تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶  ، 
کد خبر : ۳۰۱۲۶۹
تحليل انتخاباتي فاطمه هاشمي

مخالف کاندیدای جایگزین در کنار روحانی نبود

(روزنامه آرمان ـ 1396/01/27 ـ شماره 3295 ـ صفحه 3)

دختر ارشد آیت‌ا... قبل از این نیز خبر داده بود « آیت‌ا... برای انتخابات 96 برنامه دارد». اکنون که دو جریان اصلاحات و اعتدالگرا نیز خود را برای انتخابات آماده می‌کنند، دلسوزان بیش ازهمه راهکارها و توصیه‌های انتخاباتی آیت‌ا... هاشمی را مورد توجه قرار می‌دهند. آنها می‌دانند اگر آیت‌ا... در قید حیات بود، این روزها چگونه به هدایت جامعه و راهنمایی آنها برای انتخاب اصلح و همچنین تشویق مردم برای حضور در انتخابات اقدام می‌کرد. از این رو امروز که در مورد کاندیدای پوششی و ثبت نام برخی از چهره‌های اصلاحات و اعتدالگرا در کنار روحانی سخن به میان می‌آید، دختر ارشد آیت‌ا...‌هاشمی با گله‌مندی می‌گوید:«پدرم مخالف حضور کاندیدای بدیل دیگری در کنار آقای روحانی که درصورت بروز مشکل، جریان اعتدال را تداوم بدهد، نبودند، اما در فقدان ایشان، اصل انجام این تصمیم و تعیین مصداق آن به عهده بزرگان جریانات اصلاحات واعتدال است که با همفکری وهمگرایی مناسب‌ترین تصمیم را اتخاذ کنند». این روزها جای خالی آیت‌ا... و بصیرت این سیاستمدار دور اندیش به خوبی ملموس است، اگرچه تا به امروز در فقدان ایشان هیچ یک از بزرگان احساس تکلیف نکرد‌ه‌اند و سکوت پیشه کرده‌اند، اما بی‌شک به تدریج برای هدایت جامعه جهت انتخاب اصلح در این روزهای حساس و سرنوشت ساز وارد عمل خواهند شد تا نام، یاد و راه هاشمی را به عنوان استوانه نظام زنده نگاه دارند.

آیت‌ا... مخالف حضور کاندیدای بدیل نبود

فرزند آیت‌ا... هاشمی گفت: پدرم مخالف حضور کاندیدای بدیل دیگری در کنار آقای روحانی که در صورت بروز مشکل، جریان اعتدال را تداوم بدهد، نبودند، اما در فقدان ایشان، اصل انجام این تصمیم و تعیین مصداق آن به عهده بزرگان جریانات اصلاحات واعتدال است که با همفکری وهمگرایی مناسبترین تصمیم را اتخاذ کنند. روز گذشته فاطمه هاشمی طی گفت‌وگویی با ایسنا درباره ثبتنام دیگر شخصیتهای جریان اصلاحات واعتدال در کنار حسن روحانی اظهار کرد: نظر آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی بر برگزاری پرشور انتخابات و خلق حماسه سیاسی دیگری در تاریخ انقلاب بود و ایشان علاقه‌مند بود تا دولت آقای روحانی تداوم یابد و برنامههای نیمهتمام آن تکمیل شود. وی با تاکید بر اینکه تعیین مصداق کاندیدای بدیل به‌عهده بزرگان جریان اصلاحات واعتدال است، گفت: همچنین جهت جلوگیری از بروز احتمالاتی که انتخاب مردم را محدود نماید، ایشان مخالف حضور کاندیدای بدیل دیگری در کنار آقای روحانی که درصورت بروز مشکل، جریان اعتدال را تداوم بدهد، نبودند، اما در فقدان ایشان، اصل انجام این تصمیم و تعیین مصداق آن به عهده بزرگان جریانات اصلاحات واعتدال است که با همفکری وهمگرایی مناسب‌ترین تصمیم را اتخاذ کنند. هاشمی در پایان اظهار کرد: بدون تردید حفظ وحدت وهمدلی میان جامعه و تفکر میانه روی یکی از ضروریترین نیازهای امروز است که همه باید به آن پایبند باشیم.

تلاش بزرگان برای تحقق اهداف هاشمی

آیت‌ا... در دو انتخابات 92 و 94 مسئولیت هدایت جامعه را به دوش می‌کشید. اکنون با گذشت سه ماه از رحلت ایشان به عنوان یک حامی بسیار بزرگ برای روحانی، در انتخابات96 جای خالی ایشان بیش از پیش ملموس است. تقریبا 35 روز تا انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم زمان باقی است، اما هنوز خبری از بیانیه انتخاباتی و تشویق جامعه برای حضور در انتخابات 96 از سوی دو جریان نیست. اگرچه نقش رئیس دولت اصلاحات در انتخابات گذشته برای تشویق مردم به حضور پای صندوق‌های رای همواره پررنگ بوده است، اما به راستی نمی‌توان فراموش کرد که وجود آیت‌ا... و تشویق ایشان انگیزه‌ای دو چندان به مردم برای حضور در انتخابات می‌داد؛ علاوه بر آن نقش او در رهنمود جامعه برای انتخاب اصلح را نمی‌توان نادیده انگاشت. امروز اگر ایشان در قید حیات بودند در معرفی کاندیدای پوششی و اصلح خود نیز وارد عمل می‌شدند؛ مساله‌ای که به تعبیر دختر ارشد آیت‌ا...‌هاشمی«در فقدان ایشان، اصل انجام این تصمیم و تعیین مصداق آن به عهده بزرگان جریانات اصلاحات واعتدال است که با همفکری وهمگرایی مناسب‌ترین تصمیم را اتخاذ کنند». بر این اساس اگرچه تا به امروز بزرگان دو جریان اصلاحات و اعتدال سکوت کردند، اما به نظر این سکوت و سوگواری در فقدان آیت‌ا... بیش از این دوام نیاورده و به تدریج آنها برای هدایت جامعه جهت انتخاب اصلح واردعمل خواهند شد. همان‌طور که پس از رحلت آیت‌ا... حمایت خود را از او و ادامه راه هاشمی اعلام کردند بدون تردید برای تحقق اهداف انقلاب و استمرار راه هاشمی مسئولیت‌های انتخاباتی او را در این روزهای سرنوشت ساز و حساس دنبال خواهند کرد.

http://www.armandaily.ir/fa/news/main/182889

ش.د9600165

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات