تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۷  ، 
کد خبر : ۳۰۱۲۸۵

«نشست ریاض جنبه تبلیغاتی دارد»

تحلیلگران در گفتگو با خبرگزاری آوا اعلام کردند که نشست ریاض بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری آوای افغانستان، «محمد عارف اسدی» کارشناس مسایل سیاسی در مورد نشست مبارزه با تروریسم که به میزبانی عربستان سعودی با شرکت 54 کشور اسلامی و «دونالد ترامپ» رئیس جمهور امریکا در ریاض برگزار شده است گفت: این نشست جنبه تبلیغاتی دارد.

وی در گفتگو با آوا ضمن تاکید بر اینکه نشست ریاض جنبه تبلیغاتی دارد افزود عربستان تلاش می کند با چنین برنامه ها ذهنیت عمومی جهان را به خود جلب کند که گویا این کشور بر علیه تروریسم مبارزه می کند.

محمد عارف اسدی افزود اکثر مدارسی که در خاک پاکستان تروریست ها را آموزش و پرورش می دهند از طرف عربستان سعودی و کشورهای حوزه خلیج فارس حمایت می شوند پس چنین نشست های به جز جنبه تبلیغاتی چیزی دیگر در پی نخواهد داشت.

این فعال سیاسی افزود برگزاری این نشست مبارزه با تروریسم نیست بلکه حمایت از تروریسم است به این دلیل که منافع عربستان سعودی با تروریسم گره خورده است.

وی گفت شاهد بودیم که چندین ائتلاف توسط کشورها تشکیل شده است اما هیچ تاثیری برای از بین بردن گروه های افراطی و تروریستی در کشورهای اسلامی نداشته است.

محمد عارف اسدی خاطرنشان کرد که رقبای عربستان سعودی در منطقه از این کشور پیش افتاده اند و عربستان با برگزاری چنین نشست برای خود هویت بخشی می کند.

همچنین «نعمت الله اخگر» پژوهشگر مسائل عربستان به خبرگزاری آوا گفت: سیاست خارجی عربستان با گروه های افراطی گره خورده و سیاسیون این کشور منافع خود را در بودن این گروه ها می بینند.

وی تاکید کرد اکثر کشورهایی که در نشست مبارزه با تروریسم درعربستان سعودی شرکت کردند، حمایت از تروریسم یکی از اصول اساسی سیاست خارجی آنها است پس نشستی هیچ تاثیری برای از بین بردن گروه های افراطی ندارد.

نعمت الله اخگر خاطرنشان کرد که چندین ائتلاف به رهبری عربستان سعودی ایجاد شده است اما به دلیل اینکه تضاد منافع در بین این کشورها وجود داشته چنین ائتلاف هایی هیچ نتیجه ای در پی نداشت.

وی یاد آور شد که هدف اصلی عربستان از این نشست، مبازره با تروریسم نیست بلکه این کشور به دنبال اعتبار سیاسی در منطقه است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات