صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴  ، 
کد خبر : ۳۰۰۶۷۷

اخبار کوتاه چهارشنبه 6 اردیبهشت

طبق آمار بانک مرکزی، بدهی بانک‌های غیر دولتی، خصوصی و مؤسسات اعتباری به بانک مرکزی در مرداد ماه سال ۹۲ رقمی بالغ بر سه هزار و ۱۴۹ میلیارد تومان بوده است؛ اما این بدهی بر اساس آخرین گزارش بانک مرکزی، در پایان بهمن ماه سال گذشته به ۴۰ هزار و ۵۳۰ میلیارد تومان رسیده است. به عبارت دیگر، بدهی این بانک‌ها در سه سال و هفت ماه ۸/۱۲ برابر شده و ۳۷ هزار و ۳۸۱ میلیارد تومان افزایش یافته است. همچنین، بدهی بانک‌های تجاری دولتی به بانک مرکزی از دو هزار و ۶۶۳ میلیارد تومان در مرداد ماه ۹۲ با جهش ۵/۵ برابری به ۱۴ هزار و ۷۱۰ میلیارد تومان رسیده است.
یک مقام وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به آغاز نشست کمیسیون مشترک برجام در وین، ضمن بر حذر داشتن آمریکا از طرح مسائل غیر هسته‌ای در مباحث مربوط به این توافق، هشدار داد که هر اقدام احتمالی ضد برجامی می‌تواند برای این توافق عالی زیان‌بار باشد. روسیه، اتحادیه اروپا و چین تاکنون بارها با اعلام مخالفت در برابر آمریکا، حمایت خود را از برجام و ردّ هر گونه اقدام و مانع‌تراشی برای اجرای آن اعلام و بر لزوم تعهد عملی و پایدار همه طرف‌ها درباره این پیمان تأکید کرده‌اند.
سیدعباس عراقچی، رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام درباره مخالفت انگلیس با درخواست خرید ۹۵۰ تن کیک زرد از سوی ایران از قزاقستان گفت: مذاکرات در این زمینه هنوز به سرانجام نرسیده و جریان دارد. عراقچی با بیان اینکه پرسش‌هایی وجود دارد که آیا این میزان کیک زرد نیاز فعلی ایران هست یا خیر، تصریح کرد: قدر مسلم دسترسی به این میزان کیک زرد بیشتر برای نیازهای سال‌های آینده ما خواهد بود.
صادق زیباکلام با بیان اینکه برخلاف وعده‌های داده شده، روزگار فقرا بهتر نشده، گفت: سال ٨٩ مردم با پول یارانه می‌توانستند حدود ١٥ کیلو برنج ایرانی خریداری کنند؛ اما الآن با این مبلغ در بهترین حالت می‌توانند چهار کیلو برنج بخرند.
هکرها با حمله سایبری به وبگاه سازمان امنیت اجتماعی ایالت جارکند در شرق هند، اطلاعات کارت‌های بانکی و آدرس‌های یک میلیون و چهار هزار نفر را در اینترنت قرار دادند.
شبکه خبری «فاکس‌نیوز» گزارش داد، اوباما برای سخنرانی خود در نشستی در زمینه مسائل بهداشتی و درمانی در سپتامبر، ۴۰۰ هزار دلار پول می‌گیرد.
به تازگی در آستانه انتخابات جلسه حل‌وفصل مشکلات مسکن مهر با حضور آخوندی، وزیر راه‌وشهرسازی و مدیران کل راه‌وشهرسازی استان‌ها برگزار شد!
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات