری نوشته می شود؟

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات