صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰  ، 
کد خبر : ۳۰۰۶۷۶

از دیدار در طباخی تا انتقادات آشنا

۱ـ میزان خرید املاک اسپانیا از سوی ایرانی‌ها
بر اساس آمار ارائه شده از سوی معاون بازرگانی وزارت اقتصاد اسپانیا، ایرانی‌ها در سال گذشته میلادی مبلغ ۲۱ میلیون و ۱۰۰ هزار یورو در خرید املاک اسپانیا سرمایه‌گذاری کرده و در این راستا ۳۱ تبعه ایرانی روادید اقامتی اسپانیا را اخذ کرده‌اند. دولت اسپانیا در اواخر سال ۲۰۱۳ قانونی را برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی از طریق اعطای روادید اقامت به خارجی‌ها به تصویب رساند. بر اساس این قانون، اتباع خارجی که در اسپانیا ملکی به ارزش ۵۰۰ هزار یورو یا بیشتر خرید کنند، می‌توانند مقیم این کشور شوند. گفتنی است، اتباع چین و روسیه حدود ۶۰ درصد از این سرمایه‌گذاری‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. در سال گذشته میلادی چینی‌ها در مجموع با ۴۸۹ میلیون یورو و روس‌ها با ۵۰۱ میلیون یورو در رده‌های اول و دوم سرمایه‌گذاری در اسپانیا قرار دارند.

۲ـ انتقاد آشنا از صداوسیما
حسام‌الدین آشنا در جلسه‌ای که به تازگی به صورت غیر خصوصی در دانشکده صداوسیما برگزار شده، به طور رسمی از عوامل برگزاری مناظره‌ها می‌خواهد که پرسش‌ها را در اختیار نامزدها و مردم قرار دهند و مناظره‌ها در چارچوب این پرسش‌های از پیش اعلام شده برگزار شود! او همچنین در بخش‌هایی از این نشست، درباره اینکه چرا باید صداوسیما برگزارکننده مناظره باشد، پرسش‌هایی را مطرح می‌کند؛ با این حال در بخشی از اظهارات خود می‌گوید، حجت‌الاسلام روحانی در سال ۹۲ با بهره‌گیری از همین مناظره‌ها توانست بر مسند ریاست‌جمهوری بنشیند. مشاور رسانه‌ای حجت‌الاسلام روحانی همچنین با عتاب و خطاب به دست‌اندرکاران صداوسیما می‌گوید: چه کسی به شما حق داده هوش هیجانی یا هوش تصویری کاندیدا را بسنجید؟

▼ تا انتخابات
محسن رضایی با تأکید بر اهمیت انتخاب فرد «اصلح»، گفت: هیچ نامزدی جز با وحدت موفق نمی‌شود. وی همچنین افزود: هر کاندیدا، هر چقدر هم که صلاحیت داشته باشد، اگر نتواند کارآمدی جمعی را ایجاد یا مدیریت کند، انتظارات مردم بی‌نتیجه خواهد ماند. بر عکس، هر کاندیدایی که بیشترین بسیج نخبگان و شایستگان را سامان دهد، احتمالاً قادر به حل مشکلات کشور نیز خواهد بود.
حجت‌الاسلام سالک، نماینده مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به ردّ صلاحیت نیروهای انقلابی در برخی از استان‌ها گفت: ردّ صلاحیت فله‌ای نیروهای انقلابی در انتخابات شورا‌های شهر و روستا جای تأمل دارد که چرا این مسئله مطرح شده است؛ اگر خدای نکرده سبب ایجاد یأس در مردم شود، گناه بزرگی است. وی افزود: با چنین اقدامی حق‌الناس را از بین برده‌اند.
رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها با اشاره به اینکه تاکنون قریب به ۸۰ درصد ردّ صلاحیت‌شدگان انتخابات شوراها در سراسر کشور از ردّ صلاحیت‌شان شکایت کرده‌اند، گفت: جلسات سه نفره هیئت‌های عالی نظارت استان‌ها برای بررسی شکایت داوطلبان از ۷ اردیبهشت آغاز می‌شود.
محمدباقر قالیباف در جمع مردم قم گفت: در کشور پول داریم، اما در روش و مدیریت بلد نیستیم که مردم را در کارها سهیم کنیم؛ کسانی که می‌گویند نمی‌شود پنج میلیون شغل ایجاد کرد، نگاه‌شان به جای دیگری است، امروز دلالان اقتصاد را اداره می‌کنند.
الياس حضرتی، نماینده فهرست امید و حامی روحانی با شهرام جزایری در یکی از طباخی‌های تهران دیدار کرد. برخی منابع آگاه از احتمال کمک مالی جزایری به ستاد روحانی خبر داده‌اند.
حسن رباطی در سمینار آموزشی توجیهی مدیران ستادهای انتخاباتی ائتلاف اصلاح‌طلبان گفت: «۲۱+۱» و «هر نفر یک ستاد است» شعارهای انتخاباتی ما برای این دوره است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات