سیاسی >>  انتخابات >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳  ، 
کد خبر : ۳۰۱۱۶۶

دغدغه‌ امنیت انتخابات

حفظ امنیت انتخابات یک راهبرد همیشگی برای نظام است. علاوه بر این، هرچند که هنوز نتیجه‌ انتخابات مشخص نیست، باتوجه به حوادث سال 88، به نظر می‌رسد که هنوز هم ممکن است اقلیتی وجود داشته باشند که چنانچه نتیجه‌ انتخابات مطابق میل آنها نباشد، برای اردوکشی خیابانی و به آشوب کشیدن کشور انگیزه داشته باشند و هشدار مقام معظم رهبری را می توان در این راستا ارزیابی کرد.
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی/ هوشنگ خداوردی
دغدغه‌ امنیت انتخاباتامنیت و آرامش انتخابات به معنای برگزاری انتخابات بدون حواشی امنیتی و در کمال آرامش، یکی از راهبردهای نظام در انتخابات است که همواره موردتوجه و تأکید مقام معظم رهبری  بوده است. از این‌رو، معظم‌له در این راستا اخیراً در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه امام حسین(ع)(20/02/1396) به این موضوع اشاره کردند و فرمودند: «مسئله‌ی امنیت و آرامش در انتخابات بسیار مهم است. مسئولان همه باید مراقبت کنند امنیت حفظ شود. اگر کسی بخواهد علیه امنیت کشور قیام کند، قطعاً با عکس‌العمل سخت مواجه خواهد شد. آن صهیونیست پول‌دار آمریکایی خبیث که گفت من گرجستان را با ۱۰میلیون دلار توانستم زیر و رو کنم، در سال ۸۸ هم با حماقت به این فکر افتاد که بر جمهوری اسلامی اثر بگذارد؛ با دیوار مستحکم اراده و عزم ملی برخورد کردند؛ امروز هم همین‌جور است. امنیت کشور باید محفوظ بماند. هرکسی از این راه تخطی کند قطعاً بداند سیلی خواهدخورد.»
معظم‌له باردیگر در اجتماع اقشار مختلف مردم(27/02/1396) به طور تلویحی به مسأله‌ی امنیت انتخابات اشاره کردند و تأکید کردند که رأی مردم باید مصون و محفوظ بماند. حال سؤال این است که چرا معظم‌له اینگونه نسبت به مسأله‌ی امنیت انتخابات حساسیت و دغدغه دارند؟ همانگونه که اشاره شد، حفظ امنیت انتخابات یک راهبرد همیشگی برای نظام است. علاوه بر این، هرچند که هنوز نتیجه‌ی انتخابات مشخص نیست، باتوجه به حوادث سال 88، به نظر می‌رسد که هنوز هم اقلیتی وجود دارد که چنانچه نتیجه‌ انتخابات مطابق میل آنها نباشد، برای اردوکشی خیابانی و به آشوب کشیدن کشور همچنان انگیزه دارند. بنابراین، می‌توان گفت که معظم‌له با تشخیص این مسأله، با تأکیدهایی که بر صیانت از آرای مردم و حفظ امنیت انتخابات دارند، اولاً می‌خواهند این اطمینان را به مردم بدهند که نظام پاسدار حقیقی رأی مردم است و اجازه‌ی تخطی و تقلب را به احدالناسی نمی‌دهد و ثانیاً چنانچه عده‌ای از هر جناح و گروهی بخواهند در مقابل نتایج قانونی انتخابات و آرای ملت قرار بگیرند، مطمئن باشند که با سیلی محکم با آنها برخورد خواهد شد. 
هرچند این به معنای بسته بودن مجاری قانونی برای پی‌گیری اعتراض‌های احتمالی نیست. به عبارت دیگر، از آنجا که محتمل است برخی به نتیجه‌ی انتخابات اعتراض داشته باشند، اعتراض آنها منافاتی با اصل مذکور ندارد و آنها می‌توانند از مجاری قانونی اعتراض خود را پی‌گیری کنند. آنچه مسلم است به هیچ‌وجه مجاز به آشوب‌آفرینی و اردوکشی خیابانی و هرگونه اقدام غیرقانونی دیگری نیستند. 


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات