صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱  ، 
کد خبر : ۳۰۰۹۵۵

از دارایی نامزدها تا شکایت روحانی

تشدید تلاش‌ها علیه برجام
هر چند اعتماد به آمریکا دری را به روی ایران نگشود و مشکلات اقتصادی کشور را حل نکرد؛ اما آمریکایی‌ها همچنان دست‌بردار نیستند و به کمک صهیونیست‌ها برای تخریب و تضعیف بیشتر برجام تلاش می‌کنند. در همین راستا، «دنی دایان» سرکنسول رژیم اشغالگر قدس در نیویورک طی اظهاراتی در نشست سالیانه روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» گفت: برجام، توافق بدی است؛ اما پایبندی ایران به آن، بدتر از خود توافق است. وی مدعی شد اگر ایران به توافق هسته‌ای پایبند بماند، در نهایت به سلاح‌های هسته‌ای دست خواهد یافت و برجام فقط روند دستیابی به این سلاح‌ها را کند خواهد کرد. دایان افزود: ایران مهم‌ترین تهدید امنیتی است و آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره خطرات این کشور و کمبودهای توافق هسته‌ای هم‌نظر هستند.

▼ تا انتخابات
علیرضا زاکانی، نماینده سابق مردم تهران در مجلس گفت: مردم آگاه بدانید که وعده‌های آقایان رئیسی و قالیباف شدنی است و ایجاد پنج میلیون شغل با استفاده و شناخت از ظرفیت‌های کشور امکان‌پذیر خواهد بود. وی افزود: جهانگیری در مناظره اعلام کرد که پدرش کارگر معدن بود؛ ولی چگونه می‌شود خانواده جهانگیری صاحب چندین هزار میلیارد درآمد باشند و برادر وی که قبلاً کارمند جزئی استانداری در کرمان بود، الآن صاحب بانک است؟
رئیس کمیته تحقیق‌وتفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: روز گذشته خبری منتشر شد مبنی بر اینکه آقای روحانی از آقای رئیسی درباره صحبت از فساد هشت هزار میلیارد تومانی صندوق ذخیره فرهنگیان شکایت کرده است. از آقای روحانی یا رئیس ستاد انتخاباتی او می‌خواهم در مناظره‌ای برای مشخص شدن ابعاد فساد هشت هزار میلیاردی حضور یابند. اموال فرهنگیان در بانک سرمایه و این صندوق حیف و میل شده و برنگشته است.
قالیباف گفت: حق مردم است که بدانند مدیران‌شان کجا زندگی می‌کنند، چه اموالی دارند و چه فعالیت‌هایی انجام می‌دهند. وی افزود: بنده معتقدم که یک وجه مهم مبارزه با فساد و شفاف‌سازی این است که مردم این مسائل را بدانند. قالیباف تصریح کرد: خواهش من از دیگر نامزدها این است که جمعه آینده، همگی دارایی‌ها‌ی‌مان را به اطلاع مردم برسانیم.
توکلی‌زاده، نماینده حجت‌الاسلام رئیسی در نامه‌ای خطاب به رئیس کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات نوشت: در راستای روشنگری و بیان حقایق به ملت شریف ایران حال که برخلاف عدالت رسانه‌ای و قوانین تبلیغاتی سفر جناب آقای روحانی به استان گلستان را پوشش دادید، اعتراضات وسیع کارگران، معدن‌چیان و خانواده‌های داغدیده را نیز پخش کنید.
عزت‌الله ضرغامی گفت: از کمیسیون محترم نظارت بر تبلیغات ریاست‌جمهوری می‌خواهم که در بررسی برنامه‌های ضبطی، به ویژه مستندهای آقایان نامزدها سخت‌گیری نکنند. با اجتهاد درست رسانه‌ای، به روح قانون توجه فرمایید تا ظواهر خشک و دست‌وپا گیر آن. فواید و آثار مثبت این نگاه، به مراتب بیشتر از آسیب‌های احتمالی است.
استاندار استان همدان در دولت حسن روحانی به تازگی در جلسه‌ای با اعضای اتاق بازرگانی این استان در سخنانی با بیان اینکه به هیچ عنوان ایجاد پنج میلیون شغل در کشور ممکن نیست، در توهینی آشکار، محمدباقر قالیباف یکی از نامزدهای ریاست‌جمهوری دوازدهم را «خالیباف» نامید.
رضا نجابت، سخنگوی ستاد سیدابراهیم رئیسی گفت: پرونده آقای رئیسی در حوزه اموال و دارایی‌های شخصی، مشخص، روشن و شفاف است. ایشان اگر لازم باشد پرونده خود را به اطلاع همگان خواهد رساند و اموال و دارایی‌های خود و نزدیکان‌شان را اعلام خواهد کرد
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات