صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰  ، 
کد خبر : ۳۰۱۰۵۴

حرف روز/ این موضوع مهم است

نیمه شعبان گذشت و منتظران و شیفتگان آن حضرت جمعه‌ای را که تولد امام زمان(عج) با آن مصادف شده بود، در انتظار ظهور امام حاضر به پایان بردند. در این روزها برگزاری جشن‌ها و دلدادگی مردم به امام خود قابل لمس بوده است؛ اما باید این رفتارها به گونه‌ای باشد که قابلیت‌های یک جامعه منتظر ایجاد شود تا بتواند[...]
پایگاه بصیرت / فرهاد مهدوی
یادداشت: نیمه شعبان گذشت و منتظران و شیفتگان آن حضرت جمعه‌ای را که تولد امام زمان(عج) با آن مصادف شده بود، در انتظار ظهور امام حاضر به پایان بردند. در این روزها برگزاری جشن‌ها و دلدادگی مردم به امام خود قابل لمس بوده است؛ اما باید این رفتارها به گونه‌ای باشد که قابلیت‌های یک جامعه منتظر ایجاد شود تا بتواند در زمان ظهور نیز نقش ایفا کند. بی‌توجهی و کم‌ظرفیتی ما نسبت به مقام امامت از شأن آن مقام عالی نمی‌کاهد؛ اما منتظر امام باید بداند که اجراى عدالت اجتماعى و همچنين تربيت و پرورش نفوس در ظاهر و باطن به عهده امام است و اين مقام، از مقام رسالت و نبوت برتر است.
در حالی که ما این‌گونه در مبحث مهدویت به صورت سطحی و گذرا سیر می‌کنیم، در جهان مراکز مهدویت‌شناسی به طور جدی فعالیت می‌کنند. به گفته محققان، ۱۳۰ سال است که در دانشگاه‌های وابسته به کلیسای کاتولیک در رشته آخرالزمان‌شناسی فارغ‌التحصیل دارند و در ایالات متحده آمریکا این رشته در بیش از ۲۵۷ کالج و دانشگاه وجود دارد و اکنون عربستان سعودی هم نوع مبارزه خود را مبارزه برای مقابله با ظهور حضرت مهدی(عج) دانسته است و صدها فیلم هالیوودی نیز در این زمینه برای مقابله با مهدی موعود ساخته شده است. با این حال انتظار می‌رود منتظران ظهور در برنامه‌های فردی و اجتماعی انتظارت امام زمان(عج) را در خود پرورش بدهند و بر پیمان خود با خداوند بمانند تا ظهور بسیار نزدیک ‌شود. زیرا امام زمان حضرت مهدی(عج) فرمودند: «اگر شیعیان ما در وفای به عهد و پیمان الهی اتّحاد و اتفاق می‌داشتند و عهد و پیمان را محترم می‌شمردند، سعادت دیدار ما به تأخیر نمی‌افتاد و زودتر به سعادت دیدار ما نائل می‌شدند.»
در انتخابات‌های سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ در قاره‌های آمریکا، آسیا و اروپا یکی از مهم‌ترین کلیدواژه‌ها برای جذب آرای مردم عدل و عدالت بوده است و این نشان می‌دهد با وجود اینکه جهان توانسته است بسیاری از دانش‌ها را در اختیار بگیرد، اما تاکنون عدالت را برای مردم به ارمغان نیاورده است؛ اکنون در انتخابات پیش رو هم این واژه پرکاربردترین واژه است و کسی نمی‌تواند به آن برسد، مگر اینکه ضمن تبعیت از ولایت با راهبری امام زمان(عج) در حکومت‌داری هم‌راستا شود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات