صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲  ، 
کد خبر : ۳۰۰۹۵۶

اخبار کوتاه دوشنبه 18 اردیبهشت

هشت بانک کشور در سال‌های اخیر با زیان‌های شدید مواجه و برخی نیز به مرز ورشکستگی نزدیک شده‌اند. در صورت‌های مالی بیشتر بانک‌ها مجموع سود حاصل از سپرده‌گذاری، سرمایه‌گذاری و تسهیلات اعطایی بانک‌ها کمتر از سود علی‌الحساب است؛ اما بانک‌ها به دلیل تنگنای مالی و تلاش برای جذب بیشتر نقدینگی، معادل همان نرخ سود علی‌الحساب را پرداخت می‌کنند. بانک‌های گردشگری، سرمایه، پارسیان، ملت، دی، اقتصاد نوین، صادرات و تجارت با زیان مواجه شده‌اند.
نیروهای داعش که در حال بیرون رانده شدن از شهرهای عراق و سوریه هستند، مدیریت خود بر رسانه‌های اجتماعی را به شیوه‌های جدید ادامه می‌دهند. آنها با استفاده از رسانه‌های اجتماعی به طرفدارانش برای قتل عام مردم و حملات تروریستی راهکار می‌دهند و به نیروهای خود توصیه می‌کنند که جشنواره‌ها، خیابان‌های شلوغ، راه‌پیمایی‌ها و بازارهای خیابانی هدف‌های خوبی هستند.
طلاکش، دبیر کل کانون سراسری مرغ تخم‌گذار ایران میزان صادرات تخم مرغ را در سال گذشته حداکثر ۴۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: این میزان صادرات ۵۵ هزار تن کمتر از سال ۹۴ بوده است. وی پیش‌بینی کرد: میزان صادرات تخم مرغ در سال جاری بیشتر از ۵۰ هزار تن نباشد، چون دولت تاکنون هیچ کمکی نکرده است.
امانوئل ماکرون، وزیر اقتصاد اسبق فرانسه با کسب حدود ۶۶ درصد آرا به‌ عنوان رئیس‌جمهور جدید فرانسه انتخاب شد. ماکرون که از وی به سیاستمدار میانه‌گرا یاد می‌شود، قصد دارد به سیاست‌های فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فعلی این کشور، از جمله حذف برنامه‌های نظارتی دولت بر اقتصاد و تعمیق روابط با اتحادیه اروپا ادامه دهد.
هیئت ‌دولت در آستانه انتخابات و با ۱۳ سال تأخیر، در مصوبه‌ای به سازمان ملی زمین و مسکن (وزارت راه) مأموریت داده است به کارگران و کارکنان شرکت معادن زغال سنگ زرند کرمان بابت پاداش پایان خدمت زمین ‌واگذار کند که البته باید هزینه دریافت سند را هم کارگران پرداخت کنند.
سردار «حسین دهقان» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در گفت‌و‌گو با شبکه خبری «المنار» لبنان اعلام کرد: اگر عربستان مرتکب هرگونه حماقت علیه ایران شود، فقط مکه و مدینه است که برای این کشور مکان امنی خواهد بود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات