صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸  ، 
کد خبر : ۳۰۰۶۷۰

اخبارویژه روزنامه های 6 اردیبهشت96

کیهان


شرق: وضعیت روحانی در انتخابات لرزان است


یک روزنامه حامی دولت با وجود اغراق درباره پایگاه رأی روحانی نوشت او احتمالا به مرحله دوم انتخابات می‌رود.


شرق در یادداشتی نوشت: برآورد می‌شود آقای روحانی آرای 45 درصد از واجدان را جذب کند. مجموعه کاندیداهای محافظه‌کار، 40 درصد از آرا را کسب می‌کنند که 32 درصد از آن متعلق به آقای رئیسی است.


شرق می‌افزاید: به دلیل وضعیت لرزان روحانی و با وجود بیشتر بودن آرای وی، احتمال دو مرحله‌ای شدن انتخابات نیز وجود دارد.


اگر انتخابات در این وضعیت دو مرحله‌ای شود، جناح راست با تمام نیرو پشت سر آقای رئیسی قرار می‌گیرد و حتی امکان طرح شعار افزایش یارانه نیز وجود دارد. ولی با توجه به عدم طرح آن در مرحله اول، زیاد مورد اعتنای مردم قرار نمی‌گیرد.


گفتنی است طی سال‌های اخیر آرای منفی آقای روحانی افزایش یافته و به موازات افزایش نارضایتی مردم از بی‌دستاوردی برجام که بالای 70 درصد مردم را شامل می‌شود، محبوبیت او نیز رو به کاهش گذاشته است به نحوی که ممکن است وی حتی کمتر از 40 درصد آرا را حائز شود.



سناریوسازی امنیتی به جای پاسخگویی درباره فساد 11 هزار میلیاردی


رئیس ستاد انتخاباتی رئیس‌جمهور به جای پاسخگویی درباره اختلاس 11 هزار میلیارد تومان از اموال فرهنگیان، به حاشیه‌سازی امنیتی و سیاسی پرداخت.


محمد شریعتمداری (معاون اجرایی روحانی) دیروز در جمع مسئولان ستادهای فرهنگیان روحانی گفت: با روی کار آمدن دولت یازدهم، اعتماد مردم برگشت و دولت آرامشی در بازار ایجاد کرد. روند کاهنده تورم در این دولت بی‌نظیر است. برخی‌ها رونق نیافتن اقتصاد را رکود می‌گویند؛ بله در اقتصاد اینطور است، اما در صنعت رشد پیدا کرده‌ایم. ما از قعر دره به کف رسیدیم و حالا باید بسازیم و بالا برویم.


رئیس ستاد روحانی ادامه داد: ما عقب‌ماندگی‌های تاریخی در آموزش و پرورش داریم و افسوس می‌خورم، چرا بچه من زمانی که به معلمش نگاه می‌کند، آرزو نکند که معلم شود. باید یکی از انتخاب‌های دانش‌آموزان، شغل معلمی باشد. کاستی‌ها و مشکلات در آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت، باید در دولت یکبار برای همیشه بشکند و انشاءالله در دولت آینده این اتفاق رخ خواهد داد.


او خطاب به یکی از معلمان معترض که درباره زندانی بودن فعالان صنفی سخن گفت، اظهار داشت: ما اینجا جمع شدیم که انتخاب اصلح داشته باشیم. شما فکر می‌کنید اگر آقای قالیباف که رئیس‌ پلیس و آقای رئیسی که رئیس دادگستری بودند به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شوند، تعداد معلمان زندانی کمتر می‌شود؟


این نوع استدلال کردن محمد شریعتمداری، در حالی است که خود وی و آقایان روحانی و پورمحمدی و آشنا و... در دولت نیز دارای سوابق امنیتی هستند و معلوم نیست که آیا داشتن سمت انتظامی یا قضایی جرم است!


اما آنچه جالب است مسکوت گذاشتن ماجرای اختلاس 11 هزار میلیارد تومانی در صندوق ذخیره فرهنگیان توسط منصوبان دولت است. دولت در شب انتخابات سعی دارد با افزایش حقوق‌های ناگهانی که اقدامی صددرصد عوام‌فریبانه است، بی‌اعتنایی چند ساله به فرهنگیان و موضوع فساد 11 هزار میلیاردی را به حاشیه بیاندازد.


با وجود این قبیل اقدامات پوپولیستی که در قبال مستمری‌بگیران نیز تکرار شده، محمدعلی نجفی رئیس ستاد فرهنگیان روحانی در جمع اعضای این ستاد، ضمن فرار به جلو، رقبای روحانی را متهم به پوپولیسم کرد.


مشکل از فقدان اعتماد به نفس بود نه نگرانی برای عدم تأیید صلاحیت روحانی


با پایان موضوع بررسی صلاحیت‌ها و تأیید روحانی، بهانه مدعیان اصلاح‌طلبی برای تحمیل نامزد موازی برطرف شده اما آنها همچنان بر ادامه نامزدی جهانگیری اصرار دارند.


مدعیان اصلاح‌طلبی با این توجیه که ممکن است روحانی رد صلاحیت شود، سعی کردند نامزدی اسحاق جهانگیری را که  وهن دولت و شخص روحانی محسوب می‌شد، توجیه کنند. آنها مدعی بودند نامزدی جهانگیری، حاصل تجربه 4 سال قبل در رد صلاحیت‌ هاشمی و برای خالی نماندن عرصه از نامزد مطلوب این طیف است.


اما اکنون که صلاحیت روحانی تأیید شده، جهانگیری همچنان در رقابت‌ها حضور دارد و موضوع این مسئله این است که اصل ماجرای نامزدی او به مشکل فقدان اعتماد به نفس در روحانی و ائتلاف حامی برمی‌گردد به این معنا که این طیف بالاتفاق باور دارند که دست روحانی خالی است و وی قادر به دفاع از کارنامه خالی خود در مناظره‌ها نیست. دوپینگ رئیس‌جمهور با نامزد مکمل و کمکی، امری بی‌سابقه در طول 37-8 سال گذشته است.


دولت رونق داد /گزارش بیکاری محرمانه شد!


در حالی که دولت ادعا می‌کند اشتغال را افزایش داده و از بیکاری کم کرده است، گزارش بیکاری به مجلس محرمانه شد.


به گزارش روزنامه همشهری، بر اساس تصمیم مجلس، وضعیت اشتغال و بیکاری در یک کارگروه پیگیری خواهد شد. علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز یکشنبه برای ارائه گزارشی درباره میزان تولید و وضعیت بیکاری در نشست غیرعلنی مجلس حاضر شد تا پشت درهای بسته این موضوع مورد واکاوی قرار گرفته باشد.


پس از اتمام این جلسه، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به جلسه غیرعلنی مجلس در خصوص وضعیت اشتغال و گزارشی که وزیر کار در این زمینه ارائه کرد، مقرر شد این موضوع در یک کارگروه پیگیری شود. رئیس مجلس، در خصوص جلسه غیرعلنی اظهار کرد: از وزیر کار خواستیم تا گزارشی در مورد وضعیت اشتغال که موضوع مهمی است ارائه کند و نمایندگان هم پس از ارائه گزارش وزیر کار، نظرات خود را در این زمینه مطرح کردند. لاریجانی ادامه داد: در نهایت مقرر شد، مسئله اشتغال در یک کارگروه پیگیری شود.


آمارهای رسمی از روند صعودی نرخ بیکاری حکایت دارد که باعث شده نرخ بیکاری از 10/4 درصد در سال 92 به 12/4 درصد در سال 95 برسد. تازه‌ترین گزارش مرکز آمار حاکی از آن است که جمعیت فعال(شاغل و بیکار) 10 ساله و بیشتر کشور در سال 95، به رقم 25 میلیون و 791 هزار و 450 نفر رسیده است که 12/4 درصد از این جمعیت، معادل 3 میلیون و 203 هزار و 398 نفر بیکار هستند. این گزارش می‌افزاید: تعداد کل شاغلان 10 ساله و بیشتر به 22 میلیون و 588 هزار و 52 نفر می‌رسد که 10/3 درصد از این افراد دارای اشتغال ناقص زمانی هستند که به هر دلیلی در هفته کمتر از 44 ساعت کار می‌کنند آماده خواهان و آماده کار بیشتر هستند.


کارچاق‌کنی اقتصادی نفوذی سفارت انگلیس در حزب کارگزاران


عضو مرکزیت حزب کارگزاران می‌گوید تعطیلی کارخانه‌ها، صوری است.


سعید لیلاز در گفت‌وگو با خبر آن‌لاین مدعی شد کارخانه‌هایی که ادعای تعطیلی می‌کنند صوری بوده‌اند.


وی می‌گوید: وقتی راجع به تعطیلی کارخانه‌ها صحبت می‌شود، ممکن است این نوستالژی پدید آید و موج رسانه‌ای ایجاد شود، حتی می‌توان واقعیت‌ها را قلب کرد، در حالی که در حال حاضر به گواه آمار، تولید صنعتی ایران از بالاترین رکورد تاریخی خود حدود 4 تا 5 درصد بیشتر است.


وی افزود: در حال حاضر مسئله این است که دچار اشباع در تولید صنعتی هستیم و این اشباع اتفاقا در دهه 90 شروع شده است.


او اضافه کرد: همیشه در پاسخ به نقدهایی که درباره رکود اقتصادی مطرح می شود، گفته‌ام به شهرک‌های صنعتی بروید و در کارخانه‌های تعطیل را بزنید. از نگهبان‌هایشان بپرسید چند سال است که تعطیل هستید قطعا گروه کثیری از آنها خواهند گفت که هرگز فعالیتی نداشته‌اند که بخواهند تعطیل شوند.


لیلاز گفت: داستان این کارخانه‌های به ظاهر تعطیل این است که همه آنها با دلار مصنوعا پایین نگه داشته شده، یعنی دلاری که 10 سال قیمت آن ثابت بوده و به نسبت تورم هر سال بالا رفته، وام ارزی گرفتند؛ بعضی‌ها رفتند و برای کارخانه یک میلیون یورویی سه میلیون یورو ال‌سی باز کردند. یک میلیون یورو را خودشان برداشتند، یک میلیون یورو را به عنوان رشوه به طرف خارجی دادند، بقیه را هم کارخانه آوردند و آن را نصب کردند.


لیلاز تصریح کرد:  تمام این کارخانه‌هایی که در لیست تعطیلی قرار می‌گیرند، همان کارخانه‌هایی هستند که با وام ارزی ایجاد شدند در حالی که مالکان آن به اندازه یک جوراب پول خرج نکرده بودند.


وی اضافه کرد: همان لحظه‌ای که کارخانه را می‌ساختند هم هدفشان تولید نبود، چون سودشان را از آن یک میلیون یورو برده بودند.


او گفت: اگر بخواهیم تولید صنعتی دولت یازدهم را با عملکرد دو دولت قبل مقایسه کنیم از بالاترین عملکرد دولت قبل 20 درصد بالاتر است و حتی اصلا قابل مقایسه با مرداد 92 نیست.


یادآور می‌شود سعید لیلاز جزو بازداشتی‌های فتنه 88 بود که به همراه 50 نفر دیگر توسط حسین رسام، جذب سفارت انگلیس شد. وی پس از آزادی جذب مرکزیت حزب اشرافی کارگزاران شد و در کار آمارسازی و صورت‌سازی سرویس می‌دهد.


اظهارات اخیر لیلاز در نسبت دادن تعطیلی کارخانه‌ها به دولت قبل در حالی است که مقامات دولتی و روزنامه‌های آنها تا همین چند روز قبل، تعطیلی کارخانه‌ها را انکار می‌کردند و اکنون با تأیید تعطیلی آن را به دولت قبل نسبت می‌دهند. از طرف دیگر، وی این کارخانه‌ها را صوری معرفی می‌کند اما سؤال این است که آیا کارخانه‌های دیرپایی مانند ارج و آزمایش و کاشی ایرانا و روغن‌نباتی جهان، پارس الکتریک، قند ورامین، سیمان ایلام، ایران چوب، قند کرج و کردستان و فریمان، فولاد سهند، پلی‌اکریل، داروگر و... کارخانه‌های صوری بوده‌اند  که در طول چند دهه گذشته فعالیت داشته‌اند؟! چرا عضو مرکزیت کارگزاران نمک بر زخم مدیران و کارگران این کارخانه‌ها می‌پاشد!


اما حکایت صورت‌سازی و آمارسازی برای خوب نشان دادن اوضاع اقتصادی، تکرار همان خیانتی است که کسانی در دولت سازندگی مرتکب شدند و همه‌چیز را گل و بلبل نشان دادند تا اینکه تورم به رکورد تاریخی 49/4 درصد رسید و منجر به اعتراضات گسترده اجتماعی در اسلامشهر و مشهد و... شد. آیا نفوذی سفارت انگلیس در کارگزاران، مأموریت تازه‌ای برعهده دارد؟!


نیویورک‌تایمز: مردم ممکن است روحانی را سر صندوق تنبیه کنند


رسانه‌های غربی انتخاباتی سخت را برای روحانی پیش‌بینی می‌کنند. نیویورک‌تایمز با نگرانی نوشت روحانی ممکن است سر صندوق‌ از سوی مردم تنبیه شود.


این روزنامه با بیان اینکه از نگاه تحلیلگران، رقابت نهایی در انتخابات به روحانی و رئیسی (یک مقام سابق قضایی) ختم می‌شود، نوشت: انتخاب دوباره روحانی به هیچ وجه قطعی نیست. او ممکن است در صندوق‌های رأی تنبیه شود و رئیسی تندرو سر کار بیاید.


روزنامه صهیونیستی تایمز آو اسرائیل نیز در گزارشی نوشت: حسن روحانی رئیس‌جمهور فعلی ایران، مبارزه سختی را با نامزدهای تندرو در پیش دارد. رقیب وی ابراهیم رئیسی است.


در همین حال خبرگزاری رویتر نوشت: روحانی رئیس‌جمهور عملگرا به مصاف تندروها می‌رود. به اعتقاد تحلیلگران، بزرگ‌ترین چالش روحانی در  این انتخابات که از سوی میانه‌روها و محافظه‌کارانی چون علی لاریجانی رئیس مجلس نیز حمایت می‌شود، ابراهیم رئیسی است.


فرانس‌پرس هم گزارش داد: مبارزات  انتخابات ریاست‌جمهوری ایران روز جمعه در حالی آغاز شد که حسن روحانی رئیس‌جمهوری کنونی با نبرد شدید و سختی با تندروها روبه‌روست. ابراهیم رئیسی، قاضی پیشین رقیبی جدی برای روحانی تلقی می‌شود. او  مدیر یک بنیاد نیرومند مذهبی در شهر مقدس مشهد است و بر توجه به فقیران و نیازمندان، تاکید دارد.


روزنامه دیلی‌میل نیز معتقد است ابراهیم رئیسی از پشتوانه مذهبی قوی برخوردار است.


روزنامه واشنگتن‌پست اما می‌نویسد: انتخابات آتی ایران احتمالا رقابتی تنگاتنگ میان سه نامزد شامل روحانی، رئیسی و قالیباف است.


خراسان
مصوبه جدید دولت درباره بودجه تخصیص نیافته احیای دریاچه ارومیه 
بر اساس گزارش وزارت کشور به هیئت دولت در خصوص تخصیص نیافتن و پرداخت نشدن برخی اعتبارات مصوبات مهم سال گذشته دولت همچون اختصاص 820 میلیارد تومان جهت احیای دریاچه ارومیه و 10 میلیارد تومان جهت مقابله با پدیده گرد و غبار، با تصمیم جدید کابینه، سازمان برنامه و بودجه موظف شده است مبالغ مورد نیاز مصوبات سال 95 را که به دلیل محدودیت های مالی معطل مانده، در سال 96 تامین و شرایط اجرا شدن آنها را تسهیل کند.
تداوم درخواست ها برای لغو مصوبات استانی دولت سابق
بر اساس نامه های تعدادی از وزارتخانه ها و سازمان های دولتی به مسئولان اجرایی، با اشاره به مصوبات استانی دولت نهم و دهم در خصوص ضرورت انجام برخی اقدامات یا واگذاری برخی اراضی دولتی، مدیران مربوطه تاکید کرده اند این تصمیمات کابینه های سابق در حالی تصویب شده که ابلاغیه های مذکور، تصریح به فوریت اجرای طرح های مذکور دارد اما با عدم آغاز عملیات اجرایی این مصوبات با گذشت سال ها، ضرورت لغو آنها کاملا احساس می شود. 


ایران
مشاور وزیر نفت: اموال بابک زنجانی روی دست دولت «باد» کرده است

مشاور وزیرنفت درباره آخرین وضعیت فروش اموال بابک زنجانی که به‌جای بخشی از بدهی وی به وزارت نفت واگذار شده است، به تسنیم گفت: اموال فعلاً روی دست‌مان «باد» کرده؛ به همین خاطر دست نگه داشته‌ایم تا وضعیت بازار مسکن بهتر شود. به گفته اصغر هندی، مسئول کمیته پیگیری مطالبات وزارت نفت تاکنون مقدار بسیار کمی از اموال زنجانی  به فروش رفته که قابل توجه نیست. هندی درباره آخرین وضعیت فروش شرکت‌های زنجانی هم گفت: برای اینکه شرکت‌ها سر پا بمانند، فعلاً مشغول مدیریت‌شان هستیم تا هر موقع وضعیت بهتر شد، بفروشیم.

ادعای درگیری قایق ایرانی و کشتی اماراتی

رسانه‌های اماراتی مدعی شدند میان یک قایق ایرانی و یک کشتی اماراتی در خلیج ‌فارس تعقیب و گریز رخ داده است. به گزارش فارس، وبگاه خبری «گالف نیوز» ادعا کرد یک قایق ایرانی بعد از ورود غیرقانونی به آب‌های سرزمینی امارات، از سوی یک کشتی اماراتی مورد تعقیب قرار گرفته و میان آنها درگیری نیز رخ داده است. گفته می‌شود در جریان این درگیری‌ها یک نظامی اماراتی کشته شده است.

پرونده عیسی سحرخیز مشمول جرم سیاسی نشد

وکیل عیسی سحرخیز گفت: 20 اردیبهشت ماه  محاکمه موکلم به اتهام توهین به رئیس قوه ‌قضائیه و رئیس جمهوری  در شعبه 1057 دادگاه کارکنان دولت برگزار می شود. به گزارش تسنیم، سید محمود علیزاده طباطبایی افزود: دادگاه تجدید نظر  پرونده را از مصادیق جرم سیاسی ندانست و اکنون قرار است 20 اردیبهشت ماه موکلم در دادگاه کارکنان دولت محاکمه شود. به گفته وی، هم اکنون سحرخیز مشغول تحمل 3 سال حبسی است که سال گذشته، شعبه 28 دادگاه انقلاب حکم داده است. او از طرف زندان در بیمارستان بستری است.

میلیاردر اماراتی، واسطه ایران و ترامپ

یک سایت مصری مدعی شد که ایران از «حسین علی سجوانی»، میلیاردر اماراتی و دوست صمیمی دونالد ترامپ خواسته است که برای ملایم ساختن دیدگاه ترامپ درباره ایران نقش میانجی ایفا کند. به گزارش عصر ایران، حسین علی سجوانی یک میلیاردر شیعه اماراتی است که از گذشته با ترامپ روابط اقتصادی داشته و از دوستان صمیمی وی به شمار می‌رود.
 


آرمان

بوش پدر بستری شد

شنیده شد که جورج دبلیو بوش، رئیس جمهور اسبق آمریکا به دلیل ابتلا به ذات‌الریه در بیمارستان هاستون بستری است. الف نوشت؛ مرکز پزشکی بیمارستان‌ هاستون اعلام کرد: بوش پدر که ۹۲ سال دارد، روحیه خوبی داشته و به خوبی در بیمارستان استراحت می‌کند. بر اساس بیانیه نوشته شده، بوش پدر چند روز دیگر برای مراقبت و نظارت بیشتر در بیمارستان خواهد بود.

توئیت ظریف درباره گفت‌وگو

شنیده شد که محمدجواد ظریف گفت: باید از الگوی «تحمیل و محرومیت» به الگوی «گفت‌وگو و مشارکت همگانی» تغییر جهت دهیم. الف نوشت؛ وزیر امور خارجه با اشاره به حضور و سخنرانی‌اش در اولین اجلاس وزرای خارجه «۱۰ تمدن کهن جهان» در یونان در صفحه توئیتر خود در این ارتباط نوشت: امروز در مجمع تمدن‌های کهن در آتن گفتم: ما باید از الگوی «تحمیل و محرومیت» به الگوی «گفت‌وگو و مشارکت همگانی» تغییر جهت دهیم.

شعار اصلاح طلبان برای انتخابات

شنیده شد که حسن رباطی در سمینار آموزشی توجیحی مدیران ستادهای انتخاباتی ائتلاف اصلاح طلبان در مناطق ٢٢ گانه شهر تهران گفت: شعار اصلاح طلبان برای این دوره 21+1 است.مسؤل ستاد انتخابات تهران شورای عالی‌ سیاستگذاری اصلاح‌طلبان ادامه داد:هر نفر یک ستاد است شعار ماست.امیدواریم حرکت و موجی را به راه بیندازیم مانند اسفند 94.

پاسخ رضا کیانیان به حمید رسایی

شنیده شد که رضا کیانیان به اعتراض حمید رسایی نسبت به تحریف حرف‌هایش در اینستاگرام واکنش نشان داد. خبرآنلاین نوشت؛ چند روز پیش رضا کیانیان با انتشار ویدئویی از حمید رسایی از مردم دعوت کرد که در انتخابات شرکت کنند. پس از انتشار این ویدئو حمید رسایی در کانال تلگرامی خود مدعی شد که کیانیان با انتشار فیلمی تقطیع‌شده نظر او را تحریف کرده است. حال رضا کیانیان در واکنش به این ادعا در اینستاگرام نوشته است: «من از همه می‌خواهم بروند در سایت آپارات و فیلم کامل را ببینند. و متاسفم که در اینستاگرام نمی‌شود بیشتر از یک دقیقه ویدئو آپلود کرد.»

واکنش فردوسی‌پور به پرسپولیسی‌بودن

شنیده شد که بحث فردوسی‌پور و برهانی به ماجرایی همیشگی کشید. خبرآنلاین نوشت؛ آرش برهانی در بخش پایانی صحبت‌هایش در برنامه 90 گفت: «ممکن است عده‌ای بگویند که مثلا عادل فردوسی‌پور استقلالی است یا پرسپولیسی اما واقعیت این است که برنامه 90 بهترین برنامه تلویزیون است و این اتفاق حاصل یک برنامه‌ریزی است. من از شما می‌خواهم حسن نیت بیشتری نسبت به تیم 2 ستاره ایران نشان دهید تا برخی شائبه‌ها در مورد برنامه نود از بین برود و استقلالی‌ها هم اعتمادشان را دوباره به شما و برنامه خوبتان به دست آورند.» فردوسی‌پور هم در پاسخ به این نکته گفت: «خدا را شاهد می‌گیرم که برای من تیم‌ها هیچ‌فرقی با هم ندارند. در ضمن احتمالا 2 هفته آینده مسابقه پیامکی‌مان را در مورد اینکه طرفدار چه تیمی هستید برگزار خواهیم کرد.»

انتقاد آشنا از صدا و سیما

شنیده شد که حسام‌الدین آشنا در جلسه‌ای که اخیرا در دانشکده صداوسیما و به صورت غیرخصوصی برگزار شده، رسما از عوامل برگزاری مناظره‌ها می‌خواهد که سوالات را هم در اختیار کاندیداها و مردم قرار دهند و مناظره‌ها در چارچوب این سوالات از پیش اعلام شده برگزار شود! وی درباره اینکه چرا باید صداوسیما برگزار کننده مناظره باشد سوالاتی را مطرح می‌کند؛ با این حال در بخشی از اظهارات خود عنوان می‌کند که حجت‌الاسلام روحانی در سال 92 با بهره‌گیری از همین مناظره‌ها توانست بر مسند ریاست‌جمهوری بنشیند. آشنا همچنین با عتاب و خطاب به دست‌اندرکاران صداوسیما می‌گوید: چه کسی به شما حق داده هوش هیجانی یا هوش تصویری کاندیدا را بسنجید؟!

صدور کیفرخواست برای زمین‌خواری پردیس

شنیده شد که کیفرخواست پرونده یک باند زمین‌خواری متشکل از تعدادی سردفتر و وکیل که با همکاری برخی عوامل اداره ثبت و یکی از مسئولان عمران پردیس، زمین‌های رهاشده در این منطقه را شناسایی و با سند جعلی به مردم می‌فروختند، صادر شد. تسنیم نوشت؛ ایمان میرزازاده وکیل مدافع یکی از مالباختگان این پرونده چگونگی وقوع این زمین‌خواری را تشریح کرد و گفت: موکلی دارم که حدود دو سال پیش به من مراجعه کرد و ماجرا از این قرار بود که زمینی را در منطقه پردیس تهران خریداری می‌کند، اما فردی که زمین را فروخته بود، حاضر به انتقال سند نمی‌شود. بعد از پیگیری‌هایی که انجام دادیم، متوجه شدیم فردی که زمین را فروخته، اساسا مالک زمین نبوده بلکه یک وکالت کاری داشته است. در نهایت به دفترخانه‌ای که وکالت کاری را صادر کرده بود مراجعه و متوجه شدم وکالت منقضی شده است.

فرود اضطراری هواپیمای کیش‌ایر در مهرآباد

شنیده شد که پرواز شماره 70451 شرکت هواپیمایی کیش‌ایر که ساعت 14:30 دیروز تهران را به مقصد شیراز ترک کرده بود، به دلیل به وجود آمدن یک نقص فنی مجبور به بازگشت به تهران شد. ایسنا نوشت؛ یکی از مسافران گفت: پس از آنکه این هواپیما پرواز خود را به سمت شیراز آغاز کرد، خلبان به دلیل به وجود آمدن نقص فنی مجبور به بازگشت به مهرآباد شد. وی خاطرنشان کرد: پس از بازگشت به تهران مسافران برای چند دقیقه داخل هواپیما باقی ماندند تا با تصمیم شرکت نسبت به جایگزین‌کردن هواپیما یا برطرف‌کردن نقص فنی، اقدامات لازم انجام شود. در این زمینه محمدتقی جدیدی مدیرعامل شرکت هواپیمایی کیش‌ایر، اظهار کرد: پس از آنکه هواپیمای بوئینگ شرکت کیش‌ایر تهران را به مقصد شیراز ترک کرد، به دلیل به وجود آمدن یک نقص فنی خلبان تصمیم گرفت به فرودگاه مهرآباد بازگردد. این اتفاق به این دلیل افتاد که تیم فنی و فرودگاه اصلی هواپیما، در تهران قرار دارد و برای برطرف‌کردن نقص نیاز به بازگشت به مهرآباد بود.

پنهان‌کاری اوباما درباره زندانیان ایران و آمریکا

شنیده شد که پایگاه خبری پالیتیکو در یک گزارش تحقیقی مفصل که بازتاب گسترده‌ای در محافل کارشناسی آمریکا داشت، نوشت که دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا تمامی موارد مربوط به مبادله زندانیان بین تهران و واشنگتن در دی‌ ماه سال 1394 را علنی نکرده و درباره آن پنهان‌کاری کرده است. تابناک نوشت؛ رئیس‌جمهور سابق آمریکا تمامی حقایق درباره توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 که توافق مبادله زندانیان به عنوان بخشی از آن انجام شد را نگفته و با کتمان حقیقت، آن را به مردم کشورش فروخته است. پالیتیکو یادآوری کرده اوباما در دی‌ماه سال 1394 هنگام اعلام مبادله زندانیان گفته که هیچ‌یک از زندانیان ایرانی که به موجب توافق دوجانبه با ایران آزاد می‌شوند، به جرایم مرتبط با «تروریسم» یا سایر جرایم مرتبط با آن متهم نشده بودند. یک مقام کاخ سفید در آن زمان در نشستی که با خبرنگاران ترتیب داده شده بود گفت که ایرانی‌ها خواستار آزادی شمار بیشتری از زندانیان بازداشت‌شده در زندان‌های آمریکا بودند اما واشنگتن موافقت کرد که هفت نفر از آنها را آزاد کند که شش نفر از آنها تابعیت مضاعف ایرانی- آمریکایی داشتند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات