تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱  ، 
کد خبر : ۳۰۰۷۴۸

خواب‌هاي آمريکايي

پایگاه بصیرت / سيدمسعود علوي

(روزنامه رسالت – 1396/01/28 – شماره 8913 – صفحه 1)

اسکات مودل مشاور ارشد فرماندهي عمليات ويژه آمريکاست. اين افسر سابق سازمان اطلاعات مرکزي آمريکا در آخرين نشست کميته امور خارجي مجلس نمايندگان آمريکا يک طرح هشت ماده اي براي تشديد فشار به ايران را ارائه داده است تا در طول زمان رفتار جمهوري اسلامي ايران تعديل و کنترل شود. او معتقد است رسانه هاي ضد ايراني، کارآيي خود را از دست داده اند و بايد تغييرات اساسي در اين رسانه ها پديد آيد و شبکه رسانه اي غرب سکويي براي تشريح سياست هاي آمريکا باشد. او مي گويد؛ بايد از اختلافات و مناقشات درون ايران بهره برداري شده، اصلاح طلبان تقويت شوند و حمايت هاي بين المللي از جمهوري اسلامي متوقف شود. او با تأسف مي گويد که جنبش سبز يا مرده است يا در حال مرگ است.

او در طرح خود آورده است؛ بايد خوشه هاي نارضايتي از هم گسيخته به هم پيوند بخورند و منجر به تغيير رفتار تهران شوند. مودل پيشنهاد داده است هر سال به 100 نفر از افرادي که کمک فوق العاده به جمع آوري اطلاعات از ايران کرده اند گرين کارت داده شود، به کساني که باعث تحريک فرار دانشمندان و تکنوکرات هاي ارشد شوند پاداش داده و تشويق شوند. او پيشنهاد داده که روي فساد و نقض حقوق بشر انگشت گذاشته شود و گزارش هاي فصلي در اين باره تهيه گردد، بر اساس اين گزارش ها خوراک رسانه هاي فارسي زبان و انگليسي زبان تهيه شود. او صريحاً گفته است؛ تلاش هاي ما براي بدنامي جمهوري اسلام جواب مي دهد. او در پيشنهاد بعدي خود گفته است؛ علماي نجف را بايد به عنوان رقيب اصلي ايران در رهبري جهان تشيع تقويت کرد و به رقابت «قم» و «نجف» دامن زد. مودل همچنين گفته است؛ آمريکا براي پاسخ به تهديدات سپاه پاسداران بايد برخورد نظامي داشته باشد، لفاظي کافي نيست. آمريکا بايد عربستان را ترغيب کند که به تهاجم عليه ايران ادامه دهد.

آنچه که مطرح شد بخش هايي از پيشنهادهاي يک افسر اطلاعاتي آمريکاست که به راحتي در عالي ترين نهادهاي تصميم گيري و تصميم سازي در واشنگتن مطرح مي شود. از اين دست خواب ها براي ايران زياد است. اما اينکه قوه عاقله در رأس حاکميت آمريکا (اگر وجود داشته باشد) چقدر اين پيشنهادها را جدي بگيرد، جاي تأمل دارد. آمريکايي ها ترسوتر از آن هستند که حتي يک گلوله به سمت ما شليک کنند. آنها مي دانند اگر پاسخ ايران علني و اعلامي هم نباشد، آن را به صورت «تير غيب» به ويژه در دريا، دريافت خواهند کرد.

طرح مودل نشان مي دهد آنها روي تقويت اتاق فکر رسانه با تشديد تدابير امنيتي اصرار دارند، از کارکرد رسانه هاي خود عليه ايران راضي نيستند. آنها روي سپاه پاسداران به دليل کارکردهاي موفقش در برخورد با ضد انقلاب، متمرکز هستند و به اختلافات بين نخبگان سياسي در درون جمهوري اسلامي اميد بسته اند.

آمريکايي ها روي تحريم ها براي مقابله با ايران حساب کرده اند و به هيچ قيمتي حاضر نيستند از فشار از اين طريق منصرف شوند، کاري هم به برجام ندارند، چون معتقدند به نارضايتي مردم از اين طريق دامن مي زنند. آنها اکنون به فکر پيوند زدن «نارضايتي هاي از هم گسيخته» هستند. تنها ابزار آنها احياي جنبش سبز و بازتوليد فتنه سال 88 است. آمريکايي ها بارها صريحاً از جريان اصلاح طلبي حمايت کرده اند. آنها معتقدند اين حمايت براي تعديل قدرت در ايران لازم است. متأسفانه برخي اصلاح طلبان، بي پروا در اين زمينه «سربازي» مي کنند و اين ننگ حمايت از اجنبي را در کارنامه خود پذيرفته اند و حاضر نيستند از آن تبري بجويند. آمريکايي ها بستر انتخابات را براي همگامي با اصلاح طلبان مفيد مي دانند.

آمريکايي ها با پررويي تحريم ها را دنبال مي کنند و گفته اند تصويب آن را به بعد از انتخابات موکول مي کنيم تا روي نتايج انتخابات اثر نگذارد. مفهوم اين حرف آن است که آنها در هر صورت فشار تحريم ها را رها نخواهند کرد، چه دولت فعلي تداوم يابد يا نيابد!ميزان خصوت ورزي آمريکايي ها روز به روز عليه ملت ايران افزايش مي يابد.

اتاق هاي فکر آنها فعال است و هر شب خوابي براي ملت ايران مي بينند.سؤال اين است که آيا دستگاه امنيتي دولت و وزارت خارجه نيز براي مقابله با خصومت آمريکايي ها فکري کرده اند؟ آيا در مجلس شوراي اسلامي نمايندگان هم براي استماع طرح هاي ضد آمريکايي فرصت مهيا کرده اند که استراتژيست هاي سياسي و نظامي بيايند حرف هاي خود را بزنند تا تصميم سازي ها و تصميم گيري ها بر اساس تدبر و تأمل و تعقل صورت بگيرد؟آمريکايي ها با آمدن ترامپ، بيشتر بر طبل ماجراجويي مي کوبند و مي خواهند بگويند ما «غير قابل پيش بيني» هستيم، ممکن است «ديوانگي» کنيم. پاسخ اين پديده جديد در آمريکا، قاطعيت و ضربه پيشدستانه است، چون فقط اين رويکرد، آمريکايي ها را سر عقل مي آورد. مردم بايد با رأي قاطع خود به رئيس جمهوري شجاع، انقلابي و قاطع که رويکردي جهادي دارد، هر خطري را از انقلاب و نظام اسلامي دفع کنند.

http://www.resalat-news.com/Fa/?code=255933

ش.د9600022

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات