صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳  ، 
کد خبر : ۳۰۱۰۹۲

از افشای اطلاعات تا نجات داعش

۱ـ ترامپ اطلاعات فوق سرّی را به روسیه لو داد
روزنامه «واشنگتن‌پست» در گزارشی که به نظر می‌رسد آغازگر جنجال تازه‌ای علیه دولت آمریکا باشد، به نقل از منابع آگاه نوشت: «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور اطلاعات فوق سرّی را در اختیار دولت روسیه قرار داده است. بنا بر این گزارش، مقامات کنونی و سابق دولت آمریکا می‌گویند ترامپ در دیدار هفته گذشته‌اش با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه و همچنین سفیر روسیه، اطلاعاتی را درباره گروه تروریستی داعش در اختیار مسکو قرار داده که ممکن است «یک منبع اطلاعاتی مهم» درباره این گروه را در معرض تهدید قرار دهد. یک مقام مطلع می‌گوید، ترامپ برای به رخ کشیدن اطلاعاتی که درباره داعش دارد، به لاوروف گفته است: «من افرادی را دارم که هر روز اطلاعات فوق‌العاده‌ای را در اختیار من قرار می‌دهند.»

۲ـ آمریکا منجی داعش در درگیری با طالبان شد
«ظاهر قدیر» نماینده مردم ولایت ننگرهار در پارلمان افغانستان گفت: آمریکا گرایش و تمایل بسیاری به داعش دارد. وی افزود: نمونه بارز حمایت آمریکا از داعش در درگیری اخیر طالبان و داعش در منطقه «مسجد سفید» روستای «چپرهار» قابل مشاهده است. در آن درگیری شمار زیادی از اعضای وابسته به داعش در منطقه مسجد سفید در محاصره طالبان بودند که هواپیماهای آمریکایی و نیروهای ویژه آنها طالبان را هدف قرار داده و داعشی‌ها را از محاصره نجات دادند. ظاهر قدیر تأکید کرد: هم طالبان و هم گروه تروریستی داعش دشمن مردم افغانستان هستند؛ اما آن‌طور که مشخص است، آمریکا بیشتر طرفدار داعش است.

▼ تا انتخابات
حسن روحانی در واکنش به پرسش‌ها و درخواست‌های هواداران خود مبنی بر رفع حصر سران فتنه اظهار داشت: بازوی من قدرت بعضی چیزها را ندارد، اما بعضی کارها با رأی بالاتر از ۵۱ درصد کارساز خواهد بود. روحانی همچنین گفت: مردم باید بین قاضی و وکیل انتخاب کنند. قاضی حکم صادر می‌کند و حکمش را ابلاغ می‌کند؛ اما وکیل از مردم دفاع می‌کند؛ انتخاب با خودتان است.
اسحاق جهانگیری امروز سه‌شنبه به نفع حسن روحانی از ادامه رقابت‌ها کناره‌گیری می‌کند. غلامعلی رجایی، فعال سیاسی نزدیک به ستاد روحانی، از تصمیم جهانگیری برای اعلام انصراف خبر داد و گفت: با توجه به کناره‌گیری جهانگیری و قالیباف، رقابت در انتخابات، دوقطبی و میان روحانی و رئیسی خواهد بود.
علی‌اصغر احمدی، رئیس ستاد انتخابات کشور در همایش بازرسان و نمایندگان فرمانداران استان تهران، با بیان اینکه ۵۶ میلیون و ۴۱۰ هزار نفر واجد شرایط رأی دادن هستند، گفت: طبق آخرین ارزیابی‌ها میل به مشارکت ۵۷ درصدی احساس می‌شود که ان‌شاءالله با حضور گسترده مردم افزایش می‌یابد.
متعاقب اعلام کناره‌گیری محمدباقر قالیباف به نفع سیدابراهیم رئیسی و همچنین حمایت تمام‌قد اسحاق جهانگیری از حسن روحانی در جبهه اصلاح‌طلبان، در نتیجه نظرسنجی یکی از پایگاه‌‌های خبری که عصر روز گذشته انجام شد، سیدابراهیم رئیسی با فاصله‌ای نزدیک از حسن روحانی پیشی گرفته است.
علی نیکزاد، مسئول ستاد حجت‌الاسلام رئیسی ضمن حضور در ستاد مرکزی محمدباقر قالیباف از اقدام انقلابی وی در وحدت نیروهای انقلابی تقدیر کرد و در حکمی محمد دهقان، مسئول ستاد قالیباف را به ریاست «ستاد کشوری کرامت و کارآمدی» حامی سیدابراهیم رئیسی منصوب کرد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات