صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳  ، 
کد خبر : ۳۰۰۸۸۵

از گفته‌های دهباشی تا رأی توکلی

۱ـ هیچ‌کس تصور نمی‌کرد روحانی رئیس‌جمهور شود
حسین دهباشی، سازنده فیلم‌های تبلیغاتی روحانی در سال ۹۲ گفته است: هیچ‌کس تصور نمی‌کرد آقای روحانی رئیس‌جمهور شود؛ بنابراین کسی اطراف او نبود، چون  کسی احتمال نمی‌داد رئیس‌جمهور شود؛ لذا من رئیس تبلیغات شدم. وی با بیان اینکه متن‌های سخنرانی روحانی را در سال ۹۲ ‌نوشته است، می‌افزاید:  ۲۷ ـ ۲۸ جمله طراحی شده بود که قرار بود آقای روحانی بگوید. برای نمونه جمله‌ «هم چرخ سانتریفیوژها باید بچرخد هم چرخ زندگی مردم» را من طراحی کرده بودم و می‌خواستیم هر طور که شده، آقای روحانی آن را بگوید. همچنین جمله‌ «من سردار نیستم، وکیلم» را من طراحی کرده بودم که آقای روحانی کمی آن را تغییر داد و گفت: «من سرهنگ نیستم، حقوقدانم»؛ وی در ادامه تأکید می‌کند که روز به روز و با سیطره رسانه‌ها آدم‌هایی انتخاب می‌شوند که به شومن و بازیگر نزدیک‌ترند تا یک سیاستمدار. دهباشی در نهایت مدعی می‌شود اگر اکنون به سال ۹۲ بازمی‌گشت، شاید اساساً فیلمی برای روحانی نمی‌ساخت!

۲ـ نامزدها وارد مسائل نظامی کشور نشوند

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با بیان اینکه به صورت کتبی خواسته‌ایم تا نامزدها و رسانه‌ها از ورود به عرصه‌های نظامی و دفاعی کشور و منطقه که از حدود اختیارات ریاست‌جمهوری خارج است، خودداری کنند، گفت: عامل اصلی دور شدن سایه جنگ از کشور آمادگی و توان بالای نیروهای مسلح در کنار مردم آگاه است و درصد تأثیرگذاری سایر عوامل، از جمله مشکلات داخلی و خارجی آمریکایی‌ها یا دیپلماسی، در برابر آن ناچیز است. سردار سیدمسعود جزایری همچنین افزود: با توجه به آمادگی و توان دفاعی بالا و روحیه و انگیزه نیروهای مسلح قادریم با هر متجاوز نامتقارن برخورد پشیمان‌کننده داشته باشیم.

▼ تا انتخابات
حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی‌لارگانی، نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از ردّ صلاحیت فله‌ای نامزدهای انتخابات شوراها از سوی اصلاح‌طلبان، اظهار داشت: با آنکه اصلاح‌طلبان همیشه دم از انتخابات آزاد و حق تعیین سرنوشت به دست خود مردم می‌زنند؛ اما متأسفانه بسیاری از چهره‌های موّجه را ردّ صلاحیت‌ کردند. وی افزود: افراد ردّ صلاحیت‌ شده عموماً منتسب به رقیب آنها در انتخابات هستند و این اتفاق در حالی رخ داده است که در این زمینه هیچ جواب قانع‌کننده‌ای به افکار عمومی داده نمی‌شود.
محمدباقر قالیباف، نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌‌جمهوری در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: در دولت مردم «وزارت خارجه و تجارت بین‌الملل» را تشکیل خواهم داد. وی افزود: دیپلماسی باید در خدمت اقتصاد کشور باشد و این مهم به تغییر ساختار وزارت خارجه نیاز دارد؛ از این‌رو طرح تشکیل وزارت خارجه و گسترش تجارت بین‌الملل از اولویت‌های دولت بنده در صورت پیروزی است.
علی نیکزاد با انتقاد از رفتار دوگانه دولت گفت: مگر نگفتید مسکن مهر مزخرف است، مگر نگفتید یارانه ناکارآمد است، مگر نگفتید سهام عدالت به درد نمی‌خورد، مگر نگفتید سفرهای استانی سودی نداشته است. چرا در آستانه انتخابات یارانه را سه برابر کردید و سود سهام عدالت می‌دهید؟ چرا وعده تسریع اتمام مسکن مهر داده می‌شود؟!
احمد توکلی، رئیس سازمان «دیده‌بان شفافیت و عدالت» با اشاره به اینکه زدوبند و فامیل‌بازی و عدم عدالت، افق را برای جوانان تاریک می‌کند، گفت: اگر اصلاح‌طلب بودم، در انتخابات ریاست‌جمهوری به جهانگیری رأی می‌دادم.
◄ اسحاق جهانگیری با بیان اینکه به همه اهداف‌مان در برجام دست یافتیم، گفت: نام دولتم «امید و آینده» است؛ چرا که مهم‌ترین سرمایه‌ کشور امید به آینده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات