صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷  ، 
کد خبر : ۳۰۰۸۰۰

نشریه اخبار و تحلیل‌ها یکشنبه 10 اردیبهشت

امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی): سرگذشت پاسداری در کشور ما، یک واقعیت شبیه به افسانه است... در حالی که افسانه نیست، واقعیت است؛ اما این واقعیت آنقدر برتر از سطح عادی زندگی مردم مادّی است که برای بشرِ امروز به‌آسانی قابل باور نیست.(1370/11/18) ***میلاد با سعادت اباعبدالله حسین(ع) و روز پاسدار مبارک باد***
نشریه اخبار و تحلیل‌ها word
نشریه اخبار و تحلیل‌ها pdf

▼ حرف روز
همیشه در خط مقدم

سوم شعبان میلاد اباعبدالله‌ الحسین(ع) است؛ امام همامی که از جان، مال، فرزندان و خانواده‌اش برای احیای اسلام گذشت به راستی با نام حسین آب و خاک ارزش چشیدن و سجده کردن یافته‌اند و زندگی سعادتمندانه برای آزادگان فراهم شده است؛ در این زمینه از جانب امام صادق(ع) روایت شده است که «زیارت امام حسین(ع) را رها نکن و دوستان خود را هم به آن سفارش کن که در این صورت خداوند عمرت را طولانی و روزی‌ات را زیاد می‌کند و زندگی‌ات را همراه با سعادت می‌کند و جز سعادتمند نمی‌میری و نام تو را در شمار سعادتمندان ثبت می‌کند.» در این شرایط فداکاری پاسداران در راه اسلام و انقلاب در طول چهار دهه گذشته بیشترین شباهت را با نوه پیامبر خدا دارد.
از جان گذشتگی پاسداران برای اسلام و انقلاب سبب شده است که دشمنان داخلی و خارجی به مقابله با این ثمره انقلاب برخیزند؛ امام راحل(ره) که از نیت منافقانه این افراد خبیث آگاه بود، به مصاف با این توطئه برخاستند. ایشان در این‌باره می‌فرمایند: «اگر دیدید که پاسدارها را بیشتر می‌کوبند، بدانید که آنها از پاسدارها زیادتر می‌ترسند.» در جایی دیگر نیز این گونه می فرمایند: «حال ضد انقلاب و اجانب علاوه بر روحانیت به سپاه حمله می‌کنند. از این حملات انسان می‌فهمد که سپاه برای اسلام و ایران مفید است.» ایشان همچنین در تجلیل از پاسداران می‌فرمایند: «پاسدارها بودند که مملکت را در چنین زمانی که هیچ کس نمی‌توانست حفظ بکند، حفظ کردند.»
در روزهای اخیر همزمان با اوج‌گیری تبلیغات انتخاباتی شاهد حملات منافقانه علیه سپاه و پاسداران غیور هستیم. در حالی که پاسداران برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) در حال دفاع و تقدیم خون و جان هستند، عده‌ای در داخل لبه دیگر قیچی شده‌اند و به سپاه حمله می‌کنند. این حملات به گونه‌ای است که رسانه‌های غربی و عربی هم آن را بازتاب داده‌اند و فشارها را بر تنها حامیان مقاومت در مقابل تکفیری‌ها زیاد کرده‌اند.
اما پاسداران انقلاب اسلامی این درس را از مکتب اباعبدالله الحسین(ع) آموخته‌اند که با ملامت فتنه‌گران عقب‌نشینی نکنند و با ایستادگی زمینه پیروزی نهایی اسلام را فراهم آورند.

▼ گزارش روز
کارت زرد به آقای کاندیدا!

پیشتر علما، مسئولان مختلف، رسانه‌ها، شخصیت‌های سیاسی و حتی خود نامزدهای محترمی که امروز برای به دست گرفتن امور اجرایی کشور خود را در معرض رأی مردم قرار داده‌اند، درباره استفاده انتخاباتی از اموال عمومی و بیت‌المال هشدار داده بودند؛ تذکراتی که پس از رپرتاژ روزنامه دولتی ایران برای حسن روحانی، فردای نام‌نویسی وی در انتخابات به اوج خود رسید؛ سوء استفاده‌هایی که نه تنها  از سوی حسن روحانی، بلکه از سوی تمامی پنج نامزد دیگر مذموم و غیر قابل قبول است و نباید صورت پذیرد.
متن پیش رو نیز تذکر دوباره‌ای به همه نامزدهای محترم، به ویژه نامزدهایی است که به دلیل جایگاه حقوقی‌شان به منابع عمومی دسترسی بیشتری دارند؛ چرا که باید مواظبت و مراقبت کنند تا برای کسب رأی، حقوق مردم و اموال عمومی را تضییع نکنند. متأسفانه روز گذشته در حاشیه سفر استانی حسن روحانی یکی از شش نامزد ریاست‌جمهوری به استان  کرمان که به منظور تبلیغ انتخاباتی صورت پذیرفت، مردم شاهد پدیده عجیبی بودند که نه تنها استفاده از بیت‌المال محسوب می‌شد؛ بلکه سوء استفاده از اختیارات دولتی و تضییع حقوق شهروندی دانش‌آموزانی بود که برای تحصیل و علم‌آموزی در مدارس این استان حضور یافته بودند. براساس گزارش رسانه‌های مختلف، عکس‌های ارسالی خبرنگاران و اظهارات دانش‌آموزان کرمانی، در روز گذشته تعدادی از مدارس این استان به منظور حضور دانش‌آموزان در محل سخنرانی انتخاباتی حسن روحانی تعطیل شدند تا دانش‌آموزان راهی سالن ورزشی تقریباً خالی شوند که رئیس دولت یازدهم قصد سخنرانی در آن را داشت! موضوعی که تعجب افکار عمومی را برانگیخت(!) و نشان‌دهنده این امر است که دست‌اندرکاران ستاد انتخاباتی آقای روحانی پس از عدم تحقق وعده‌ها و برنامه‌های دولت و کاهش اقبال عمومی دست به اقداماتی می‌زنند که نه تنها وجاهت قانونی و وجاعت شرعی ندارد، بلکه می‌تواند عمق فاصله مردم و دولت را بیش از پیش کند.
اقدامی که امید است آخرین سوء استفاده نامزدهای مختلف ریاست‌جمهوری از بیت‌المال و سرمایه‌های انسانی تحت مدیریت‌شان باشد! 

▼ خبر ویژه             
گاف حامیان دولت برای ساختن کارنامه جعلی

دیروز تصویری از بیژن زنگنه، وزیر نفت روی یکی از نشریه‌های انگلیسی زبان حوزه پتروشیمی در شبکه‌های مجازی دست به دست شد که شبکه‌های تبلیغاتی نزدیک به دولت در توضیح عکس و تیتر آن از قدرت دیپلماسی نفتی وزیر نفت نوشتند و تصویر لبخند زنگنه را نشان پیروزی ایران در اوپک جلوه دادند! در جست‌وجوی اینترنتی، اثری از این نشریه به اصطلاح «بین‌المللی» نبود تا تنها نشانه، آدرس سایتی باشد که در کنار نوار سفید سمت چپ به صورت محو دیده می‌شود و جالب آنجاست که آدرس سایت نشریه به نشانی «.ir» است! این به آن معناست که این مجله یک نشریه ایرانی است و تیتر روی جلد آن هم به خبر سال گذشته بلومبرگ مربوط است، آن هم با یک غلط املایی فاحش. اما واقعیت ماجرا چیست؟ نشریه‌ای که به عنوان یک مجله بین‌المللی و معتبر معرفی شده است در واقع یکی از ده‌ها مجله نفتی کشور است که به تازگی کار خود را آغاز کرده و در هر شماره خود یکی از شخصیت‌های صنعت پتروشیمی را برای عکس روی جلد خود انتخاب می‌کند، ولی شبکه‌‌های دولتی با این گاف بزرگ نشان دادند برای سرپوش گذاشتن بر نقاط ضعف وزارت نفت در چهار سال فعالیت خود، حاضرند به انتشار اخبار کذب روی بیاورند.

▼ اخبار
1ـ ردّ ادعاهای رئیس‌جمهور در تکمیل پروژه‌های مسکن مهر
برخلاف سخنان روحانی در اولین مناظره انتخاباتی درباره تکمیل پروژه‌های مسکن مهر مبنی بر اینکه؛ «مسکن مهر با همه اشکالاتی که داشت، این دولت خود را متعهد دید که این پروژه را تکمیل کند! تقریباً تا پایان دولت یازدهم، مسکن مهر تکمیل می‌شود. البته به غیر از صد و چند هزار مسکن مهری که هیچ داوطلبی ندارد و این واحد‌ها در جاهایی ساخته شده که کسی حاضر به خریدن آ‌نها نیست»، آمارها نشان می‌دهد بیش از 90 درصد متقاضیان هنوز مسکن خود را تحویل نگرفته‌اند. این در حالی است که وضعیت زندگی متقاضیان مسکن مهر پردیس به دلیل تحویل نگرفتن واحدهای‌شان با وجود تکمیل آورده حساب، نامناسب است. حتی متقاضیانی هستند که ماه‌هاست اقساط تسهیلات واحدهای مسکن مهرشان را پرداخت کرده‌اند، اما هنوز رنگ خانه‌های‌شان را ندیده‌اند و برخی متقاضیان مجبور شده‌اند در پارکینگ‌های این ساختمان‌ها زندگی کنند.

2ـ تحویل 440 میلیون دلار تسلیحات دریایی به ارتش صهیونیست‌ها
در راستای تعهد آمریکا به امنیت رژیم صهیونیستی، 440 میلیون دلار تسلیحات دریایی پیشرفته به ارتش این رژیم تحویل داده شده است. در همین راستا، وزارت خارجه آمریکا با درخواست رژیم صهیونیستی برای فروش صدها میلیون دلار تسلیحات دریایی به این رژیم موافقت کرد. رژیم صهیونیستی خواستار خرید ۱۳ توپ دریایی با کالیبر ۷۶ میلی‌متری و انواع مواد و ابزار نگهداری تجهیزات نظامی در دریا و نیز سرویس‌های پشتیبانی و مهندسی برای تسلیحات دریایی شده است. گفته می‌شود آمریکا و رژیم صهیونیستی در ماه سپتامبر برای فروش تسلیحات، قراردادی به مبلغ ۳۸ میلیارد دلار در عرض ۱۰ سال امضا کرده‌اند که در طول تاریخ بی‌سابقه بوده است.

3ـ ترکیه ۴۰۰۰ کارمند دیگر بخش دولتی را اخراج کرد

دولت ترکیه در ادامه اقدامات پساکودتا با صدور یک حکم حکومتی جدید، بیش از ۴۰۰۰ کارمند بخش دولتی را از خدمت منفصل کرد که حدود ۵۰۰ نفر از آنها کارمندان دانشگاه‌ها و بیش از ۱۰۰۰ نفر دیگر کارکنان ارتش ترکیه بودند. گفتنی است، وضعیت فوق‌العاده‌ای که پس از کودتای نافرجام برقرار شده است، به دولت ترکیه اجازه می‌دهد، بر اساس احکام دولتی امور را رتق و فتق کند. از آن زمان تاکنون، بیش از ۴۷۰۰۰ نفر از شهروندان ترکیه دستگیر و ۱۰۰ هزار نفر به اتهام ارتباط با سازمان‌های تروریستی از کار برکنار شده‌اند.

▼ تا انتخابات
پس از اهانت مجری برنامه ستاد انتخاباتی یکی از نامزدها در ایلام به ساحت ائمه اطهار به ویژه امام رضا(ع) که سبب جریحه‌دار شدن قلب مردم استان ایلام شد و نماینده ولی‌فقیه در استان عزای عمومی اعلام کرد، دادگستری ایلام خبر داد: متهم به هتاکی به ساحت امام رضا(ع) و ائمه اطهار بازداشت و روانه زندان شده و پرونده نامبرده در جریان رسیدگی قرار دارد.
مهدی چمران، رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: بعضی افرادی که احکام قضایی یا پرونده باز دارند یا اینکه دستگیر شده‌اند، برای انتخابات شورای شهر تأیید صلاحیت شده‌اند؛ اما عده‌ای تنها به این دلیل ردّ صلاحیت شده‌اند که در جناح دیگری بوده‌اند؛ این نحوه نظارت، حیثیت مجلس را زیر سؤال خواهد برد.
در پی انتساب مطالبی به محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، وی در توئیتر خود نوشت: «در وحدت، اصلح یک نفر نیست. آقایان رئیسی و قالیباف هر دو با هم اصلحند. هر یک رئیس‌جمهور شوند، همه نیروهای انقلاب به آنها کمک خواهند کرد.»

▼ اخبار کوتاه
بهروز بنیادی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره ضرورت ارگانیک کردن محصولات کشاورزی، گفت: بسیاری از محصولات کشاورزی آلودگی شیمیایی دارند و بر اساس آخرین آمار حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد محصولات مختلف به دلیل مصرف بی‌رویه سموم و آنتی‌بیوتیک‌ها آلوده هستند. وی یادآور شد: آلوده بودن محصولات کشاورزی به سموم و آنتی‌بیوتیک‌ها به افزایش مقاومت‌های میکروبی منجر شده و برای سلامتی انسان خطرناک است؛ لذا باید مورد توجه قرار گیرد.
سازمان پزشکی قانونی از مرگ 836 نفر در طول سال گذشته (1395) در کشور بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن خبر داد و گفت: این شمار جانباخته به دلیل مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در مقایسه با سال پیش از آن (1394) با تلفات گازگرفتگی 626 مورد، 5/33 درصد افزایش یافته است. گفته می‌شود تهران بیشترین و خراسان جنوبی و ایلام کمترین تلفات را داشته است.
رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار استان اصفهان گفت: رکود بر روی دوش مزدبگیران سنگینی می‌کند و پایین‌ترین حقوق و دستمزد متعلق به کارگران است. در حال حاضر بیش از 95 درصد قراردادهای کارگری موقت هستند که از این تعداد کمتر از پنج درصد قراردادها بالای یک سال است.
◄ یک محموله پوشاک مظنون به قاچاق در منزل یکی از وزرای دولت یازدهم کشف شد. این محموله در منزل وزیر مربوطه در منطقه لواسان تهران کشف و ضبط شده است. بر اساس این گزارش، در بازجویی‌های اولیه به مأموران اعلام شده است که این محموله متعلق به دختر وزیر است.
◄ با وجود تلاش‌های سران ارتش رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از افزایش فرار از خدمت، آنها هنوز نتوانسته‌اند چاره‌ای برای این مسئله بیندیشند، به طوری که در سال 2016 میانگین فرار از خدمت در بین مردان به 6/14 درصد و در بین زنان به 5/7 درصد رسیده است.
◄ «کلیفورد می» مؤسس اندیشکده «دفاع از دموکراسی‌ها» که به شدت رویکرد ضد ایرانی دارد، به تازگی در نوشته‌ای به دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور توصیه کرده است، قرارداد فروش هواپیماهای ساخت شرکت‌های بوئینگ و ایرباس با ایران نباید اجرایی شوند.
◄ ظریف، وزیر امور خارجه با اشاره به مصادره 5/3 میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی ایران از سوی دولت آمریکا، گفت: این حتماً یک راهزنی بین‌المللی محسوب می‌شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات