صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸  ، 
کد خبر : ۳۰۰۸۶۶

اخبار کوتاه سه‌شنبه 12 اردیبهشت

مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری «سی‌بی‌اس نیوز» گفت: «ترامپ اعتبار آمریکا را بازگردانده است و کره شمالی باید به این موضوع توجه کند.» وی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: «آمریکا با کره شمالی با این هدف که فقط این کشور سر میز مذاکره حاضر شود، گفت‌وگو نمی‌کند؛ بلکه کره شمالی باید از برنامه هسته‌ای و موشکی خود دست بکشد.» پنس خاطرنشان کرد: هم‌چنان همه گزینه‌ها علیه کره شمالی روی میز آمریکا وجود دارد.
«حسن الساری» یکی از فرماندهان حشد الشعبی گفت: اطلاعاتی به دست ما رسیده که نشان می‌دهد ابوبکر بغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش، در منطقه تلعفر در شمال عراق حضور دارد. وی افزود: ابوبکر بغدادی به صورت طولانی‌مدت در یک منطقه توقف نمی‌کند و همیشه در حال منتقل شدن از مکانی به مکان دیگر است. الساری همچنین ادامه داد: بغدادی در مناطق شرقی سوریه بیشتر دیده شده و فرماندهان مهم داعش یک ماه پیش از موصل خارج شده‌اند.
آمارهای رسمی پایگاه گمرک ایران نشان می‌دهد، مقادیر قابل توجهی «حصیر و سبد» و اقلام تزئینی مرتبط در سال ۹۵ در ۲۷۰ نوبت به کشور وارد شده است. وزن این محصولات ۹۳۴ تن و ارزش ریالی آنها ۱۳۷ میلیارد ریال و ارزش دلاری آنها بالغ بر ۳/۴ میلیون دلار بوده است. واردات این اقلام سبب شده است تا این صنایع دستی در داخل کشور با چالش روبه‌رو شوند.
اکبر رنجبرزاده، عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی از به تعویق افتادن استیضاح «دانش‌آشتیانی» وزیر آموزش‌ و پرورش در مجلس خبر داد و اظهار داشت: با توجه به زمان‌بندی برگزاری جلسات علنی مجلس شورای اسلامی و نزدیک شدن به ایام انتخابات، زمان کافی برای رسیدگی و طرح استیضاح در مجلس وجود نداشت؛ به همین دلیل طرح استیضاح وزیر آموزش‌وپرورش به پس از انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراها موکول شده است.
«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در مراسم دریافت درجه دکتری افتخاری در هند در سخنانی گفت: چیزی که از شورای امنیت انتظار می‌رود، عدالت است؛ اما آیا اکنون عدالتی در شورای امنیت وجود دارد؟ خیر وجود ندارد. وی ادامه داد: ساختار سازمان ملل متحد و به ویژه شورای امنیت باید در اسرع وقت اصلاح شود. به شورای امنیتی با اعضای غیر دائم نیاز داریم.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات