تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۶  ، 
کد خبر : ۳۰۰۸۵۵

حماس در سند جدید سیاسی، اسرائیل را به رسمیت نمی شناسد

خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس شامگاه دوشنبه در مراسم اعلام سند سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در دوحه قطر گفت: سند جدید سیاسی حماس به معنای به رسمیت شناختن اسرائیل نیست.
به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری معا فلسطین، خالد مشعل افزود: از هیچ بخشی از اراضی فلسطینی صرف نظر نخواهیم کرد.
وی تاکید کرد که مقاومت در برابر اشغالگران با هر شیوه و ابزاری یک حق مشروع است.
رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: این سند سیاسی یک سند مورد توافق و مقبولیت همه اعضای این جنبش است که براساس اصول و موازین این جنبش تهیه شده است.
خالد مشعل گفت: تصمیم به تنظیم سند سیاسی جدید از چهار سال پیش اتخاذ شده بود و تدوین پیش نویس این سند دو سال به طول انجامید. 
وی تاکید کرد که حماس در سند امروز خود بر مقاومت تا تحقق آزادی و حاکمیت فلسطین بر مرزهای سال 1967 تاکید دارد.
رئیس دفتر سیاسی حماس همچنین با اشاره به اعتصاب غذای اسرای فلسطینی گفت: ما با شما هستیم.
از مهم ترین بندهای این سند سیاسی، برپایی یک کشور مستقل فلسطینی با حاکمیت کامل به پایتختی بیت المقدس براساس مرزهای سال 1967 (شامل کرانه باختری، بیت المقدس و نوار غزه) و همچنین بازگشت آوارگان فلسطینی به منازل خود است.
وی گفت: بر سر یک سند سیاسی که نشانگر تحول فکری و ایفای نقش سیاسی حماس است توافق کردیم و به دنبال جنگ نیستیم بلکه برای آزادی و رهایی از اشغال تلاش خواهیم کرد. 
رئیس دفتر سیاسی حماس با بیان اینکه هدف جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، آزادی فلسطین و مبارزه با طرح صهیونیستی است، گفت: حماس با طرح هایی که با هدف حل و فصل قضیه آوارگان فلسطینی در خارج از فلسطین می باشد مخالف است و بازگشت آوارگان و پناه جویان فلسطینی را حق طبیعی مردم فلسطین می داند. 
در سند جدید سیاسی حماس ، مسجدالاقصی حق مسلم ملت فلسطین و امت اسلامی عنوان شده و اشغالگران هیچ حقی در آن ندارند و اقدامات رژیم صهیونیستی برای یهودی سازی مسجد الاقصی و تقسیم زمانی و مکانی آن باطل و غیرقانونی است. 
بنابرسند جدید سیاسی حماس، طرح صهیونیستی تنها ملت فلسطینی را هدف قرار نداده بلکه این طرح دشمن امت عربی و اسلامی است و یک خطر حقیقی برای جهان عرب و اسلام به شمار می آید. 
حماس در سند جدید خود تاکید دارد که مبارزه با طرح صهیونیستی مبارزه با یهود به دلیل دیانت آن ها نیست و حماس علیه صهیونیست های متجاوز و اشغال گر مبارزه می کند. 
حماس همچنین توافق های اسلو را مغایر اصول قوانین بین المللی و مخالف با حقوق ملت فلسطین می داند و این توافق ها را به رسمیت نشناخته و مخالف آن است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات