بین الملل >>  سیاست خارجی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۴  ، 
کد خبر : ۳۰۱۲۷۹

مردم ایران با مشارکت در انتخابات، آینده انقلاب را ترسیم کردند

«ماجد حلیمه» معتقد است که مردم ایران با حضور گسترده در انتخابات ریاست جمهوری از انقلاب این کشور حمایت کرده و آینده این انقلاب را برای سال های بعد ترسیم نمودند.
«ماجد حلیمه» عضو پارلمان سوریه در پاسخ به خبرنگار مهر، دموکراسی را در ایران واقعی دانست و بر نقش مردم در حفظ انقلاب و تعیین راه آن در سال های بعد از طریق حضور در انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد.

«ماجد حلیمه» عضو پارلمان سوریه در سخنانی به بررسی دموکراسی در ایران و کشورهای منطقه پرداخت و در همین راستا تصریح کرد: انتخابات ریاست جمهوری که در تمام نقاط ایران و همچنین در میان ایرانی های مقیم خارج از این کشور در روز جمعه گذشته برگزار شد و پیش از این در طول حدود ۴۰ سال اخیر هم شاهد آن بوده ایم، نشانگر وجود دموکراسی واقعی در این کشور است که در قالب انتخابات ریاست جمهوری و همچنین انتخابات پارلمانی و تعیین نماینده برای مردم در مجلس این کشور نمود پیدا می کند.

وی در ادامه سخنان خود در همین زمینه افزود: از سوی دیگر برگزاری این انتخابات از مشارکت مردم ایران در تعیین رهبران و مقامات خود و مشارکت واقعی آنها در قدرت حکایت دارد. همچنین مردم ایران با حضور گسترده در انتخابات ریاست جمهوری از انقلاب این کشور حمایت کرده و آینده این انقلاب را برای سال های بعد ترسیم می کنند.

عضو پارلمان سوریه درباره تاثیر انتخابات ایران بر رویدادهای منطقه نیز تاکید کرد: رهبران ایران مبانی و اصولی دارند که بر اساس آن بهترین روابط را با کشورهای همسایه برقرار می کنند و در عین حال بدون مداخله در امور داخلی دیگر کشورها، از ملت های مظلوم نیز حمایت می نمایند. ایران با این کشورها بر اساس احترام متقابل تعامل می کند و روابط خود را با کشورهای جهان طبق اصل احترام متقابل و عدم مداخله در امور دیگران پیش می برد.

وی در همین راستا بیان داشت: حمایت مطلق از مسأله فلسطین و مردم این کشور که سرزمینشان توسط رژیم غاصب صهیونیستی اشغال شده، از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی جزء اصول ایران بوده است. ایران همچنین از مقاومت سوریه در برابر متجاوزان و تروریست ها که با انواع حمایت های مالی، سیاسی و اقتصادی به سوریه هجوم آوردند، پشتیبانی کرد. لبنان، یمن، بحرین و عراق نیز از جمله ملت های مظلومی بودند که مورد حمایت ایران قرار گرفتند. بنابراین انتخابات ریاست جمهوری در ایران ایستگاه مهمی در روند تقویت و تحکیم دموکراسی و حفظ انقلاب است.

خبرگزاری مهر

محمد فاطمی زاده

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات