صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳  ، 
کد خبر : ۳۰۰۸۰۵

از قرارداد بی‌سابقه تا اخراج بی‌سابقه

۱ـ ردّ ادعاهای رئیس‌جمهور در تکمیل پروژه‌های مسکن مهر
برخلاف سخنان روحانی در اولین مناظره انتخاباتی درباره تکمیل پروژه‌های مسکن مهر مبنی بر اینکه؛ «مسکن مهر با همه اشکالاتی که داشت، این دولت خود را متعهد دید که این پروژه را تکمیل کند! تقریباً تا پایان دولت یازدهم، مسکن مهر تکمیل می‌شود. البته به غیر از صد و چند هزار مسکن مهری که هیچ داوطلبی ندارد و این واحد‌ها در جاهایی ساخته شده که کسی حاضر به خریدن آ‌نها نیست»، آمارها نشان می‌دهد بیش از ۹۰ درصد متقاضیان هنوز مسکن خود را تحویل نگرفته‌اند. این در حالی است که وضعیت زندگی متقاضیان مسکن مهر پردیس به دلیل تحویل نگرفتن واحدهای‌شان با وجود تکمیل آورده حساب، نامناسب است. حتی متقاضیانی هستند که ماه‌هاست اقساط تسهیلات واحدهای مسکن مهرشان را پرداخت کرده‌اند، اما هنوز رنگ خانه‌های‌شان را ندیده‌اند و برخی متقاضیان مجبور شده‌اند در پارکینگ‌های این ساختمان‌ها زندگی کنند.

۲ـ تحویل ۴۴۰ میلیون دلار تسلیحات دریایی به ارتش صهیونیست‌ها
در راستای تعهد آمریکا به امنیت رژیم صهیونیستی، ۴۴۰ میلیون دلار تسلیحات دریایی پیشرفته به ارتش این رژیم تحویل داده شده است. در همین راستا، وزارت خارجه آمریکا با درخواست رژیم صهیونیستی برای فروش صدها میلیون دلار تسلیحات دریایی به این رژیم موافقت کرد. رژیم صهیونیستی خواستار خرید ۱۳ توپ دریایی با کالیبر ۷۶ میلی‌متری و انواع مواد و ابزار نگهداری تجهیزات نظامی در دریا و نیز سرویس‌های پشتیبانی و مهندسی برای تسلیحات دریایی شده است. گفته می‌شود آمریکا و رژیم صهیونیستی در ماه سپتامبر برای فروش تسلیحات، قراردادی به مبلغ ۳۸ میلیارد دلار در عرض ۱۰ سال امضا کرده‌اند که در طول تاریخ بی‌سابقه بوده است.

۳ـ ترکیه ۴۰۰۰ کارمند دیگر بخش دولتی را اخراج کرد

دولت ترکیه در ادامه اقدامات پساکودتا با صدور یک حکم حکومتی جدید، بیش از ۴۰۰۰ کارمند بخش دولتی را از خدمت منفصل کرد که حدود ۵۰۰ نفر از آنها کارمندان دانشگاه‌ها و بیش از ۱۰۰۰ نفر دیگر کارکنان ارتش ترکیه بودند. گفتنی است، وضعیت فوق‌العاده‌ای که پس از کودتای نافرجام برقرار شده است، به دولت ترکیه اجازه می‌دهد، بر اساس احکام دولتی امور را رتق و فتق کند. از آن زمان تاکنون، بیش از ۴۷۰۰۰ نفر از شهروندان ترکیه دستگیر و ۱۰۰ هزار نفر به اتهام ارتباط با سازمان‌های تروریستی از کار برکنار شده‌اند.

▼ تا انتخابات
پس از اهانت مجری برنامه ستاد انتخاباتی یکی از نامزدها در ایلام به ساحت ائمه اطهار به ویژه امام رضا(ع) که سبب جریحه‌دار شدن قلب مردم استان ایلام شد و نماینده ولی‌فقیه در استان عزای عمومی اعلام کرد، دادگستری ایلام خبر داد: متهم به هتاکی به ساحت امام رضا(ع) و ائمه اطهار بازداشت و روانه زندان شده و پرونده نامبرده در جریان رسیدگی قرار دارد.
مهدی چمران، رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: بعضی افرادی که احکام قضایی یا پرونده باز دارند یا اینکه دستگیر شده‌اند، برای انتخابات شورای شهر تأیید صلاحیت شده‌اند؛ اما عده‌ای تنها به این دلیل ردّ صلاحیت شده‌اند که در جناح دیگری بوده‌اند؛ این نحوه نظارت، حیثیت مجلس را زیر سؤال خواهد برد.
در پی انتساب مطالبی به محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، وی در توئیتر خود نوشت: «در وحدت، اصلح یک نفر نیست. آقایان رئیسی و قالیباف هر دو با هم اصلحند. هر یک رئیس‌جمهور شوند، همه نیروهای انقلاب به آنها کمک خواهند کرد.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات